joi, 15 octombrie 2009

Placinta frageda cu mere

Aceasta reteta o aveam de la matusica mea minune, dar aiurita cum eram la vremea adolescentei mele, cred ca am notat ceva gresit. Am incercat-o si cum nu a fost la fel de buna ca a ei, si cum ea trecuse intre timp in lumea celor drepti si fericiti, am abandonat genul acesta. Anul acesta an descoperit pe www.culinar.ro o reteta postata de Pocahontas, care la randul ei face referire la un aluat postat de alta doamna, Carmen L. Am incercat-o cu mere, desi aceea era cu branza, si am constatat ca aluatul era tot atat de spectaculos de bun ca al matusii mele. Deci, enjoy!

Aceasta reteta este pentru ziua de Carbohidrati (cina) de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.

Va trebuie:
Aluat:
8 linguri lapte, 8 linguri ulei, 7 linguri zahar, 1 lingurita de bicarbonat stins cu 1 lingurita de otet, 1 ou intreg si 1 albus, 500 g faina, migdale maruntite si zahar pudra aromat.
Umplutura: 1,2 kg mere, 150 g zahar,1 lingura ulei, scortisoara, nucsoara, 3-4 linguri de pesmet, 4-5 caise uscate taiate marunt, coaja de portocala sau lamaie.

Merele se curata si se rad, se stropesc cu putina zeama de lamaie, se presoara cu zahar si se pune la scazut intr-un vas cu 1 lingura de ulei, la foc mediu. Se amesteca pana cand se inmoaie marul ras si scade sucul rezultat. Se da deoparte si se adauga caisele, scortisoara, nucsoara, coaja de portocala, se amesteca. Atunci cand se raceste se adauga pesmentul.















Aluatul se face usor si este foarte bun. Se pune laptele, uleiul si zaharul la fiert intr-un vas, amestecand. Cand este pe punctul de a fierbe, se da deoparte la racit.















Eu ma grabeam si am pus vasul in chiuveta, am acoperit scurgerea si am pus apa rece. A stat vasul acolo, eu mai amestecand cam 10-15 minute si s-a racit compozitia. Se pune lichidul intr-un castron, se adauga oul intreg si albusul(Galbenusul se lasa deoparte pentru uns placinta pe deasupra).















Se adauga bicarbonatul stins si faina in ploaie pana se face un aluat nu foarte dens. Se trece pe o planseta, se imparte in 2 bile.















Se intinde, pe blat cu faina, o foaie cat tava. Se unge tava de placinte si se pune foaia. Se adauga umplutura rece si se niveleaza.















Se pune deasupra a doua foaie intinsa. Se inteapa din loc in loc cu furculita, se unge cu galbenusul dat deoparte si se presoara migdale maruntite. Se da la cuptor preincalzit, 30-40 minute.














Si scoasa din cuptor:














O bucatica?

5 comentarii:

  1. delios ... arata super bine ... felicitari pt site ... e fff util ... pup
    P.S. m-am tot uitat cum pot sa te adag la site-ul meu pt urmarire blog si nuvad nicaieri ... nu ai obtiunea cine te urmareste? sau nu vad eu

    RăspundețiȘtergere
  2. Vad ca ai reusit!
    Multumesc pentru cuvintele frumoase.

    RăspundețiȘtergere
  3. Minunat! Am vazut in sfarsit si comentariile, dar sunt pe fond negru si se observa mai greu.
    Felicitari! Niste retete super pe care le-as face imediat, dar n-am timp si n-am nici voie... insa, privindu-le aici, la tine, e ca si cum ar fi la mine :))

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc mult , aceasta prajitura a ajuns in seara asta la Sibiu .
    Foarte buna , multumesc din suflet !

    RăspundețiȘtergere
  5. It's remarkable in favor of me to have a web site, which is helpful in favor of my experience. thanks admin

    My page diets that work

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails