sâmbătă, 24 octombrie 2009

Fasole verde marinata

Aceasta reteta este de la doamna deosebita, prietena cu nasa mea de cununie, d-na Luca. Am mancat la ea, la o masa de revelion acum multi ani, si am ramas impresionata de aceasta "muratura". Mai ales ca eu am in repertoriu destule retete nu foarte comune de muraturi. Dar de asa ceva nu mai auzisem atunci si nici acum nu este comuna. Mai ales ca foloseste fasole pastai "chinezeasca" din cea cu pastaia lunga de 20-30 cm.
Aceasta reteta este adecvata in zilele de proteine sau amidonuri (in functie de alimentul langa care este consumata, fiind muratura) de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Va trebuie:
1-1,2 kg fasole pastai
2-3 ardei iuti
1/2 cana otet
1 si 1/2 cani apa
1 lingura sare
1 lingura zahar


Pastaile se spala si se taie de lungimea borcanului in care se vor marina.


















Se aseaza in borcan mai usor daca o sa culcati borcanul ca in imagine. Se adauga in fiecare borcan 2 ardei iute, chiar in mijloc, ca sa-si difuzeze uniform iuteala. Nu va sfiiti, alegeti unul iute, pentru ca va ceda iuteala la toate tijele! Mie mi-au rezultat 2 borcane.









Se prepara lichidul de marinare: Se pune otetul, apa, sarea si zaharul la fiert. Nu se adauga mirodenii, dar as fi tentata sa incerc sa adaug niste cimbru, dar asta de-abia la anul. Ma mai gandesc pana atunci, poate-mi vin ceva idei.Se toarna lichidul fierbinte in borcane. Eu asez borcanul intr-o craticioara de inox cu fundul gros si torn lichidul. Dau deoparte si umplu si celalalt borcan.

















Asez borcanele apoi intoarse, sprijinite pe capace pentru 10 minute. Le intorc la loc si le las sa se raceasca incet. Este minunata iarna ca muratura asortata, langa alte muraturi si o friptura sau o mancare de legume, un papricas, etc,

2 comentarii:

  1. In alti ani am pus in saramura simpla sau impreuna cu alte legume.
    Anul asta avand fasole la metru in gradina, am conservat si in borcane si in congelator ,mi-am zis hai sa fac si murata .
    Am gasit cateva idei pe net, asa ca am facut o parte in saramura pikant,o parte in marinata de otet pikant.
    Deabea astept sa vad cat de pikant va fi ,cea in saramura o stiu si este delicioasa,ramane sa vad si cea din otet.

    RăspundețiȘtergere
  2. I am no longer positive the place you're getting your information, but good topic. I needs to spend some time learning much more or figuring out more. Thank you for great info I was looking for this info for my mission.

    My blog :: crash diets that work

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails