luni, 12 octombrie 2009

Clafoutis traditional

Cand am descoperit aceasta reteta foarte populara in tara de origine si nu numai (Franta), am fost incantata. Un dulce cu fructe, usor, aromat, care se poate face in multe feluri. Chiar eu am incercat cateva. Dar, reteta de baza, se pare ca aceasta este. Cea cu piersici a fost si ea exceptionala. Am ramas datoare sa fac una mai speciala care are un pic de lichior din fructul care constituie baza si migdale macinate. Dar, asta e o alta poveste, pe care o sa o spun in urmatorul sezon de fructe proaspete, nu importate in extrasezon.

Aceasta reteta este pentru ziua de Carbohidrati(cina) la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.

Va trebuie:
500 g cirese cu sau fara samburi
50 g unt
60 g zahar
si pentru blat:
4 oua
un praf sare
125 g zahar
70 g faina
arome (sugerez un praf de cardamom sau esenta de migdale, moderat ca sa nu acopere fructele)
100 ml lapte
150 ml smantana dulce de frisca

Se pun in tava untul, ciresele si zaharul raspandit pe deasupra cu lingura. Se da tava la cuptor sa se caramelizeze putin zaharul si sa se coaca fructele.

















Se pun intr-un bol ouale, sarea, zaharul, aromele si se bat cu mixerul 2-3 minute la viteza medie spre mare. Se adauga faina si laptele cate putin din fiecare, iar la sfarsit smantana de frisca, ca sa se formeze o compozitie spumoasa.


























Se scoate tava cu fructele si se toarna uniform compozitia spumoasa.















Trebuie sa va miscati repede si cu mare atentie. Se pune la cuptor la foc mediu, spre mare, fix 20 de minute. FARA A DESCHIDE CUPTORUL! Se verifica si daca este coapta, se scoate si se lasa sa se raceasca. Se pudreaza cu zahar pudra aromat cu vanilie.














Eu am facut o blasfemie si am adaugat deasupra cateva "boabe" de zmeura. Este singura abatere de la reteta traditionala dar...a fost divin!


2 comentarii:

  1. Ma bucur ca esti asa incantata de reteta de Clafoutis, e ceva.. absolut delicios. Traiasca francezii cu bucataria lor... ce zici Elena, urmeaza o tarta Tatin?Blue.

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, cat de curand va fi. Cu niste pere as face-o eu, dar inca nu m-am hotarat de care. Nu gasesc din alea parfumate care-mi plac mie...
    Mi-a facut cu ochiul de cand am vazut reteta postata de tine, dar nu m-am invrednicit. Pupici!

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails