luni, 26 iulie 2010

Naut cu orez in stil indian


Aceasta reteta este primita in dar de la o doamna pe care am cunoscut-o acum cativa ani. Numai ca eu, indisciplinata cum sunt, nu am respectat intocmai reteta, adaugand doua ingrediente: usturoi si pudra de galangal. Dar, adaosul facut nu a stirbit cu nimic aroma si gustul original al acestui preparat. De fiecare data cand o prepar, aroma degajata imi provoaca multe amintiri placute dintr-o perioada in care am experimentat niste job-uri si am cunoscut oameni deosebiti. Doamna respectiva nu se mai afla in Romania, s-a intors pe plaiurile natale si de ceva timp am pierdut legatura cu ea. A ramas doar aceasta reteta si dorul dupa o personalitate aparte.
Aceasta reteta este pentru ziua de Amidonuri de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.

Aveti nevoie de:
250 g boabe de naut uscate
2 linguri de orez basmati
1 tomata galbena
1 ceapa echalotte
3-4 catei de usturoi
1 bucata de circa 15 cm de praz
2 linguri zeama de lime
1/2 lingurita pudra de curry
1/2 lingurita pudra de galangal
1/2 lingurita seminte de coriandu
1/2 lingurita seminte de mustar
1/2 lingurita seminte de chimion
1/2 lingurita seminte de ajwain
3 linguri ulei neutru sau ghee
sare, piper proaspat macinat
1 ardei iute (galben am avut eu, dar iute!)
200 ml supa de legume (nu recomand s-o preparati din cub, mai ales in plin sezon!)
cateva frunze de patrunjel verde


Nautul uscat se spala si se pune la inmuiat pentru vreo patru ore cu apa fierbinte.










Se scurge apa, se curata de cojite si se pune la fiert pentru circa 20 de minute. Boabele trebuie sa fie inca tari, pentru ca vor mai fierbe si in preparatul propriu-zis.









Se pregatesc o parte din ingrediente: ceapa taiata feliute subtiri, prazul taiat feliute in diagonala, usturoiul zdrobit cu latul cutitului, ardeiul iute tocat si rosia taiata cubulete si presarata cu sare si piper intr-un vas separat.
















Semintele de chimion si ajwain. Ajwain, daca dati un "serci" pe "goagal" o sa aflati ca se foloseste sub forma de seminte in bucataria indiana. Gustul este vag de cimbru, ceva mai aspru si mai... oriental. Nu stiu cum altfel sa explic, trebuie sa incercati singuri. 









Se pun intr-o tigaie adanca impreuna cu uleiul semintele de coriandru, mustar, ajwain si chimion. Daca nu va plac semintele intregi, puteti sa le zdrobiti usor, dar sa nu le faceti praf. Ele trebuie sa aromeze placut uleiul si preparatul, nu sa se arda.










Dupa 30 de secunde la foc mediu, cand se vad bule pe langa seminte si aroma incepe sa se raspandeasca, se adauga ceapa, prazul, usturoiul si ardeiul iute.










Se amesteca vreo 30 de secunde, doar atat cat sa se inmoaie legumele.








Se adauga boabele de naut scurse si se amesteca vreo doua minute, sa se cuprinda de caldura bine si sa inceapa sa se inabuse putin.









Se adauga rosia, pudra de curry si de galangal. Dupa vreun minut se adauga supa de legume.


















Se pune capacul si se fierbe cam 5 minute. Se da deoparte capacul si se adauga orezul spalat. Se amesteca in tigaie usor si se acopera. Se lasa sa fiarba la foc mic, acoperit, 10 minute fix.












Dupa 10 minute, se pune zeama de lime, se da de doua-trei ori cu o furculita, ca sa se rasfire compozitia si se acopera. se lasa asa cel putin 10 minute acoperit.










Se garniseste pe farfurie cu frunze de patrunjel verde rupte marunt si se consuma cu mare placere.








Este echilibrata si aromata. Gustul acesta dulce-picant este foarte usor reglabil dupa gustul fiecaruia. 








Nu pot decat sa va cer sa va convingeti singuri! Aroma ei o sa va faca sa reveniti la aceasta reteta, va garantez!

8 comentarii:

  1. Cereale, cereale...Nautul este preferatul lor. La dieta? Nu prea cred. Orezul alb, ingrasa si el, nautul..nu stiu exact! Orezul salbatic ajuta la slabit. Un inceput de saptamina minunat! Cami

    RăspundețiȘtergere
  2. cami, stiu ca e ciudat, dar la dieta asta, in ziua rezervata acestor legume bogate in amidon, poti consuma un astfel de preparat. Bine, nu toata cantitatea facuta de mine, doar echivalentul a 120-125 g boabe uscate, repartizate in doua mese - pranz si cina. Deci, sunt portii pentru o zi intreaga si doi insi aflati la dieta. Hi, hi, hi. Si unde mai pui ca este foarte buna la gust! O saptamana frumoasa si tie!

    RăspundețiȘtergere
  3. mie personal imi place foarte mult aceasta mancare.din cate stiu eu se cheama chole-plao.cred ca si "imbunatatirile" aduse de tine au dat un plus de savoare.data viitoare cand fac voi adauga si eu ceva usturoi.pupici

    RăspundețiȘtergere
  4. cred ca are un gust minunat cu atitea arome folosite!demna de retinut reteta ta!

    RăspundețiȘtergere
  5. Sarah, spre rusinea mea, nu am retinut numele acestui preparat la vremea respectiva. Credeam ca am tot timpul din lume, dar n-a fost asa, iar cand am cautat pe net nu m-am prea dumirit care este numele. Mersi mult pentru ajutor. sa incerci si cu usturoi, iar galangalul accentueaza placut gustul picant. O saptamana frumoasa, draga mea!

    Alison, pentru ca hota nu functiona, aroma s-a raspandit in jur, facandu-o pe vecina sa se intrebe ce este. M-a interogat serios, dar cand a auzit de aceste ingrediente s-a lasat pagubasa. I-am promis insa ca mai fac si o invit sa asiste, ca sa vada ce usor se face si sa pape si ea.

    RăspundețiȘtergere
  6. Imi place mult nautul si sunt sigura ca mancarica asta nu-i rea deloc. Inca nu am folosit pana acum seminte de ajwain
    si pudra de galangal...ar trebui sa vad unde le gasesc,sunt destule magazine orientale si pe aici.
    toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere
  7. Oh, Nicoleta, sunt sigura ca gasesti la un magazin cu specialitati indiene. Ma bucur ca ai trecut pe aici, mai ales ca esti intr-o mini-vacanta! Si eu sper sa plec 2-3 zile pe la sfarsitul saptamanii. Distractie placuta, draga mea!

    RăspundețiȘtergere
  8. Mai mananc si eu naut cu orez si imi place foarte mult, dar nu cu atatea mirodenii, multe care nu le-am folosit niciodata.
    Sigur a iesit o mancarica gustoasa.

    Iti doresc sa ai acea mini vacanta.
    Pe curand.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails