miercuri, 14 iulie 2010

Clatite de ciocolata

Acest desert este o inspiratie dupa o reteta prezentata de Laura Calder intr-o emisiune tv. Aluatul este respectat cu strictete si este deosebit. La traducere s-au mai pierdut din precizarile facute de ea, dar eu am prins din zbor unele din ele si am tinut cont, asa ca o sa vi le impartasesc. Ei, de aici incolo totul este altfel. Eu nu am folosit si frisca si fructe, dar nu va recomand sa faceti la fel, mai ales daca este vorba de zmeura, coacaze, ceva de genul asta. Puteti sa le adaugati, dar in cantitati mici, ca sa nu deterioreze montajul. Eu nu am pus scortisoara in frisca, pentru ca am mai incercat lucrul asta si nu mi-a placut. Dar, am presarat la sfarsit scortisoara si a dat un aer deosebit acestor clatite. Pentru ca este aluat, ciocolata, frisca, eventual si fructe, eu nu am mai pus si un sos sau sirop si nici nu se simte nevoia. 
Ce pot sa spun, sa incercati, pentru ca nu stiti ce pierdeti! Si nu faceti oroarea de a le umple cu gem, pentru ca ar fi pacat de gustul lor. Dar, cred ca merge o crema de ciocolata alba sau un mousse, ca tot e la moda, sau inghetata! In privinta caloriilor, daca e bal, bal sa fie!
Dar, la dieta sa va multumiti cu una bucata! Sa nu ziceti ca nu v-am prevenit!
Aceasta reteta este pentru ziua de Carbohidrati (cina) de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.

Aveti nevoie:
pentru aluat
1 cup(capacitate 250 ml) lapte (dar nu din cel cu 0,1-1,8% grasime!)
1 lingura unt 
50 g ciocolata dark de cofetarie (menaj ii zicea pe vremuri!)
2 oua mari
1/4 cup(capacitate 60 ml) zahar brun aromat cu coaja de lamaie
1 cup(capacitate 250 ml) faina alba 650 (de paine, pentru ca are mai mult gluten)
pentru garnisit
200 ml smantana de frisca
40 g zahar pudra
1 lingurita scortisoara rasnita proaspat

Deci, pentru aluat, lucrati in doua etape. Intai puneti laptele si untul la incalzit










Adaugati ciocolata rasa







Se amesteca pana se dizolva ciocolata si se da deoparte, la racit. Sa nu care cumva sa ajunga la fierbere!









Se pune vasul cu ciocolata topita intr-un vas cu apa rece. Se mai amesteca din cand in cand, sa fi doar calduta inainte de o adauga in restul ingredientelor. Adica astea:









Intr-un vas se amesteca ouale cu zaharul bine. Se adauga faina in 2-3 etape, amestecand bine.









Se adauga ciocolata topita, tot asa, amestecand cu telul, in 2-3 etape. Daca procedati asa, nu se fac cocolase garantat.









Se lasa acest amestec sa stea 20-30 de minute, sa se odihneasca si sa lucreze glutenul, iar ciocolata sa lege amestecul prin racire completa. Consistenta trebuie sa fie de genul unei smantani care curge si aspectul catifelat.










Se pregateste o farfurioara cu ulei rece si o pensula in apropierea aragazului. Tigaia se pune la incalzit, iar clatitele se fac la foc mediu. Se unge cu pensula inmuiata in ulei, doar fundul tigaii, si se toarna un polonic de compozitie, inclinand tigaia ca sa se distribuie uniform aluatul.










Se coace cateva secunde, aproximativ 30, pana face bulbuci deasupra. Se intoarce pe partea cealalta si se mai lasa cel mult 10 secunde. 










Se trece pe o farfurie, la racorit, si se trece la prepararea urmatoarei clatite. Va ies circa 10-12 clatite din acest aluat, in functie de marimea tigaii.










Dupa ce se mai racoresc un pic, cele care nu se umplu se pun intr-o cutie cu capac ermetic la frigider. Sunt foarte bune si reci, chiar cred ca merg cu o inghetata de vanilie de minune! Apoi se bate bine smantana de frisca impreuna cu zaharul, pana ajunge spumoasa si densa. Se da putin la rece.










Se incepe montarea, dupa o tehnica mai deosebita, dar deloc complicata. Se pune clatita si se imparte imaginar in 4. Se pun 2 linguri frisca pe sfertul din dreapta sus. Se indoaie clatita, sa acopere frisca.








Se pun alte 2 linguri de frisca, chiar deasupra celei de sub clatita si se intoarce jumatatea din stanga, ca si cum am impaturi in 4, ca sa acopere frisca. Se tine cu un deget si intre cele doua foi se pune iarasi frisca.










Se presoara scortisoara rasa peste frisca si pe farfurie, de jur imprejur. Sper sa se inteleaga din imagini, pentru ca n-am avut cine sa ma ajute in timp ce eu faceam aceste operatii si tineam si aparatul foto.










Cam asa arata si este un desert de vis! Din alt unghi:










Si inca o imagine, ca sa va fac pofta!





21 de comentarii:

  1. Wooow ce bunatate!!!!!Ador clatitele si chiar de ieri ma gandesc sa fac....dar este prea mare caldura si vitroceramica ma incalzeste de mooor!!!Notez reteta si cum se racoreste putin........

    Imi cer scuze ca am facut atata tambalau(azi am primit pachetul de la Mihaela)dar cum ea nu a mai dat nici un semn de la inceputul luni iunie am creut ca a uitat....imi cer inca o data scuze!!!Deseara postez cadoul!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. mmmm,n-am mancat niciodata asemenea clatite,trebuie sa fie buuuune rau!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce pofta mi-ai facut!
    Arata super de bine si sant sigura ca sant delicioase...

    Cat despre faina, azi am cumparat sa probez si eu faina alba 650, sper sa-mi iasa mai bine painea, ca pana acum mi-a dat dureri de cap.
    Pe curand.

    RăspundețiȘtergere
  4. Vai,Elena,preferatele mele!!!
    Cred si eu ca sunt minunate!
    O seara plăcută si răcoroasă!

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi pare bine ca mai faci si tu din cind in cind un "bak" din asra grozav!Eu vazusem reteta pe un blog frantuzesc, dar numai din albusuri cu ciocolata. Cum sint mai bine, se incearca.Imi place ca mereu ai o poveste inainte de reteta. O seara minunata! Te tzuc dulcee, Cami

    RăspundețiȘtergere
  6. Elena, ne alinti numai cu bunatati.. arata de milioane si nu ma indoiesc ca gustul a fost pe masura :)

    RăspundețiȘtergere
  7. ai reusit sa-mi faci pofta!am sa fur reteta!

    RăspundețiȘtergere
  8. Arata intr-un mare fel. Felicitari.

    RăspundețiȘtergere
  9. HMMMM..ARATA SUPER BINE! TREBUIE SA FIE DELICIOASE..MERG SI CU ALT FEL DE UMPLUTURA?:)

    RăspundețiȘtergere
  10. Chiar mi-ai facut pofta. :)
    Arata tare bine...trebuie sa le incerc si eu.

    RăspundețiȘtergere
  11. très savoureuses ces crêpes et joliment présentées
    j'en raffole
    bonne soirée

    RăspundețiȘtergere
  12. Judy, nu-i nimic, o sa faci cand se mai racoreste. nici eu nu le-am facut pe caldura, doar am profitat de ocazie si am postat azi reteta. Ma bucur ca ai primit cadouasul, dupa atatea peripetii si ca este foarte dragut, cu multe elemente utile si frumoase.

    Goldie, ma bucur ca ti-am dat o idee. Sunt foarte bune, doar ca nu prea sunt pentru dieta. Daca renunti la altele, cred ca te poti delecta cu una, MAXIM doua.

    Daniela, sunt altfel decat suntem obisnuite sa fie clatitele si au o aroma speciala. O sa vezi ca faina asta nu te va dezamagi, este mai buna pentru paine. Te astept cu retetele tale speciale.

    Mariana, multumesc. Acum am ajuns la computer dupa o tura de aprovizionare si gatit. Sper sa apuc maine pe seara sa postez reteta de azi, o tocanita de post.

    Cami, draga mea, ma bucur foarte tare ca esti mai bine. Si eu am mai vazut reteta, dar nu m-a impresionat, pana la emisiunea aceea. Au un gust special, cu frisca si scortisoara. Te pup si eu!

    Olgutza, tu ma rasfeti cu aprecieri. Trebuia sa mai postez si eu o reteta de dulce...

    Geta, te rog sa o incerci. M-as bucura mult sa o vad si sa stiu ce impresie ti-a facut gustul acestor clatite!

    Ghiocela, multumesc!

    Just Me, am mai dat ceva variante, dar cred ca acestea cu frisca sunt cele mai bune. Cu inghetata au fost testate, dar impresia nu a fost excelenta. Poate un ganache de ciocolata alba sau un mousse?

    Draga mea, Ochi_verzi, ma bucur ca ai trecut pe aici. Copiii le adora, asa cu frisca, stiu eu de la o prietena. Cand i-am spus de astfel de clatite, m-a rugat sa-i fac pentru piciul mofturos si a fost uimita de cat de incantat a fost de ele.

    Scuze ca am raspuns atat de greu, dar am muncit unele si altele pana la ore tarzii!

    RăspundețiȘtergere
  13. Elena, a little of everything is not harmful at all but who can resist and eat only one of these delicious pancakes?

    RăspundețiȘtergere
  14. ce desert,elena,o compozitie taaaaare placuta mie!o zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  15. arata extraordinar de bine, iar montarea e de mare efect :) Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  16. Elena , eu una sunt fara cuvinte!Arata demential de bine , si cu exceptia scortisoarei...mie una mi-ai facut o pofta imensa de asemenea bunatate!

    RăspundețiȘtergere
  17. sunt grozave clatitele cu cioco, n-am mai facut de o vesnicie, multumesc ca mi-ai adus aminte de ele. Lasa ca vin eu sa-ti bat la usa dupa o clatita,ca sa nu mor de pofta! ;) , Pupicei

    RăspundețiȘtergere
  18. Excelenta reteta!inca nu am mai mancat pana acum asa clatite,trebuie sa fie grozav de bune!o saptamana minunata!

    RăspundețiȘtergere
  19. trebuie sa le incer!!!sotul meu este indragostit de clatite,le-a declarat deja iubire vesnica.reteta asta n-o stiam dar cu siguranta clatitele tale au fost delicioase.unde mai pui ca au si un aspect desavarsit.pupici multi!

    RăspundețiȘtergere
  20. Vai de mine, cat de bine arata! Neaparat trebuie sa fac si eu.

    RăspundețiȘtergere
  21. Fimère, merçi pour les paroles aimables. J'espère que vous tenter de le faire. Bonne fin de semaine!

    Oh, Ivy, I managed to do that, but I resisted that temptation, but because they ate everything on the table quickly! a wonderful weekend!

    Alison, este un desert deosebit! Ai mei sunt faci astfel de clatite. Un sfarsit de saptamana cat mai placut!

    Carmen, multumesc mult.

    Ana-Maria, poate ca nu esti fac scortisoara, nu asa, dar este de mare efect! Si nu trebuie sa pui mult, doar o boare. Eu de asta nu pun direct in frisca, ci presarata putin. le da un gust aparte.

    Yafa, daca as sti ca vii, as face imediat niste clatite din astea! Pana faci, serveste macar virtual una de aici. Un weekend placut!

    Gabriela, nu sunt foarte comune la noi. Ele sunt de influenta franceza cred. Dar sunt excelente, asa ca sa incerci macar o data.

    Sarah, daca ii place ciocolata, astea brunete vor deveni clatitele favorite. Iti trimit un sarut dulce!

    Lady, chiar te rog! Multumesc pentru apreciere, dar cele mai bune sunt cele gustate. Asa ca, go it!

    Ca sa nu ma repet, imi cer scuze ca asa de tarziu am raspuns la comentarii, iar urarile mele de weekend sunt la postul cu "Floarea de vineri". Va imbratisez cu drag.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails