marți, 26 ianuarie 2010

Pilaf indian (Muttar Pulao)

Aceasta reteta m-a luat prin surprindere. Nu apartine chiar ariei mele de admiratie, dar m-a cucerit si face parte din ciclul "Vazut-placut-incercat". Am admirat-o pentru ca ea a fost prezentata atat de sugestiv de Radu, din cauza ca se pliaza foarte bine la dieta si la combinatiile de la Rina, dar si pentru ca era o buna ocazie sa invat putina tehnica de preparare. Si trebuie sa exersez cu preparate ceva mai simplu de preparat, nu din cele mai elaborate. Am fost incantata de ce am reusit, m-am delectat cu un preparat exotic si, peste toate, am primit si laude...
Aceasta reteta este pentru ziua de Amidonuri de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.

Aveti nevoie de:

5 pastai de cardamom negru
1 foaie de dafin
4 cuisoare
1/2 lingurita de chimion macinat (sorry Radu, doar asa am gasit la magazin!)
1 bucatica de 5-6 cm rulou de scortisoara rupt in 3 bucati
1 varf cutit de nucsoara macinata
3 linguri ulei
150 g orez cu bobul lung - Basmati
1 cm rizom de ghimbir proaspar, ras
2 catei de usturoi zdrobiti si tocati
1/2 ardei gras kapia rosu
1/2 ardei gras galben de California
1 bucatica de ardei iute
sare, piper proaspat macinat
1 morcov micut
1 ceapa (facultativ)

Am pregatit totul, tocand morcovul rondele, ardeiul julien mai grob, usturoiul zdrobit, ghimbirul ras. Si am pus la incalzit 1/2 litru de supa de legume (in reteta era vorba de apa, dar eu aveam de cu o zi inainte supa clara de la fierberea unor legume!).
Am pus intr-o tigaie tip wok uleiul, scortisoara, dafinul, nucsoara, chimionul, cardamomul, inclusiv sare si piper.








Am lasat, la foc mediu spre mare, doar cat sa inceapa sa se simta aromele si am adaugat ghimbirul si usturoiul.









Am adaugat orezul si am amestecat, lasand cam vreo 2 minute, pana a devenit translucid.

















Am adaugat supa fierbinte.









Am trecut focul la mic, am acoperit si am lasat sa fiarba incet circa 15 minute.
Separat am pus 1 lingura de ulei si am incins la foc iute. Am pus ceapa taiata pestisori si am lasat sa se caramelizeze.








Dupa care am scos-o pe prosop de hartie, ca sa se absoarba uleiul.









In aceeasi tigaie am pus rondele de morcov si le-am inabusit 1-2 minute.
Am adaugat rondele de ardei si ardeiul iute.








Am scos cele 3 bucatele in care s-a rupt scortisoara din orez, daca supa a fost absorbita.








Am dat de 2-3 ori cu furculita prin el si am adaugat morcovul si ardeii.









Am amestecat usor combinatia si am pus-o pe farfurii, adaugand deasupra ceapa caramelizata pe fiecare portie.









Eu am presarat pe margine si seminte de in prajite uscat si rasnite. Asta este portia pregatita pentru cobaiul meu, eu ignorand ceapa.
Scuzele ca am mai intervenit asupra unor lucruri (nu am avut cardamom verde, nu am voie unt cu orez la dieta), si nu am taiat mai finut ardeii, mie asa-mi plac, mai "vizibili".
In rest, a fost... savurat cu multa placere.









Scuzele mele ca am mai intervenit in reteta originala, pe ici pe colo, dar cred ca esentialul l-am respectat. Sau asa sper! Nu trebuie cine stie ce ingrediente sau tehnica, daca mie mi-a reusit gustul acesta atat de bun, sigur va reuseste si voua! Merita cu prisosinta incercata pentru a vedea un altfel de pilaf si pentru simfonia aromelor!

15 comentarii:

  1. Suna foarte interesant, Elena. Eu mai fac orez cu tot felul de legume, mai pun uneori si condimente, dar niciodata nu am incercat sapun atatea mirodenii. Intr-o zi cand o sa ma simt mai aventuroasa o sa il incerc si eu. Nu le spun mofturosilor cu ce e facut pana nu gusta. :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce multe mirodenii in orazul asta...suna a prajitura!:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu stiu ce gust ar avea cu atatea morodenii.
    Dar de aratat arata super.
    Pe curand.

    RăspundețiȘtergere
  4. Oh, par multe mirodenii, dar fiind cate putin din fiecare, ii da o aroma speciala. Este un pilaf pe care eu l-am consumat ca atare, dar se poate face si cu alte legume... Asa spune autorul! In nici un caz nu este o "prajitura", eu adaugandu-i si putin ardei iute a fost si putin picant acest preparat. Nu este exagerat de exotic gustul cum pare, deci o sa fiti mirate de cat de echilibrat e in arome...

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi pare bine ca v-am trezit interesul! Nu ramane decat sa incercati! Numai asa va convingeti...

    RăspundețiȘtergere
  6. unde gasim cardamon pastai ca eu am numai praf... multumesc o sa il fac si eu cat de curand

    RăspundețiȘtergere
  7. Ana, la magazinele naturiste se gasesc niste pungute de la Solaris - gama familia mirodeniilor. Poate ca si alte firme mai au, dar acolo gasesti sigur. Numai ca reteta originala avea si pastai de cardamom verde din care eu nu am... E ca la piper, alta aroma...
    Pudra aceea de care ai pune la fursecuri sau prajituri, ies o nebunie de aromate. Dar, ca si nucsoara, foarte putin...

    RăspundețiȘtergere
  8. Elena, imi faci si mie o portie? Suna atat de bine...si eu as vrea sa fiu cobaiul tau, la chesti de astea exotice ma baf. Numai sa nu imi dai fructe de mare, melci sau alte vietati de astea..:)
    As face si e ceva combinatii asa mai exotice, insa la noi cum e orasul mic nu se prea gasesc asemenea condimente. Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  9. Oh, ti-as trimite o portie "par avion". In afara de creveti, dupa alte fructe de mare nu ma omor. Imi place o paella cu midii si creveti, dar caracatita nu prea ma incanta, sepia si calamarul la fel, doar carnea de crab... Pilaful asta insa este superb. Imi pare rau ca nu se gasesc condimente la tine...! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  10. pare delicios...cred ca voi incerca si eu!

    RăspundețiȘtergere
  11. Pup ,Elena!
    Ti-am lasat o leapsa la mine pe blog...........daca iti face placere te rog sa o ridici.

    RăspundețiȘtergere
  12. Este aromat si gustos, fara sa treaca granita la "prea aromat". Ma bucur ca ati remarcat acest preparat si va mai astept. Pregatest un preparat cu ceva conopida... ma mai gandesc. O zi asa cum va doriti!

    RăspundețiȘtergere
  13. a, bun,multam de informatie, voi cauta acolo! O seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  14. Arata foarte bine.Chair am si eu in plan o reteta de pilaf.Merci.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails