duminică, 1 noiembrie 2009

Sos Yakitori

Am pomenit de acest sos, l-am si explicat acolo, dar m-am gandit ca e mai simplu sa vin cu precizari la modul cum il mai fac eu. Si apoi, daca e ca reteta separata, e mai usor de gasit. Dar, inainte, trebuie sa multumesc unei persoane speciale, de la care am invatat multe si o sa va mai arat cum am folosit ce am invatat, in alte ocazii, d-na Cristina K.. Nu e singura romanca stabilita in Japonia si care are un blog cu experiente culinare, dar este o persoana deosebita si ii multumesc pentru ca, fara sa ma cunoasca, mi-a cizelat gusturile, fiind extrem de explicita si artistica in prezentare. Si, nu numai dansei, ci si d-lui Radu Popovici, pe care il admir foarte mult.
Aceasta reteta este pentru ziua de Carbohidrati(sau Proteine, fiind o mica abatere din cauza zaharului!) la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Va trebuie:
6 linguri zahar brun
3 linguri zahar alb
9 linguri vin alb sec, de calitate si cu tarie de cel putin 10,5 grade
3 linguri otet alb, nu cu aroma intensa de vin si nici de mere pentru ca nu are taria necesara
9 linguri sos de soia neutru sau light, nu dark

Se pune zaharul intr-un vas









Se adauga lichidele si se amesteca. Am pus aceasta imagine nu pentru ca n-ati sti sa amestecati niste ingrediente, ci pentru ca sa vedeti ca nu trebuie sa fie foarte inchis la culoare sosul. Daca ati folosi sos de soia dark, ar fi prea intens colorat si prea sarat.









Se pune la fiert la foc mic, amestecand. Nu se lasa sa clocoteasca decat cateva secunde. Se da deoparte si se lasa sa se raceasca.










Se foloseste ca atare, alaturi de preparat asiatic, sau se adauga in timpul executiei unei retete. Ce ramane se pune intrun vas inchis ermetic la frigider. Sau preparati mai putin. Depinde de voi, dar eu il folosesc des pentru ca este admirat pentru gustul dulce-sarat-acrisor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails