joi, 18 martie 2010

Gai Pad Gra Pow

Pe langa Pad Thai si Tum Yum este unul din cele mai cunoscute preparate thailandeze. Este clasic pentru aceasta gastronomie, se prepara rapid, se poate consuma si pe strada si este insotit de obicei de un supliment de sos de peste si ardei iuti, ca sa fie dupa gustul picant al fiecaruia. Sau, pentru cine doreste, o garnitura de orez. Mie imi place foarte mult, dar exista un impediment: tot secretul acestei retete simple este un ingredient pe care nu l-am vazut in Romania: "busuioc sfant". Este un soi de busuioc ce are o aroma deosebita, dar care se poata aproxima combinand clasicul busuioc european (italienesc, nu grecesc!) cu ceva menta. Este aproape un sacrilegiu, dar alta solutie nu este, pentru ca acel sortiment de busuioc este special ca aroma si ca si consistenta a frunzelor. De unde stiu? Am citit si...m-am ales cu cititul si privitul monitorului la retetele postate de cei care au la indemana aceste ingrediente. Eu va zic sa-l incercati asa cum am facut eu si o sa merite cu varf si indesat. 
Doua precizari importante: eu nu ma omor dupa sosul de peste (deci am profitat ca nu mai aveam sos de peste si am folosit sos de stridii); combinatia carne - orez nu este permisa la dieta Rina, deci garnitura mea este din muguri de fasole mung.
Aceasta reteta este pentru ziua de Proteine de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.

Luati:
300 g carne de pui dezosata (eu am folosit numai piept, dar se pot folosi si pulpe dezosate)
4-5 catei de usturoi
2-3 ardei iuti rosii
1 fir de lemongrass - optional
1 lingura sos de peste (eu am folosit sos de stridii)
1 lingura + 1 lingurita sos de soia light
1 lingura sos de soia dark
1 lingurita otet alb
1 lingura zahar de palmier (eu am folosit brun)
3 linguri ulei neutru, vegetal sau de floarea soarelui
cateva fire de menta
1 mana de busuioc (pentru ca plantele mele sunt in crestere, am pus cat am avut, dar sa nu folosit uscat!)
1 cutie mica de muguri de fasole mung conservati (daca gasiti proaspeti, este ideal!) 

Carnea de pui se taie fasii, cat o inghititura. Eu am avut pus la marinat pentru altceva (cu piper, sos de soia si zeama de lamaie), acoperit cu folie in frigider. L-am taiat fasiute si l-am folosit.









Usturoiul zdrobit, curatat si ardeiul iute taiat se piseaza impreuna, ca sa rezulte un fel de pasta.








Lasati si semintele de la ardei, daca vreti mai iute. Eu stiam cat de iuti sunt ardeii asa ca am lasat cu generozitate semintele, pentru ca nu erau foarte multe.
Am taiat lemongrass rondele subtiri. Nu este obligatoriu, tot asa puteam folosi ceva ghimbir ras. Astea sunt variatii pe aceeasi tema.











Am spalat menta si busuiocul. Stiu ca sunt anemice si ca trebuia mai mult, dar asta e! Cand o sa creasca mai mare busuiocul o sa mai fac acest preparat minunat.









Am pregatit sosurile in apropiere, zaharul si uleiul si am pus wokul la incins la foc mare. Cand este fierbinte, punem uleiul si inclinam, ca uleiul sa se incalzeasca si temperatura vasului sa se modereze putin. Punem pasta de usturoi cu ardei si rondelele de lemongrass, la foc iute, amestecand cu o paleta cam 30 de secunde.











Apoi se pun bucatile de pui, asa reci cum sunt, de la frigider.










Se amesteca pana bucatile de pui se albesc si incep sa se rumeneasca foarte usor. Se adauga zaharul, amestecand de 2-3 ori.


    







Se adauga sosurile, amestecand mereu.









Ei, acum e momentul adaugarii verdetei, care se lasa doar atat cat sa o ia caldura si sa se ofileasca, amestecand de 2-3 ori preparatul in tigaie. 









Pana acum totul este conform traditiei. Pentru ca eu nu pot consuma orez in combinatie cu carne, mi-am facut o garnitura din muguri de fasole mung. Am scos carnea de pui in castronele cu paleta, pastrand 1 lingura de sos.









Am pus peste el 1 lingurita de sos light si 1 lingurita de otet si mugurii de fasole scursi bine.









Am amestecat de 2-3 ori si gata. Asta a fost tot. Am pus garnitura in castronele, langa pui si cu sos pe deasupra.









Dupa cum am spus, acest preparat se serveste si cu sos de peste si ardei iuti in apropiere, pentru cine mai doreste. Noua nu ne-a trebuit, dar daca voi doriti... e pe raspunderea si gustul fiecaruia.









Este superb la gust si nu ramane decat sa va invit sa aduceti cateva picaturi din Thailanda la voi in casa pentru ca merita.

10 comentarii:

  1. elena arata la fel ca in restaurantele thailandeze.daca imi permiti as vrea totusi sa iti spun ca cea ma cunoscuta mancare thailandeza e Tum Yum ,supa de creveti.si inca ceva vezi ca se gaseste in comert un sos pentru Gai pow care contine tot ce-i trebuie (lemon grass,sos de peste,sos de soya).pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu arata rau....dar mi se pare destul de mult de munca la felul asta de mancare....Suna a prostie si minte obtuza , insa eu una ma intreb ce gust are si ce miros...mai ales din cauza sosului ala de peste... :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Carmen, chiar miroase frumos si este foarte bun la gust.

    Sarah, da, e vina mea ca nu m-am exprimat corect si o sa corectez. De fapt am vrut sa spun ca este unul din cele mai cunoscute si este un preparat clasic al acestei gastronomii. Si sosul ala nu l-am vazut, dar o sa ma uit dupa el. Eu prefer sa le pun ingredientele asa, daca pot sa evit o combinatie deja facuta. Iar sosul de stridii l-am folosit special pentru ca nu ma omor dupa cel de peste, care este mai subtire si mai pregnant, parerea mea. Bineinteles ca este o chestiune de gust (al meu), dar din cate am inteles nu am distrus ideea generala a preparatului. Poate imi fac un pic de curaj si cand creste busuiocul il mai fac o data cu sos de peste. Multumesc pentru apreciere si informatii.

    Ana-Maria, nu e mult de munca! Se face foarte repede si, contrar altor preparate cu multe ingrediente, nici pregatirea nu dureaza cine stie cat. Iar sosul de peste, nu mioase a peste asa de tare cum poare numele lui. Dar nici eu nu sunt fanul lui, de aceea am facut cu sos de stridii, care da o nota de prospetime preparatelor cu carne. Este foarte buna si picanta atat cat trebuie.

    RăspundețiȘtergere
  4. elena,ce reteta exotica!eu nu stiu absolut nimic despre bucataria thailandeza,e timpul sa ma informez!

    RăspundețiȘtergere
  5. Alison, eu as fi testat mai multe, dar unele nu se preteaza la dieta mea. Mie imi place bucataria asiatica mult, dar trebuie sa selectez din ele cele care sa corespunda modului de a combina anumite tipuri de ingrediente. Si... in functie de anumite componente care se pot sau nu gasi pe piata romaneasca. Aceasta imi place foarte mult si se gasesc din toate cele enumerate. De-abia astept o salata grozava de la tine!

    RăspundețiȘtergere
  6. Imi ploua la propriu in gura...
    Si mie imi place bucataria asiatica, mai exact japoneza si coreeana, am papat pana acum..
    Dar clar as incerca si din bucataria thailandeza (sa nu mint, am facut un fel de curry thailandez cu lapte de nuca de cocos si a fost mortal si ala)...Felicitari!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. un piatto molto invitante!!!! complimenti!

    RăspundețiȘtergere
  8. Dana,Traverse City, MI25 martie 2010 la 13:58

    Elena eu am avut busuioc sfant in gradina, nici eu nu-l gasesc usor dar pot sa-ti spun ca daca seamana cu ceva la miros nu e busuiocul italian ci din contra cel grecesc. Findca cel grecesc e mult mai usor de gasit si aici la mine decat cel tailandez eu il folosesc pe cel grecesc. Cat despre sosul de peste....Mie imi place. Nu miroase deloc a peste cand il adaugi in mancare, ci doar complimenteaza restul de ingrediente.
    Bucataria tailandeza e preferata mea cand e vorba de mancare din Asia. Este extraordinar de complexa la gust. La fel si cea din Malaezia. Oricum, vreau sa spun felicitari pentru ca esti asa de aventuroasa. :) Multi ar fi descurajati de lista lunga de ingrediente exotice si de preparare. :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Miha, scuze ca raspund de-abia acum, au intrat mesajele gresit si nu le-am vazut, a fost o eroare. Vreau si eu sa stiu reteta ta de curry thailandez... please!

    Federica, grazie.

    Dana, eu n-am avut, iar sugestia de combinare a busuiocului cu menta mi-a fost sugerata ca fiind pe aproape. Stiu chestia cu sosul de peste ca nu are miros de peste, dar am eu un pitic pe creier pe care trebuie sa-l conving si o sa fac. Mi-am propus acest lucru.
    De descurajat, nici pomeneala! Multumesc de vizita si te mai astept cu sfaturi si corectii in domeniul gastronomiei asistice, unde eu tatonez ce pot face pe gustul si dieta mea. te rog, cand mai ai timp sa ma mai indrumi. Orice sfat este binevenit.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails