joi, 11 martie 2010

Cartofi cu baghar


Am gasit la Radu Popovici pe blog un articol foarte interesant. Cred ca ar trebui sa-l vizitati ori de cate ori aveti o nedumerire privind unele condimente, ingrediente, gastronomii... Deci, in cele mai diverse subiecte gasiti un raspuns acolo. El ne-a propus in acel articol o modalitate de asezonare a unor alimente altfel fade. Cum eu sunt foarte curioasa si cum aveam zi de Amidonuri la dieta m-am gandit sa testez spusele. A fost ceva grozav de simplu si de bun la gust. Baghar este, in esenta, un ulei aromat. dar, despre el cititi direct la sursa. Eu va arat cel mai simplu mod de folosire.
Aceasta reteta este pentru ziua de Amidonuri de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.

Va trebuie:
4 cartofi
sare
pentru baghar:
8 linguri ulei de floarea-soarelui
2 rulouri de scortisoara
3 stelute de anason
3 pastai de cardamom
1/2 lingura seminte de coriandru
1/2 lingura boabe de piper negru
1/2 lingura seminte de mustar (eu am avut mai putine si mi pare rau!)
4 ardei iuti, mici, uscati (eu am avut doiar 3)
1/2 lingura seminte de schinduf
1/2 lingura seminte de fenicul
1 lingurita rasa de chimion macinat (ar trebui 2 linguri de seminte, dar nu aveam)

Stiti care este partea frumoasa? Puteti pune, dupa gust, ce vreti din cele enumerate. Mie imi pare rau ca nu am avut seminte de mustar mai multe, la incalzit in ulei au devenit crocante si au dat un gust deosebit uleiului. Bineinteles ca nu am folosit tot uleiul pentru a asezona cartofii.
Deci, am curatat si taiat in cuburi potrivite cartofii si i-am pus sa fiarba la abur. Intre timp, am pregatit condimentele, fara pudra de chimion.
  








Dupa 20 de minute cartofii erau fierti, asa ca am pus partea superioara a vasului pe o farfurie si am presarat sare (cine are, din aceea de mare e si mai bine!), acoperind la loc, pana era gata uleiul aromat.









Am pus tigaia la incalzit, la foc mediu. Am adaugat uleiul si cand este fierbinte, dar fara sa fumege, am adaugat semintele.










Scuturati tigaia sau amestecati cu o paleta 1 minut. Veti auzi semintele de coriandru plesnindu-le coaja si le veti vedea topaind prin tigaie. Adaugati acum pudra de chimion. Bineinteles ca daca aveti seminte le puneti si pe acestea la inceput!










Mai lasati circa 1 minut, scuturand tigaia sau amestecand. Nu trebuie sa fumege sau sa se arda semintele! Cand aroma lor s-a difuzat in ulei, dati deoparte si adaugati 2 linguri de ulei peste cartofii fierbinti inca si amestecati. Semintele de coriandru, mustar si schinduf le-am consumat, celelalte doar de decor le-am pus.










Mi s-a parut ca nu este destul si am mai cules ceva seminte si am pus peste cartofi.










Cum mi s-a parut ca merge ceva mai picant, ardeii mei nefiind cine stie ce picanti, am mai rasnit ceva chili uscat pe deasupra. Asta se vede in capul trebii (adica in poza de prezentare!).
Sunt foarte buni la gust cartofii acestia "natur"! Incercati-i si nu o sa va para rau! Alaturi de ei am mancat niste castraveti murati (din productie proprie).
Concluzia: deliciosi!
Restul de ulei l-am pus binisor intr-un borcan inchis ermetic, in camara.










Ma gandeam sa fac un pilaf combinat - orez+linte - si sa-l asezonez cu baghar.

9 comentarii:

  1. Elena,

    Foarte interesant si aromat bagharul.
    Il indexez in caietul meu de retete !

    RăspundețiȘtergere
  2. foarte faina combinatie baghar!si eu sunt deschisa mereu la nou ,dispusa sa incerc mereu altceva,care sa ma surprinda.felcitari,am retinut!:)

    RăspundețiȘtergere
  3. O idee exceptionala...multumim!
    Ce este interesant, e ca acest ulei poate fi folosit peste orice legume sau carne sau....orice iti vine in minte!
    Fain!
    Gand bun!

    RăspundețiȘtergere
  4. Lia, Alison, merita sa incercati, pentru ca poate fi folosit si peste alte legume simplu pregatite sau in preambulul prepararii unor retete mai elaborate. Dar mie mi s-a parut ca la dieta da un ceva deosebit unor cartofi natur obisnuiti.Asta pentru inceput!

    Tartoras, ce ma bucur ca ai trecut pe aici. Da, vreau si eu sa incerc si la alte legume sau eventual la o salata.
    Un gand bun si tie

    RăspundețiȘtergere
  5. Sounds very interesting. I do not quite understand the google translation but baghar sounds like the Indian method of frying the spices which I find amazing. This sounds like a great idea to flavour the potatoes.

    RăspundețiȘtergere
  6. Federica,il gusto era molto buono e vale la pena provare l'olio aromatizzato. Una giornata e un meraviglioso week-end!

    Baghar - an aromatic oil, used in preparations or as the seasoning in curries and other. It was very good, Ivy! Thanks for visiting, watching you on Facebook.

    RăspundețiȘtergere
  7. Intersant amestec, dar toate se "potrivesc" de minute, se completeaza perfect. Am sa fac si bahar caci este un ulei aromatic pe care eu l-as folosi si la salate orientale.
    o seara placuta,

    RăspundețiȘtergere
  8. Gratziela, eu am descoperit cu uimire si placere arome mai putin uzuale si curioasa cum sunt le-am testat mereu si le-am imprietenit cu diverse legume sau carnuri. Preferatele mele sunt legumele, asa ca am la Retete de post ceva propuneri, la care voi adauga unele noi curand.De la Radu Popovici (www.reteteleluiradu.ro) am invatat tare multe lucruri despre condimente si arome din zone mai putin familiare si cu care impart o preferinta pentru gastronomia asiatica (in special cea chineza). O zi frumoasa si cu multe reusite!

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails