luni, 22 noiembrie 2010

Salata cu avocado si papaya

Ocazional citesc si reviste, mai mult sau mai putin decente, cu retete, diete, alimentatie sanatoasa. Una din ele este si "Secretele bucatariei". In ultimul numar am vazut o salata care m-a facut curioasa, asa ca am purces la adunarea ingredientelor. Am facut si ceva interventii asupra retetei originale, iar de aratat sigur nu arata ca in revista! De ce? Nu am folosit aceleasi sortimente de salata verde, iar din poza deduc foarte serios ca a fost facuta inainte de a pune dresingul peste elementele salatei. Dar, asta e! Salata a fost consistenta, cu un gust deosebit, iar amestecul acesta de texturi diferite a fost chiar interesant. V-o recomand cu caldura!
Aceasta reteta este pentru ziua de Proteine de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Aveti nevoie pentru doua portii, din care sa intelegeti ceva, de:
salata verde asortata (eu am avut lollo blanco si lollo rosso), desi in revista era rucola si radichio
1 fruct de avocado
1/2 de fruct de papaya, nu foarte copt, parguit este mai bun
1 tija de telina verde
50 g nuci 
sare, piper proaspat macinat
1 lingura zeama de lamaie
pentru dresing:
1 lingurita mustar de Dijon picant
1 lingura de ceapa rosie tocata marunt
1 lingura otet (de zmeura am pus eu)
2 linguri zeama de lamaie proaspat stoarsa
1 lingurita plina cu miere de salcam, parfumata
2 linguri ulei de nuci
sare si piper proaspat macinat

Ei, sa incepem cu "vinovata":









Si, am pus pe platou salata verde si rosie









Am curatat de coaja si am taiat avocado felii pe care le-am stropit cu lamaie si le-am presarat cu sare si piper









Am taiat, dupa ce am scos semintele cu o lingurita, papaya in felii subtiri si apoi in bucati mai mici.









Am pus feliile de papaya peste salata, iar peste ele telina taiata in diagonala.










Peste toate am pus feliile de avocado.









Apoi am trecut la prepararea dressingului intr-un castronel, amestecand ingredientele bine si lasand sa stea putin.









Nucile le-am prajit intr-o tigaie fara grasime si le-am tocat cu un cutit.









Am presarat nucile tocate, am turnat dressingul peste toate, iar apoi am trecut la degustare. 









Papaya, daca nu este foarte coapta, nu este excesiv de dulce, asa ca salata este o combinatie echilibrata de texturi, arome si gusturi.








Si inca una, ca sa va fac pofta!

10 comentarii:

  1. hey, si eu am ochit-o in revista. chiar vroiam sa o fac zilele acestea. deci gand la gand:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte faina sala asta Elena.
    Sa ai o saptamana frumoasa !

    RăspundețiȘtergere
  3. Giovanna, ma bucur ca avem gusturi comune! Poate incerci chiar varianta cu rucola si radichio, ca in revista. Oricum, eu raman uimita de fiecare data de torturile tale speciale si inspirate.

    Lia, multumesc mult! Merita incercata, macar ca si un alt punct de vedere fata de salatele traditionale. S-ar putea, ca si mine, sa descoperi ca este un deliciu si sa te miri cate variante sunt inca neexeplorate.

    Edebi, de-abia astept sa-mi spui si impresia ta, dupa ce vei degusta salata.

    RăspundețiȘtergere
  4. Salut !
    Din cand in cand, mai "vanez" si eu cate o reteta de a ta, ai numai bunatati pe aici...
    Ai un blog bogat si , de ce nu te inscrii pe Enterclick.ro, asta iti aduce in afara de trafic, si o ascensiune rapida in motoarele de cautare si ceva clicuri pe Ads-uri..si pe mine m-a atentionat cineva si zau ca nu-mi pare rau ca m-am logat pe asta.
    Numai bine si spor la bucataria cu d`alea bune !

    RăspundețiȘtergere
  5. y,y, multumesc de aprecieri si de sugestie. O sa incerc, dar nu se prea lipeste de mine traficul, la mine e mai mult pasiune. Apropo de pasiune, avem una comuna - pescuitul! Iar retete cu peste si ale oratanii de apa am in pregatire, asa ca te mai astept pe-aci.

    RăspundețiȘtergere
  6. Elena, chinezoaica mea draga, mai multe vitamine si mai gustoasa nu e nici o salata.Pupu-te si o zi minunata, Cami

    RăspundețiȘtergere
  7. Mie mi-ai facut pofta...chit ca nu prea sunt fan avocado...! :)

    Ana-Maria

    RăspundețiȘtergere
  8. Frumos blog iar salata asta e chiar binevenita, ca tot suntem in post.

    RăspundețiȘtergere
  9. Cami, multumesc mult si am primit cu drag pupicii.

    Ana-Maria, este o chestiune de gust cu avocado. Dar, merita incercat in anumite combinatii, condimente, pentru a afla daca-ti place sau nu cu adevarat. Am asistat la o scena hidoasa cu cineva care incerca sa muste dintr-un avocado, dar cam asa este cu multi dintre cei care nu incearca, pentru a vedea daca le place sau nu. Dar mai sunt si cei care-l incearca - bravo lor! - in combinatii nefericite si atunci sunt dezamagiti. Eu am cateva retete care merita incercate la Antreuri si Salate. Dar, admit ca unora poate sa nu le placa, asta e! Eu doar ma ofer sa le dau idei.

    Lucrari de licenta, multumesc. Voi mai posta retete de post, si am o eticheta speciala in Meniu care trimite direct la aceste retete, unde cineva se poate inspira.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails