vineri, 12 noiembrie 2010

Mancare de naut in stil indian (Punjabi Chole)

Cu aceasta reteta a fost "dragoste la prima vedere", atunci cand am gasit-o pe blogul lui Siri. Acolo veti gasi si multe alte retete foarte interesante din gastronomia indiana. Eu imi doresc sa va "corup", sa va incit pentru ca aceste retete trebuie incercate, mai ales acum  cand mare parte din condimentele folosite se gasesc si pe la noi. Am fost incantata de rezultat, de gust si aroma. Avand in vedere ca intram in post, este foarte potrivita aceasta nota de exotism. Eu chana masala l-am cumparat gata pregatit (pentru ca am facut o vizita la Ki-life!), dar daca doriti sa va faceti voi insiva aceast amestec de condimente, gasiti la Radu Popovici pe blog o idee.
Aceasta reteta este pentru ziua de amidonuri de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.

Aveti nevoie pentru doua portii de:
250 g boabe de naut uscate
1 ceapa rosie sau echalotte
2 cm de ghimbir proaspat
2 rosii frumoase
sare, dupa gust
2 linguri ulei de floarea-soarelui
1 lingurita plina (cu varf!) de chana masala
300 ml apa
1 lingurita boia (afumata am folosit eu!)
2 ardei iuti verzi

Ceapa am taiat-o rondele subtiri, iar ghimbirul tocat marunt.










Nautul l-am pus la inmuiat seara, in apa calda. L-am curatat de coji si l-am pus la scurs.









Rosiile le-am tocat cubulete mici.










Am pus intr-o tigaie uleiul, ceapa si ghimbirul la inabusit, la foc mic. Trebuie amestecat si lasat pana se inmoaie ceapa bine. 









Apoi se adauga rosiile si se fierbe la foc mic pana scade lichidul lasat de rosii.









Se adauga lingurita de chana masala, boiaua si ardeii iuti, doar sectionati, ca sa lase "energie" doar cat trebuie. Asta in functie de cat de iute mancati! 









Chana masala











Se mai fierbe, amestecand, pana cand se scade bine.









Se adauga boabele de naut, apa si sare. Se fierbe la foc mediu aproximativ 20 de minute. Daca boabele de naut raman mai tari, adaugati 1/4 de lingurita de bicarbonat de sodiu si vor deveni catifelate cand sunt fierte bine. Mie personal imi plac "al dente".









Sosul va scadea, aromele se vor raspandi peste tot si va veti visa in concediu in Orient.









Nu mai ramane decat sa plasati minunatia pe doua farfurii, sa garnisiti cu rondele subtiri de ceapa rosie(sau nu, daca chestia se face in doi!) si sa savurati impreuna cu cineva ce ati creat.









Enjoy!



8 comentarii:

  1. eu nu sunt fan naut,asa ca ma gandesc ca n-are nimic daca as inerca-o cu fasolea neaosa .

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu iti sugerez cu mazare uscata sa incerci. Este a doua leguma recomandata pentru aceasta reteta vegetariana. Sper sa te corup si sa-mi spui ce impresie iti lasa o inghititura din specialitatea asta indiana.

    RăspundețiȘtergere
  3. You've done a great job with the channa masala! Check out my version without the masala mix
    http://enrichingyourkid.blogspot.com/2010/08/chole-chana-masala.html

    Thank you for visiting and following Elena, I love your blog, following you too. Do keep in touch.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce bine arata!
    Sigur aste foarte gustoasa, in plus mie imi place nautul!

    Ma bucur sa mai citesc ceva pe la tine.
    Pe curand!

    RăspundețiȘtergere
  5. n-am incercat inca nautul,dar tare ma bate gandul...

    RăspundețiȘtergere
  6. Shirley and I thank you for visiting. I was impressed and liked the recipe presented to you I'll try really, because I was tempted combined with tamarind water. Of course I will try other recipes.

    Daniela, ma bucur ca ai mai trecut pe la mine si sper sa incerci. Vezi ca si Shirley are o varianta foarte interesanta la ea pe blog. Inca nu am testat grisinele alea cu dovleac de la tine, dar mi-a ramas gandul la ele.

    RăspundețiȘtergere
  7. magnifica mincarica asta plina de arome!notata!

    RăspundețiȘtergere
  8. buna :) si eu am chana masla fix cum ai tu in cutia aia.O sa incerc chiar acum :)

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails