sâmbătă, 5 decembrie 2009

Supa deasa cu arome asiatice

Ma simteam cam infrigurata si banuiam ca ma "paste" o raceala. De cateva zile ma gandeam sa fac o "minestrone", adaptata la dieta, dar am tot schimbat planul. Acum insa a inceput sa ma bantuie ideea unei supe, una concentrata, calda si aromata. Si am trecut la treaba, adunand ce am prin frigider si camara. Punand totul pe masa, am constatat ca nu am ce trebuie pentru ce mi-am propus, asa ca am improvizat.
A fost asa de grozava, incat am mancat o cana plina!
Aceasta reteta este pentru ziua de Carbohidrati de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Va trebuie:
15 cm tulpina de praz
1 tulpina de telina apio
3-4 catei de usturoi
2-3 cm rizom de ghimbir proaspat
1 ardei iute rosu
1 ardei gras rosu
50 g paste de orez
200 g ciuperci
1 lingura otet de orez sau balsamic (din asta am avut eu)
2 linguri sos de soia dark
4-5 picaturi ulei de susan
3 linguri ulei neutru - fl. soarelui sau arahide
2-3 buchetele brocoli
1 morcov
500 g supa de legume concentrata
1 lingurita de zahar
3 cm de lemongrass

Inainte de toate, puneti pastele la fiert in apa cu sare pentru 2-3 minute, din momentul in care clocoteste apa. Opriti focul, scurgeti pastele de apa si le lasati in apropiere, la caldura.
Tocati prazul, in diagonala, feliute subtiri; zdrobiti usturoiul, zdrobiti tulpina de lemongrass si tocati marunt; radeti ghimbirul.











Separat, taiati ardeiul gras fasii mai generoase, buchetelele de brocoli felii, iar ardeiul iute tocat marunt, fara seminte.








Tocati ciupercile in 4 sau felii mai groase cele mai mari.









Tocati morcovul bastonase








Puneti in apropiere otetul, sosul de soia si uleiul de susan, zaharul. Apoi puneti o tigaie wok sau din cea obisnuita, dar antiaderenta, la incins. Dati focul la mediu si adaugati uleiul neutru si prazul, ghimbirul, telina tocata, usturoiul, lemongrass si ardeiul iute.









Se amesteca atent cu o paleta, se mai rastoarna continutul, sa se inabuse. Dupa 30 de secunde se adauga morcovul si brocoli.










Se scutura de cateva ori continutul si se adauga ciupercile si ardeiul gras.









Tot acum se adauga otetul si sosul de soia, zaharul, iar dupa circa un minut se adauga supa de legume concentrata.









Se lasa sa fiarba continutul la foc mediu 2 minute. Se adauga apoi pastele fierte in amestecul de legume.









Se mai lasa 30 de secunde sa sa amestece aromele si sa se imbibe pastele de gusturi. Se da deoparte si se serveste in boluri, decorand cu praz tocat subtire in diagonala si desfacut in firisoare deasupra, picurand si uleiul de susan. Eu am pus pentru mine in cana.









Iar restul l-am pus intr-un bol, sa poata fi infierbantat la microunde de fiul meu cand vine de la munca ceva mai tarziu!









Asa de bine m-am simti dupa ea! Este consistenta, respecta conditiile dietei si este aromata, dar fara sa fie excesiv de condimentata. Merita sa pun si niste muguri de soia, dar am uitat...

PS Am comis-o! Pentru ca a fost un succes, am repetat supa aceasta grozava. De data asta am incercat-o cu ceva alune crude zdrobite puse in bol, pe deasupra.









Sau varianta pentru fiul meu cu fasii de piept de pui date prin faina condimentata si prajite in foarte putin ulei in tigaie antiaderenta.









Pe vremea asta o astfel de supa bate de departe gustul traditional al supelor romanesti. Revin la indemnul: Incercati si altceva! Bucataria asiatica este atat de spectaculoasa!

9 comentarii:

  1. ce consistenta supa,e o idee f. buna de dieta,dar oare cind ma apuc de ea?:))

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu cred ca in mometul cind ai venit pe lumea asta s-a facut o greseala mare de tot Trebuia sa te nasti in Asia. De ce nu deschizi un restaurant cu specialitati asiatice? Si eu,noi, preferam aceasta bucatarie. O simbata minunata! Cami

    RăspundețiȘtergere
  3. Alison, intr-adevar, este consistenta, dar este si buna la dieta, nivelul carbohidratilor fiind mic. Ai nevoie de dieta? Incearca sa faci primii pasi: nu manca dupa ora 20, mananca la ore fixe si fara gustari intre mese. Restul tine de cata nevoie este de a pierde un numar de kg. Sa ai o duminica cat mai placuta!

    RăspundețiȘtergere
  4. Cami, Si eu am impresia asta uneori, ca m-am nascut unde nu trebuie! As vrea eu sa deschid un astfel de restaurant si s-ar putea sa se indeplineasca acest proiect cu ajutorul unei prietene, dar mai este pana atunci. O duminica frumoasa sa ai langa cine-ti place!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce pofta mi-e de supa! La noi s-a inchis restaurantul mongolez :(. Azi am descoperit cand, manata de retele tale, voiam sa degust ceva...

    In seara asta, mos Nicolae sa-ti umple ghetutele cu muuulte bucurii, asa cum raspandesti si tu in jurul tau!

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc mult, Alina! Si tie sa-ti aduca Mosul numai bucurii, langa cei dragi. Sa-ti netezeasca drumul in toate proiectele pe care le ai si sa aduci cat mai multe bucurii copiilor pe care ii inveti si-i formezi. Pupici

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna,Elena supa arata super,salutari din Resita...

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc mult de vizita! Da, este excelenta la gust. Vreau sa o incerc cu ciuperci de padure uscate de mine si rehidratate. Pana mai ieri nu eram adepta unor astfel de retete - supa sa fie supa, tocana sa fie tocana. Dar in supele astea, care sunt consistente si se fac repede (deci nu exista scuza sa nu incerci altceva!,)poti sa pui ce vrei si sunt condimentate cat iti place si aduc o aroma speciala. Din cate am vazut, popularitatea lor este foarte mare in mai toate bucatariile din Extremul Orient.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails