duminică, 20 decembrie 2009

O "necunoscuta" thai

De ce asa? Pai... mi-e cam rusine sa recunosc, dar nu stiu cum se cheama reteta. Eu am vazut-o preparata de o invitata, la o emisiune TV, a Marthei Stewart. Invitata era o mare scriitoare de carti culinare, din USA dar nu i-am retinut numele. Si oricum, numele persoanei nu prea are de-a face cu reteta noastra. D-na respectiva a gatit impreuna cu Marta aceasta reteta, dar nu a rezultat din comentariu daca este o reteta traditionala sau doar este reteta ei speciala, creatia ei in stil thai. Eu doar am inlocuit un element, in rest reteta este "a la carte". Nu prea am stiut cum s-o cataloghez dar cred ca asa este cel mai corect, desi nu pare. Astept de la persoanele care tin Dieta Rina sa ma contrazica sau sa ma corectateze, daca am gresit.
Aceasta reteta este pentru ziua de Carbohidrati (pranz) de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Va trebuie:
500 g cartofi dulci (eu am pus dovleac, dar nu din cel placintar, ca e prea dulce!)
1 ceapa rosie potrivita
1 fir de lemongrass
1/2 limeta, coaja
1 limeta, zeama
3-4 catei de usturoi
1 morcov
15 cm praz
200 g bok choy
1 cutie de 250 ml lapte de cocos
sare, piper proaspat macinat
1 ardei iute
2 cm de rizom de ghimbir proaspat ras
2 linguri ulei neutru

Intr-un wok incins se pun cele 2 linguri de ulei si usturoiul zdrobit si tocat, lemongrass zdrobit si tocat marunt, ardeiul iute tocat, fara seminte. Se mai dauga ceapa, taiata rondele subtiri, prazul taiat feliute in diagonala, coditele de bok choy tocate cuburi, morcovul taiat betisoare, ghimbirul ras, coaja de limeta, sare si piper.









Se soteaza legumele la temperatura medie spre mare, scuturand tigaia, sau amestecand cu o paleta, prin rasturnarea legumelor circa 1 minut. Se adauga cartofii dulci curatati, tocati cuburi maricele. Eu, dupa cum am spus, am pus dovleac, pe care-l aveam gata pregatit la comgelator. L-am pus inca nedezghetat in tigaie si am dat focul la mediu, ca sa se inmoaie cuburile, dar sa ramana "al dente".









De obicei nu am nevoie de alte lichide, dar, daca folositi dovleac proaspat curatat s-ar putea sa aveti nevoie de 1 ceasca de supa de legume. Se lasa sa se inabuse vreo 4-5 minute, scuturand din cand in cand wokul. Intre timp, se taie frunzele de bok choy grob.










Se desface cutia de lapte de cocos. Eu am folosit din asta:












Dupa ce s-a scazut lichidul si dovleacul s-a inmuiat putin (sau cartofii dulci!), se adauga laptele de cocos in doua etape. Mai intai cel de la suprafata cutiei, adica "smantana".









Dupa ce acesta s-a dizolvat, omogenizandu-se, se pune si restul. Toata compozitia trebuie sa arate cam asa:








Imi cer scuze pentru calitatea imaginilor, dar fierbea si era abur, iar ajutor nu am avut. Apoi, dupa cateva clocote, am adaugat frunzele de bokchoy.









Se mai lasa la inabusit circa 1 minut, se potriveste gustul de sarat si se adauga zeama de la limeta.
Trebuie sa arate ca o tocana sau o supa concentrata, adica zemoasa, dar nu foarte!








Se consuma cu zeama de limeta, daca vreti un gust mai acrisor si cu fulgi de chili pe deasupra daca vreti sa fie mai picant. Este aromata, dulce-acrisoara, dar si picanta. Este o mancare de post, vegetariana, extrem de gustoasa si merita sa o incercati!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails