miercuri, 30 iunie 2010

Fresh Spring Rolls (vegetarian)

Ei, clocesc de ceva vreme aceasta reteta. De exact o luna, cand am gasit la Real foile alea speciale de orez. Au tot fost alte retete la rand, ceva lipsa de timp la apel, ca sunt un pic migaloase la facut... si alegerea sosului. Si ca un bun utilizator de "goagal", am dat un "sarci" si am vazut un sos care, desi nu este strict thai, mi-a placut ca idee. Asa ca am purces la treaba. Hai sa las araturile si sa va arat.
Aceasta reteta este pentru ziua de Carbohidrati de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Va trebuie:
1 pachet de foi speciale de orez
200 g varza (o sa fac atunci cand o sa gasesc folosind bok choy)
2 morcovi
1 castravete
1 ardei gras rosu
100 g paste de orez
patrunjel verde
pentru sos:
3 linguri otet (de zmeura am pus eu, pentru ca mai ramasese de la chutney!)
4 linguri sos de soya light
3 linguri apa
6 linguri zahar brun
50 g alune crude macinate
1 lingurita ulei de susan
1 lingurita usturoi razuit

putin ulei pentru uns vasul pe care se ruleaza rulourile


Deci, foile("hartia" de orez)











Nudles, sau taietei de orez









Legumele taiate fasii subtiri (castravetele trebuia chiar mai subtire taiat si mergea curatat de coaja!)










Peste varza am pus o lingura de sos si am amestecat










La fel si peste morcov, pentru ca mi-era teama ca vor ramane prea crocante aceste legume











Taieteii i-am lasat vreo 5 minute in apa fiarta si apoi i-am scurs bine










Acum sa va arat cum am preparat sosul. Toate lichidele si zaharul (eu am avut cuburi!)  le-am incalzit un pic












Am adaugat usturoiul si uleiul de susan










Alunele macinate, dar cu mici bucatele prin ele










Si am lasat sa stea, iar inainte de a-l folosi l-am blenduit putin











Si acum, pentru ca a fost cam greu cu toate si cu aparatul foto, o sa va dau mai multe explicatii decat necesar din lipsa de imagini din fazele intermediare.
Am pus o foaie intr-o farfurie intinsa, dar cu margini ridicate, o foaie din pachet, am turnat apa fierbinte peste ea, am lasat 10 secunde, am intors (nu cu furculita!) si am mai lasat 10 secunde. Foaia astfel inmuiata am transferat-o pe o alta farfurie intinsa, putin unsa cu ulei. Pe foaie am pus verdeata, taietei, morcovi, varza, ardei gras, castravete, formand un mic rulou.
 
 
Am inceput rularea, presand usor umplutura si aducand lateralele peste rulou, aproximativ ca la sarmale. La primul rulou am exagerat cu umplutura si a plesnit foaia, asa ca am pus sos si am gustat. Hmmmm, ce bun a fost. Acesta este rateul la rulare!
 
Am facut 10 rulouri din aceste legume, dar foi au ramas multe. Si pentru alta data. Deci, cam asa ar trebui sa arate!
Frumuselele astea, cu sosul aferent au avut o mare cautare! Au fost neasteptat de apreciate, de unde ma temeam ca fara carnita sau creveti nu vor primi nota 10. Au primit 10+++
 
M-am inselat! Si ce ma bucur, pentru ca mie imi plac mai mult asa!
Daca nu va faceti curaj sa incercati o sa fie mare pacat, pentru ca sunt cu mult mai grozave decat cele cu foi de placinta sau clatite, sau prajite. Aici si sectiunea!
 







14 comentarii:

  1. ooo,ai facut pachetele,ce minunate sunt,eu chiar apreciez ca sunt fara carne!din pacate eu nu am vazut pe aici foi de orez...

    RăspundețiȘtergere
  2. ce sa mai zic eu acum in afara de wow?! :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Alison, la Real am gasit. Ce-i drept aduc rar, dar nicaieri nu am mai gasit. Alte tipuri, da, dar din astea pentru fresh spring rolls nu! Am fost incantata de experienta si au fost apreciate mult, chiar daca nu au avut nimic "animal" acolo, in umplutura.

    Zazuza, multumesc. Sunt impresionante ca aspect, dar si foarte bune. Eu nu pot face combinatia, dar merge si cu fasii subtiri de omleta, mai ales pentru lactovegetarieni!

    RăspundețiȘtergere
  4. wow,ce bine arata, daca gasesc cumpar si eu desi nu o sa imi iasa ca dvs :) Super, super arata!!! sunt sigura ca si gustul e pe masura!

    RăspundețiȘtergere
  5. Mie mi se pare super apetisante...si tare aratoase...si imi ploua in gura!

    RăspundețiȘtergere
  6. ti-au iesit super.in thailand se gasesc la orice colt de strada si sunt printre preferatele mele.pupici

    RăspundețiȘtergere
  7. Ana, trebuie doar sa incerci si sa faci combinatiile care-ti plac. Eu de-abia atept sa fac si cu altele, plus ceva iutica (ardei iute, nu sos!).

    Ana-Maria, arata intr-adevar neobisnuit pentru noi, europenii! Dar sunt bune chiar si cu un sos de soia cu usturoi sau ghimbir ras.

    Sarah, multumesc frumos. Venind de la tine, care le-ai vazut "la mama lor" si nefiind o surpriza aspectul lor, este o mare bucurie ca ti se par reusite. Eu le prefer pe acestea, neprajite.

    RăspundețiȘtergere
  8. Elena draga mea, eu le fac in genul asta pe cele vietnameze, sunt tare bunute cum spui, chiar o reteta pe gustul meu. Te pupic

    RăspundețiȘtergere
  9. Hi Elena,
    Lovely recipe. Simple and healthy.
    Thanks for tne beautiful recipe...

    RăspundețiȘtergere
  10. Welcome, Dokuzuncubulut! Thanks for visiting and feedback! Glad we found your site and I know that I love! A visit to him in detail to discover new and interesting recipes from a cuisine you do not know enough.

    RăspundețiȘtergere
  11. Am mancat rulouri dinastea in Turcia!! E excelenta foaia de orez.
    Un weekend minunat.

    RăspundețiȘtergere
  12. WAW ! Ce bine arata in India mancam in fiecare zi !O sa incerc si eu sa fac ,m-a lovit o pofta, mersi ca mi-ai amintit de ele!

    RăspundețiȘtergere
  13. Mandala, ma bucur, pentru ca ni stiam ca sunt populare si in India. Ele fiind mai populare in Thailanda si Vietnam, cel putin in varianta fresh. Cele prajite sunt populare si in China, dar eu vreau sa evit aceasta varianta, desi este tentanta. Ma bucur ca ai trecut pe aici si imi plc blogurile tale, asa ca te voi mai vizita sa ma delectez si inspis uneori.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails