miercuri, 9 iunie 2010

Salata de fenicul picant-dulce

Din seria o salata pe zi, va aduc acum o reteta foarte simpla si grozav de usor de facut. Este tot crocanta, dar si aromata si foarte buna langa o friptura - fie ea la gratar sau la cuptor. Dar asta nu inseamna ca trebuie neaparat pusa langa ceva, poate fi si o gustare de sine statatoare.
Aceasta reteta este pentru primele trei zile de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.

Aveti nevoie de:
1 bulb de fenicul
5-6 frunze frumoase de macris
1 ardei iute (verde am avut eu, dar a fost hot!)
1/2 ardei gras rosu
1/2 ardei gras galben
10-12 boabe de strugure, din cei fara samburi, cu boabe mari si zemoase
sare, piper proaspat macinat
1 lingura ulei de masline
zeama de la jumatate de lamaie

Dupa cum v-am mai spus, se curata si se spala bulbul de fenicul, se taie in jumatate si se scoate cotorul. Se feliaza subtire si se pune intr-un vas.











Se spale frunzele de macris si se rup bucatele, iar tulpinele se toaca marunt. Nu le aruncati, sunt foarte bune si acrisoare. Daca nu v-ar placea sa le gasiti in salata, le puneti la congelator si apoi le "aruncati" intr-o ciorba de legume sau cand faceti supa de legume.











Se taie rondele ardeiul iute, iar cei grasi se taie fasii subtiri. Boabele de strugure spalate se taie jumatati.










Se pun in vas, peste fenicul, macrisul, ardeii grasi si iute, boabele de strugure taiate jumatati, sare, piper, uleiul si zeama de lamaie. Se amesteca usor si se lasa 2-3 minute si e gata de consumat. Macrisul se comporta foarte bine si nu se inmoaie de la dressingul salatei, din cauza principiilor acide pe care le contine.










Cam asa arata:








Simpla, aromata, crocanta, racoritoare... In rest, pana nu incercati n-o sa stiti!

6 comentarii:

  1. O nebunie de vitamine! Eu nu sufar nici macar mirosul de la fenicul, cu toate ca e super sanatos. Macris? Ce o fi? Ai ceva denumire in latina pentru mine te rog!? O seara placuta! Cami

    RăspundețiȘtergere
  2. hai ca dupa ce diverse doamne tare dragi mie mi-au facut capul calendar cu lintea, acum mi se pune pata pe fenicul :)), prea il descrii frumos ;)!

    RăspundețiȘtergere
  3. Cami draga, eu folosesc "Rumex acetossa", si i-am facut o poza, ca sa vada lumea cum este. Dar putini nu stiu de ea. Arata ca spanacul, dar are gustul acrisor si nu se inmoaie in salata, ramane crocant. Ciudat este ca daca se usuca nu mai are nici un gust.

    Zazuza, si mie imi place lintea! Dar acum am postat mai multe retete cu fenicul pentru ca mie imi place foarte mult si am exagerat cumparand vreo 2 kg, ca sa ma satur! Este o chestie de gust, dar mie imi place mult gustul lui, aroma fiind mult mai vaga decat in frunze. Trebuie neaparat sa incerci cateva variante, dupa gustul tau.

    RăspundețiȘtergere
  4. O LEAPSA LA MINE PE BLOG...DACA ITI FACE PLACERE S-O FACI...PUP

    RăspundețiȘtergere
  5. Elena, am pus linkul retetei si fotografia in blogul meu in rubrica mea saptamanala- Ce retete mi-au placut aceasta saptamana pe blogurile culinare romanesti. Daca vrei sa apara numai linkul, nu si fotografia, imi lasi un mesaj si o sterg.
    Iti doresc un sfarsit de saptamana placut...

    RăspundețiȘtergere
  6. Elena,cind mai faci ceva bun cu macris,te astept la mine in gradina,e asa frumos!!!

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails