joi, 17 iunie 2010

Salata de fenicul cu ciuperci

E cald, foarte cald inca in Bucuresti! Marti seara, conform imaginilor de la posturile tv, unii din locuitorii capitalei au fost fericiti cu o ploaie scurta de vara, dar nu ma numar printre ei. Asa ca dau drumul la aragaz numai in caz de forta majora! Aceasta salata este inspirata de o reteta prezentata de Laura Calder intr-o emisiune difuzata de Euforia TV. Eu, din motive de dieta, am facut ceva ajustari la condimente si am renuntat la carliontii de parmezan. Chiar daca as fi avut parmezan, ceea ce nu e cazul, l-as fi folosit mai adecvat. Parerea mea, parol!
Aceasta reteta este pentru primele 3 zile ale Dietei Rina - Dieta de 90 de zile.
Deci:
1 bulb ceva mai mare de fenicul, cam 200 g
200 g ciuperci proaspete champignon
2 cepe mici echalotte
2 linguri otet de vin alb
1 lamaie, coaja si o parte din zeama
1 portocala, coaja si zeama
sare, piper proaspat macinat
1 manunchi de patrunjel verde
2 linguri ulei de masline


Intai si intai, ceapa trebuie feliata subtire, pusa intr-un vas si turnat otetul deasupra, amestecat si lasata sa stea pana pregatim restul ingredientelor.










Dumnealui, feniculul, spalat si curatat:










Taiat felii subtiri de la ramuri spre cotor si pus intr-un vas:










Ciupercile feliate subtiri se pun peste fenicul, iar deasupra patrunjelul verde tocat.










Se pune coaja rasa de lamaie si portocala, cate o lingurita din fiecare, sare si piper, uleiul de masline si zeama de portocala.









Se adauga ceapa scursa, dar nu stoarsa si se amesteca totul cu doua palete. Se potriveste de gust si daca necesita un plus de acru se adauga seama de lamaie. Dar la cat de acra a fost portocala, eu n-am avut nevoie!










Eu am pus alaturi de aceasta salata ceva piept (fara pielita), feliat subtire, de la un pui afumat. De unde am luat pui afumat? Din Auchan, ca n-am afumatoare pe bloc! Daca aveam afumatoare... ehehei! Asta se cheama  un meniu pentru ziua de Proteine, dar daca o consumam langa niste cartofi ar fi fost numai buna la ziua de Amidonuri.










Are un gust special, iar daca o lasati in repaus total vreo 10 minute e si mai buna! Eu i-am mai pus, dar este optional, un norisor de fulgi de chili rasniti proaspat peste pieptul de pui, dar si peste salata. Iar motul este de patrunjel verde cret, din jardiniera proprie.










Ia sa incercati, ca s-ar putea sa aveti o supriza placuta!



13 comentarii:

  1. Excelenta, Elena.Imi place si cum arata si ce contine.
    Sa ai o zi frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata foarte apetisant si chestia cu aragazul este valabila si la mine, mai bine nu mananc decat sa folosesc aragazul mult timp. Am vazut fenicul la Auchan dar mi s-a parut cam scump, era 15 roni/kg asa ca am zis ca mai astept sa ma documentez.

    RăspundețiȘtergere
  3. buna si sanatoasa....imi place noul look...pupici

    RăspundețiȘtergere
  4. cred ca a fost delicioasa.nu se gaseste pe aici fenicul din cate stiu eu dar daca dau de el il iau acasa si salata scrie pe demnia sa.pupici

    RăspundețiȘtergere
  5. Yvonne, ma bucur mult ca-ti place. Feniculul nu este asa de scump cum pare si gustul lui merita.

    Adriana, eu sunt "rea" de caldura, deci este un calvar sa folosesc mai mult de 15 min aragazul! Fac, dau drumul la aerul conditionat si fug din bucatarie pana se racoreste... mai ales ca stau la ultimul etaj! La Auchan este scump, trebuie sa cauti la Real sau la Kaufland. Eu din Kaufland imi cumpar cel mai convenabil astfel de 'specialitati" care nu se cultiva loco.

    Alina, multumesc, si mie imi place. Trebuie sa incerci salata si sa-mi spui ce parere ti-a facut combinatia. Eu nu eram obisnuita sa fac dressing din suc de portocale, dar m-a surprins si pe mine.

    Sarah, draga mea, iti doresc sa gasesti fenicul si sa incerci cate retete cu el. O sa te surprinda placut dulceata si aroma lui.

    RăspundețiȘtergere
  6. vai, suna ametitor de bine salata asta!

    RăspundețiȘtergere
  7. La noi se gaseste peste tot,in piata la magazine mici,supermecate...!Fiocchi sant preferatii mei,eu ai mananc cruzi in salate sau fierti cu un pic de sare,scursi si ai amestec cu putin unt...o bunatate!Salata ta arata grozav si sincer m-as infige un pic in ea chiar daca am mancat mai devreme!pupici si noapte buna!

    RăspundețiȘtergere
  8. Gabriela, te rog sa te servesti, chiar daca este o ora tarzie! Noapte buna si tie!

    RăspundețiȘtergere
  9. Love both ingredients but have never made them in a salad together. Shall definitely try this.

    RăspundețiȘtergere
  10. Elena, pentru zona noastra, care este cel mai apropiat Kaufland? Am impresia ca nu prea am fost la Kaufland pana acum.

    RăspundețiȘtergere
  11. Adriana, cel mai apropiat este cel de la Sebastian, langa uzina Vulcan, cu autobuzul 173. Dupa ce intra pe Sebastian din 13 Septembrie, indreptandu-se spre Calea Rahovei, are statie, iar la urmatoarea, la Parcul Sebastian, este pe partea stanga Kaufland. Seara, dupa ora 20, sunt reduceri sau oferte la legume si fructe, carne si produse de panificatie. In fiecare seara, doar duminica de la ora 18, pentru ca programul este pana la ora 20. Sper sa te ajute.

    RăspundețiȘtergere
  12. Je fais souvent de la salade de fenouil mais je n'ai jamais rajouté les champignons.
    Je note ta version.
    A bientôt.

    RăspundețiȘtergere
  13. Trebuie incercata combinatia, imi place feniculul. Pupici.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails