joi, 24 iunie 2010

O placinta de sezon un pic altfel

De fapt nu stiu daca nu este un fel de tarto-placinta. Si insiropata, unde mai pui. Se face repede, nu-ti trebuie tehnica, doar putintica rabdare. Deci, sa nu mai lungesc vorba, pentru ca am promis sa dedulcesc pe cineva cu acest dulce in seara asta. 
Aceasta reteta este pentru ziua de Carbohidrati (cina) de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Va trebuie:
300 g aluat de foietaj congelat
6 piersici frumoase si coapte
200 g zahar brun
2 lingurite coaja de lamaie rasa
1 lingura zeama de lamaie
4 linguri de migdale taiate fasii lungi
2 linguri migdale fulgi


Deci, eu am luat din acesta, in foi mai mici, care are 6 foi in cutie de 20/10 cm. Nu am folosit decat 4. Celelalte 2 le-am pus la congelator si le voi face cu capsuni sau zmeura.








Am pus 2 foi aproape inghetate intr-o tava cu hartie de copt.












Piersicile le-am spalat si, desi nu sunt atat de aspectuoase, sunt neaose, din cele timpurii. Parfumate!











Le-am taiat in jumatate si apoi in felii mari, 6 din fiecare piersica, iar apoi le-am stropit cu zeama de lamaie. In imagine sunt feliile de la doar trei piersici.











Zaharul a fost din cuburi pe care le-am zdrobit, de asta se vede asa mare. L-am amestecat cu coaja de lamaie, presand putin sa se aromeze bine zaharul.










Am pus feliile de piersici pe fiecare foaie, inghesuite bine.












Am pus peste ele migdalele taiate fasii pe lungime si zaharul aromat.











Celelalte doua foi le-am intins putin prin presare uniforma, ajungand cam la 24/14 cm. Le-am pus cu grija peste fructe, in asa fel incat sa le acopere si sa se poata presa pe margine, ca sa se inchida placinta. Am presat, pentru mai multa siguranta, cu o furculita pe margine, ca sa nu se scurga tot siropul care se formeaza. Am facut si ceva gauri pe deasupra, tot cu furculita, ca sa rasufle placinta.












Le-am dat la cuptorul incins, la circa 220 de grade 25 de minute. Nu va fie teama, curge sirop in tava, dar asa trebuie sa fie!












Le lasati 2-3 minute sa se racoreasca si apoi, cu multa atentie, se iau cu doua palete si se pun pe un platou. Tot siropul scurs se pune cu lingura pe deasupra si se presoara fulgii de migdale ,copti 30 de secunde in tava fara grasime.









Se lasa sa se raceasca si abia apoi se taie si se consuma.









Este deosebita, asa insiropata, aromata de la piersici, gustoasa si... interesanta. Frunzulita de lamaita este asa... "de kiki fason".









Daca aveti foile, in cateva minute pregatiti totul, restul se intampla de la sine in cuptor. Si va mai trebuie... rabdare sa se raceasca, pentru ca asa este mai buna. Sa aveti pofta!


15 comentarii:

  1. yumyy trebuie ca este!!! Mai ca as face si eu ! ne lasa gura apa! pofta buna

    RăspundețiȘtergere
  2. Ana, nu e nimic greu, nici mult timp nu-ti ia si este gustoasa. Poate incerci in weekend sa vezi cum este. Eu o faceam si cu prune, la care puneam un praf usor de scortisoara si nuci in loc de migdale. O noapte linistita!

    RăspundețiȘtergere
  3. imi plac grozav retetele simple si gustoase !bravo!

    RăspundețiȘtergere
  4. Usor si rapid, dar sigur si foarte gustosa!
    Pe curand.

    RăspundețiȘtergere
  5. mmm, ce buna trebuie sa fie. Piersicile sunt preferatele mele, asa ca o s-o incerc cu siguranta :)

    RăspundețiȘtergere
  6. This sounds delicious. I make a similar one with apples.

    RăspundețiȘtergere
  7. ma declar indragostita de placinta ta draga mea Elena.la mine piersicile sunt in sezon acum dar nu stiu de unde sa fac rost de aluat de foietaj.cu aluat de foietaj facut acasa merge sa fac placintica asta?pup si o seara faina

    RăspundețiȘtergere
  8. Pansy, multumesc de aprecieri. Felicitari si tie pentru retetele minunate pe care le-am vazut la tine.

    Daniela, este intr-adevar rapid de facut si gustoasa. Un weekend placut!

    Zazuza, cu piersici ii place mai mult juniorului meu. Cea cu prune este la fel sau chiar mai buna.

    Carmen, esti pe aceeleasi preferinte cu fiul meu. Eu sunt mai incantata de cea cu prune din alea carnoase si dulci.

    Ivy, apple have not tried this recipe. Appreciated is that the plums and peaches. To derive more syrup, fruit pulp must be consistent, but juicy.

    Sarah, cred ca merge cu aluat facut in casa, dar nu merita osteneala sa faci aluat din acesta. Sper sa nu fie o confuzie la mijloc, dar acesta este aluat de pateuri, baclava sau frantuzesc si este destul de migalos de facut in casa. Si eu il fac uneori, dar numai cu margarina nehidrogenata, fara unt.

    Un weekend placut la toata lumea!

    RăspundețiȘtergere
  9. elena alte premii te asteapta la mine

    RăspundețiȘtergere
  10. Arata intr-adevar foarte bine, si cred ca este si foarte delicioasa tarto -placinta.

    RăspundețiȘtergere
  11. Toate retetele tale sunt minunate!o sa incerc si asta! multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  12. Draga Doamna Elena,la mine pe blog va asteapta premii!!!!
    Va astept sa le ridicati!!!

    RăspundețiȘtergere
  13. da elena,stiu ca este vorba de aluat frantuzesc dar ce se gaseste la mine ca si aluat frantuzesc este o porcarie de nici porcii n-ar manca-o.se sfarama aiurea si are gust ciudat.de aceea am zis sa fac mai bine aluat foietaj acasa.merci pentru raspuns.pupici

    RăspundețiȘtergere
  14. Sarah, eu credeam ca nu m-am exprimat tocmai "citet"... Hihihi... Oh, si eu care credeam ca ca e imposibil sa nu se gaseasca acest aluat pe la tine. In acest caz, sigur e mai bine sa faci. Si daca te muncesti, fa o cantitate mai mare si pune-l la congelator, poate ti se face pofta si de altceva preparat cu un astfel de aluat. Te pup si-ti doresc succes!

    Judy, Pansy, dragele mele doamne, ma bucur mult de premii, asa ca maine, fiind duminica o sa le culeg si o sa ma laud cu ele.

    Hei, "Haplea", facem schimb cu ceva ostropel? Eu fac dulciuri, dar mai mult poftesc la alte cele.

    Tasha, multumesc mult! Sper sa-ti placa.

    O duminica placuta tuturor!

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails