duminică, 6 iunie 2010

Frigarui de tofu cu salata de brocoli


Suntem in post, postul Sf. Petru si Pavel! M-am gandit sa va dau doua retete impreuna, ca o propunere de pranz sau cina de post. Eu cred ca este potrivita pentru cei nefamiliarizati cu tofu, mai ales ca se pot face si pe gratar, in cazul unui picnic la iarba verde. Salata pe care am propus-o se poate pregati de acasa si ceea ce este cald, se poate face pe o margine de gratar. Totul este sa fiti inventivi si curajosi, iar eu garantez ca o sa va placa!
Salata este potrivita pentru oricare din primele 3 zile de la dieta, chiar daca eu am asociat-o unui preparat din ziua de Proteine.
Aceste retete sunt pentru ziua de Proteine de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.

Aveti nevoie de:
pentru frigarui
250 g tofu afumat
3 catei de usturoi razuiti
2 linguri sos de soya dark
3 linguri sos de soya light
2 lingurite otet de orez (sau vin alb sec si tare!)
50 g seminte de susan
1 lingura ulei neutru de uns hartia de copt
pentru salata
300 g brocoli 
1/2 ardei gras galben
1/2 ardei gras rosu
1 ardei iute
sare, piper proaspat macinat
1 ceapa echalotte
1 fir de usturoi verde
2 linguri ulei de masline
2 linguri zeama de lamaie proaspat stoarsa
1 lingurita seminte de coriandru
1 lingura sare pentru brocoli

Asaaaaa! Tofu se taie batoane de 6 cm lungime si cu fetele de 1,5 cm.









Se prepara intr-un vas putin adanc marinada din sosurile de soya, usturoi si otet. Se aseaza batoanele de tofu, se intorc pe toate fetele si se lasa la frigider cel putin 30 de minute. Eu le-am lasat vreo 2 ore, pentru ca aveam ceva treburi, dar de vreo 3 ori le-am mai rasucit, ca toate fetele sa ajunga sa stea in marinada.









Se pun semintele de susan pe o farfurie intinsa. Se aseaza hartie de copt intr-o tava si se unge cu ulei. Se infig batoanele de tofu, rasucite de cateva ori prin sos, prin frigarui scurte si se preseaza ca sa se tapeteze pe toate partile cu seminte de susan. Se aseaza, departate unele de altele in tava si se dau la cuptor incins, la foc mediu cel putin 10 minute. 










Dupa 5 minute se intorc, ca sa se coaca uniform. Si trecem la salata. Brocoli curatat, desfacut in buchete mai mici si feliat subtire l-am pus din timp in apa rece cu 1 lingura de sare si l-am lasat cel putin 30 de minute. Cand m-am apucat de frigarui l-am pus la scurs intr-o sita.











Taiati usturoiul fasii subtiri, ardeii cubulete mici.









Taiati ceapa felii subtiri.











Puneti intr-o tigaie antiaderenta 2 linguri ulei de masline, semintele de coriandru, ceapa, usturoiul, ardeiul iute tocat fasii, sare si piper proaspat macinat. Le ametiti la foc iute circa 30 de secunde, scuturand tigaia. 









Puneti apoi ardeiul gras tocat si mai lasati circa 1 minut, amestecand mereu. Legumele trebuie sa ramana crocante.









Fierbinti, le aruncam peste brocoli, punem zeama de lamaie, amestecam si acoperim sa se intrepatrunda gusturile.  









Dupa vreo 10 minute puneti o portie generoasa langa frigarui si savurati totul.









Deh, daca la indemana aveti o alta salata, frigaruile n-o sa se supere, chestie de gust!









Dar, vedeti sa nu fie de rosii, acea salata, ca nu se prea impaca aceasta leguma cu tofu. Nu stiu de ce, nu ma omorati pentru asta! Doar am observat!

13 comentarii:

  1. Chinezoaica mea draga. Prima intrebare? Nu inteleg de ce ungi hirtia de copt? Ce scop are? Lipsa de calorii...scuze, gluma. Nu are cum sa se lipeasca tofu, poate incerci si fara. Am citi eu bine, brocoli numai lasati in sare 30 de minute , fara putin fiert? jos palaria, nu l-as minca crudd nici sa ma bati. Stiai ca ai facut aici o super reteta pt. dieta, pt. slabit? Brocoli, pe linga spaac, ajuta la arderea grasimii in corp.Minunat! O saptamina plina de reusinte si bucurii. Cami

    RăspundețiȘtergere
  2. nu ma omor eu dupa tofu,dar in combinatia asta u salata asta grozava cred ca e bun !nici nu am stiu ca este tofu afumat.

    RăspundețiȘtergere
  3. Uau ce apetisant arata...Eu am avut o experienta tare neplacuta legata de acest tofu si de atunci mi-am jurat ca nu mai cumpar asa ceva , sub nici o forma...Cred ca nestiinta mea in alegerea tofu-ului potrivit a fost greseala , ca chiar nu ma pricep la soirui , firme si altele de gen in tofu...Daca trec vreodata prin Bucuresti , sa mor de nu iti bag o vizita ca sa ma rasfeti cu tofu de asta...ca tare bine arata!
    te pup Elena si iti doresc o saptamana implinitoare!

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte bun totul,numai ca eu nu gasesc aceasta branza tofu nicaieri si nimeni nu a auzit de ea.Am fost si la magazinele de Romani si se uitau la mine ca la masini straine cand am intrebat daca au asa ceva.Asa ca ma las pagubasa nu mai caut nicaieri.Poate cand ma duc in Romania sa gasesc ca aici nu am nici o sansa!te pup si o zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  5. wow si iar wow! suna foarte bine!

    RăspundețiȘtergere
  6. Cami, scumpa mea, ung hartia ca sa nu cada semintele de pe frigarui. Pentru ca nu sunt unse cu nimic, la copt semintele au tendinta de a cadea. Am sa incerc sa nu ung, poate totusi va fi ok. De la cine am reteta, unge cu albus de ou tofu si asa semintele se lipesc bine, dar mie nu-mi place acel gust. Asa, sunt foarte bune si cu gustul vag afumat si aromate. cat despre brocoli, da, asa semi-crud. Apa sarata ajuta sa iasa viermisorii, iar legumele fierbinti turnate peste el il prepara suficient. Zeama de lamaie si caldura pastrata prin acoperire da gust foarte bun salatei si nu e nevoie de alta tratare termica. Eu zic sa incerci, s-ar putea sa descoperi cat de bun este! Multumesc de urari, o saptamana frumoasa si tie!

    Pansy, exista, iar eu il prefer mai ales in salate. Are un gust deosebit si este mai ferm.

    Ana-Maria, si eu am avut probleme cu tofu! Credeam ca indiferent de la ce firma iei e acalesi lucru. Ei bine, nu! Eu folosesc numai "Inedit" acum. La eticheta "Antreuri", Salata cu tofu, gasesti ambalajul celui pe care-l folosesc. Daca treci prin Bucuresti, m-as bucura nespus sa ne vedem, sa gatesc din toate retetele pe care ai vrea sa le testezi si sa vorbim cate-n luna si-n stele.

    Gabriela, sigur gasesti tofu la magazinele de ingrediente, mirodenii si condimente asiatice, care au sosuri de toate felurile, foi de orez, alge si cateva sortimente de tofu. Ai sansa sa iei din cel moale, ca o crema de branza, care in Romania nu se comercializeaza (dar poti sa ti-o prepari singur!), folosit la dulciuri. Daca vii prin Romania, gasesti in orice hipermaket, la produse bio sau la specialitati din branza.

    Zazuza, suna, dar si e, sunt gustoase chiar si asociate cu altfel de salata. De exemplu de fenicul!

    O saptamana minunata tuturor, sa va ocoleasca necazurile si sa aveti parte de multe bucurii, chiar daca sunt marunte

    RăspundețiȘtergere
  7. Foarte intresanta reteta! Si eu folosesc tofu de la Inedit, mi se pare cel mai bun din cele pe care le-am testat.
    Te astepta niste premii pe blogul meu! Iti doresc o saptamana minunata :)

    RăspundețiȘtergere
  8. :D , am sa ma uit...
    Si putem spera...ca vreodata...cine stie? :D

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna Elena! Ma tot straduiesc sa iti scriu un comentariu pe blog si nu stiu ce se intampla. Vroiam sa iti spun ca am facut bautura din Kombucha si a iesit destul de buna, un pic cam acra, dar cred ca o voi lasa mai putin pe urmatoarea. Multumesc, inca o data!

    RăspundețiȘtergere
  10. Adriana, imi pare rau ca nu puteai sa scrii! da, lasa mai putin sa stea si ai grija sa nu fie la soare! Nu ai spus daca s-a format "puiul" deasupra. Eu iti doresc sa-ti ajute, tie si familiei tale.

    RăspundețiȘtergere
  11. Elena, cred ca s-a format puiul. Exista deasupra un fel de mucilagiu albicios, ca o panza. S-a cam rupt cand am mutat ciuperca. Asta sa fii fost puiul?

    RăspundețiȘtergere
  12. Da! Trebuia sa-l puneti si pe el in transa urmatoare pusa la fermentat. Si trebuia sa fie mai grosut, cam asa cum l-am dat eu pe acela. Poate de data asta se formeaza. Sa ma tii la curent, te rog, daca este totul in regula.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails