miercuri, 19 august 2015

Dulceata din rosii galbene si pepene galben

Aceasta combinatie la dulceata am mai incercat-o, dar nu a iesit atat de aspectuoasa pentru ca nu am acordat importanta si culorilor ci numai texturii si aromelor. E foarte simplu de facut, nu e nici o inginerie doar ca trebuie sa va inarmati cu rabdare. Eu nu oparesc rosiile si ma straduiesc cat se poate sa nu-mi scape nici o samanta pentru ca ar fermeta si nu s-ar pastra corespunzator.

Atentie, la dieta se consuma in cantitati foarte mici!
Aceasta reteta este pentru ziua de Carbohidrati de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Va trebuie:
500 g rosii galbene, curate de coaja si seminte si taiate julien
500 g miez de pepene galben din cel cu pulpa portocalie si foarte aromat
2 linguri zeama de lamaie proaspat stoarsa
10 g pectina cristalizata
500 g zahar brun

Rosiile eu le tai in jumatati daca sunt din cele prunisoare sau sferturi daca sunt mai mari. Curat coaja cu un cutit foarte ascutit cu atentie si scot toate semintele si miezul foarte moale. Rezulta niste bastonase ferme, fara urma de seminte! Acuma depinde de rosii cat sunt de sanatoase si de sursa lor, dar ar trebui sa aveti cam un kilogram ca sa fiti siguri ca va rezulta aceasta cantitate pentru dulceata.

Pulpa pepenelui eu o tai mai intai in felii si apoi cam in aceasta forma, ca sa fiarba uniform si sa aiba textura potrivita.

Pun peste rosii pulpa de pepene, zaharul brun, pectina si zeama de lamaie si asta o fac chiar in oala in care voi fierbe dulceata pentru ca va fi usor de amestecat prin rasturnarea continutului cu ajutorul unor miscari din incheietura mainii, fara sa umblam cu lingura prin compozitie. 

Se fierbe la foc iute 2 minute si apoi la foc mic circa 8 minute. Se aduna intre timp spuma care se formeaza.

Se opreste focul, se lasa sa se odihneasca 5 minute si apoi se pune in borcane sterilizate. Se pun capacele dupa ce am sters gura borcanului cu prosop umed si se intorc borcanele, lasand sa stea 15 minute pe capace. Apoi se intorc in pozitie normala, se pun in loc neexpus la soare si se invelesc ca sa se faca racirea treptata.

Nu are nevoie de vanilie, alte arome, este delicioasa asa cum este. Daca veti alege rosiile cu atentie si pepenele la fel, va avea o culoare si un gust deosebit!

Mai ramane sa incercati si sa-mi spuneti cum v-a reusit si daca va place combinatia...

Un comentariu:

  1. Buna seara,spune-mi de unde cumperi pectina si eventual cum arata ambalajul.Cu stima,Violeta

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails