miercuri, 27 noiembrie 2013

REVANI - un dulce exotic si un "Virtual hug"


REVANI este o prajitura, desert, cum vreti sa-i spuneti, oriental. Zic asa generic oriental pentru ca apare mai ales in zona gastronomiei arabe, a celei turcesti, a Orientului Mijlociu, atat de misterios din punct de vedere gastronomic. Prin cautare pe "goagal", gasiti mai multe retete. Atunci cand m-am pregatit de postare am constatat ca nu mi-am notat sursa inspiratiei. Regret ca nu dau link, dar... cel mai probabil e dintr-o emisiune TV, Turkish Cuisine si-i apartine lui Jennifer Aydin. In orice caz mi-am adus contributia proprie la reteta, pentru ca eu am transformat albusurile in bezea mai intai, apoi am urmat pasii retetei. Pentru ca acest desert insoteste o imbratisare, trebuie sa va explic de ce o trimit catre Geta, care da personalitate blogului ei Retetele Panselutei. M-a intrebat din senin mai acum ceva timp de un desert asemanator si mi-am dat seama ca am o astfel de reteta dar pe care o uitasem nepostata. De Geta ma leaga fire nevazute si pentru ca e prima participare la Provocarea "Virtual Hug", am sa trec peste ideea de a trimite o imbratisare virtuala unui blog nou descoperit, ci unuia de suflet. Deci, aceasta este o dedicatie pentru un om deosebit, Geta Cipaianu.
Aceasta reteta este pentru ziua de Carbohidrati de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Aveti nevoie de (pentru o tava de 20X35 cm):
pentru blat
1 cup faina alba
1/2 cup gris
1/2 cup ulei
3 oua
100 g zahar
1 cup iaurt cremos (adica nu din ala numai zer sau din ala cu gelatina, stiti voi)
vanilie, coaja de lamaie rasa
1 lingurita praf de copt
ulei pentru uns forma
1 praf mic de sare

pentru sirop
3 cup apa
3 cup zahar
2 linguri zeama de lamaie

Deci, acestea fiind spuse, sa trecem la treaba. Albusurile se pun in robot si se bat spuma cu sarea. Se adauga zaharul cate putin pana se obtine o bezea.

Se adauga galbenusurile, uleiul cate putin, lasand sa functioneze robotul la viteza medie.
Se adauga iaurtul si se mai mixeaza un minut.

Apoi se adauga faina amestecata cu praful de copt si grisul.

Se toarna intr-o tava unsa cu ulei sau cu tahini (pasta de susan). De data asta am folosit hartie de copt. Se da usor cu tava de masa ca sa se aseze uniform compozitia si se da la cuptor la 200 de grade pentru circa 30 de minute. Va spune ea cand se rumeneste usor deasupra ca e coapta.


Se scoate  din cuptor si se toarna siropul facut, fiert 5 minute si turnat fierbinte peste prajitura fierbinte si ea. Se lasa 15-20 de minute si abia apoi se poate taia.  Deasupra se pot toca marunt nuci, migdale, fistic, dupa gustul fiecaruia.

Este un desert destul de dulce dar nu trebuie sa exagerati si va fi la fel de bun.

Prima data cand am gustat la cineva am crezut ca-mi cade smaltul de pe dinti! Cand am facut-o am reglat cantitatea de zahar, dar o puteti face dupa gustul vostru.

Nu are o tehnica deosebita, nu este spectaculoasa la prima vedere dar de voi depinde sa fie o prajitura aromata si surprinzator de buna!

3 comentarii:

  1. Multumesc frumos Elena pentru participarea la provocare! Foarte frumos mesajul tau pentru Geta ♥
    Am adaugat eu link-ul acestei postari in colectia de link-uri si voi adauga poza si link si in parada :D
    Iti doresc o zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
  2. Pupu-te draga mea Elena ! Marturisesc ca ai reusit sa ma emotionezi cu cuvintele tale.Asa ca ar trebui sa urmeze o reciproca.Daca imi iese terta de care spuneam ti-o dedic, desi nu stiu cum stam cu carbohidratii.Reteta ta sigur ca am s-o fac.

    RăspundețiȘtergere
  3. pufoasa, apetisanta si cred ca cu un gust imbietor si savuros, foarte bine a iesit prajitura, imi place si cum prezinti in poze tot momentul pregatirii ingredientelor si aluatului, bravo ;)

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails