miercuri, 27 noiembrie 2013

Placinta cu dovleac la "Provocarea secreta"

Deci, "Provocarea secreta" pe care o cunoasteti deja, ideea Amei, editia lunii noiembrie. Gazda acestei luni este Ioana Tone. Mie sortii mi-au rezervat blogul Gabrielei Petre, Culoarea si savoare. Am ezitat, as fi vrut sa nu ma opresc la un desert, dar am ales anume reteta asta pentru ca aveam dovleac in nestire si am profitat de ocazie sa incerc o placinto-prajitura cu blat turnat. Ne-a placut, nu este pretentioasa, se face repejor daca ai dovleacul preparat deja. Eu prima data am facut mai mult dovleac si am pus la congelator pentru o editie viitoare. Editie care a venit mai repede decat ma asteptam pentru ca a avut mare cautare acest dulce.
Aceasta reteta este pentru ziua de Carbohidrati de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Va trebuie pentru o tava de 20X30 cm:
2 oua
150 g zahar
100 ml ulei
100 ml lapte
170 g faina
10 g praf de copt
coaja de lamaie proaspat razuita
un praf de sare

pentru umplutura
850 g dovleac razuit
130 g zahar
2 linguri ulei
1 lingurita amestec de condimente pentru dovleac
50-60 g nuci tocate marunt sau zdrobite

Mai intai se prepara dovleacul. Eu nu am respectat intocmai modul de preparare pentru ca imi place dovleacul mai ferm, sa-l simt, deci nu transformat in dulceata. Sorry, de asa blasfemie! Deci dovleacul razuit cu zaharul si uleiul se pune la inabusit la foc mediu intr-un vas antiaderent.

Cand s-a inmuiat si lichidul s-a evaporat, dar are consistenta totusi dovleacul, se da deoparte si se adauga lingurita de amestec de condimentele si nuca. Se amesteca si se lasa la racit.


Separat se face compozitia pentru blat astfel: ouale se pun cu praful de sare si zaharul in vasul de la mixer (sau robot in cazul meu, e in poza cu dispozitivul pentru aluaturi tip cake, clatite, pancake etc.) si se bate pana se albeste si se spumeaza bine compozitia.


Se adauga apoi, in timpul functionarii robotului la viteza medie, uleiul ca la maioneza, in fir subtire.

Apoi se adauga laptele putin cate putin, alternand cu faina amestecata cu praful de copt, dar de data asta la viteza mai mica.

Se pun in tava hartie de copt umezita si stoarsa, ca sa se aseze foarte bine in colturi. Se toarna cam jumatate din compozitie. Eu am pus intentionat cam 2/3, ca sa fie baza ceva mai consistenta.


Se pune in cuptor preincalzit la 180 de grade pentru 10 minute. Se scoate si se adauga deasupra cu atentie, imprastiind uniform dovleacul intr-un strat peste blatul pe sfert de copt. Apoi se toarna deasupra restul de compozitie pentru blat. Se da la cuptor la 200 de grade pentru circa 30 de minute.

Trebuie sa fie usor rumen deasupra cand e copt, dar nu mai mult, ca se arde usor. Cum va cunoasteti cuptorul, urmariti coacerea, timpul recomandat de mine este relativ.

Dupa coacere se scoate din tava cu ajutorul hartiei de copt si cu atentie sa nu se crape, apoi se aseaza pe un gratar pentru a se raci. Se taie in ce forma se doreste si se pudreaza cu zahar daca este cazul, daca nu va place puteti sa o lasati asa aceasta prajitura.


Ce se va zic? E simplu de facut, este bun, asa ca treceti la treaba daca va place dovleacul si incercati ca sa va convingeti!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails