duminică, 30 mai 2010

Frigarui de pui cu arome citrice

Pai, dupa experimentul aproape paralel cu dieta - varza dulce cu piept de porc - era cazul sa va arat ca banalul piept de pui (sau pulpe de pui dezosate!) poate avea un gust deosebit. Stiu ca mai sunt multe feluri de a face asta, dar aceasta marinada am remarcat-o intr-o emisiune tv, am experimentat-o la pui si cum experimentul a fost surprinzator de bun, am zis sa vi-l impartasesc. Era folosit in emisiune pentru marinarea carnii de porc, dar cum porcul a fost mai mult decat destul pentru o pofta, am incercat-o la pui.
Si daca le mai insotiti si de ceva legume gratinate - de felul dovlecei (sau zuchini), vinete, morcovi, ardei gras, ceapa, fara cartofi - sau de o salata, dupa gustul si placerea fiecaruia, va fi o masa de pranz placuta, aromata si hranitoare, fara a fi "calorioasa".
O salata o sa va propun si eu, un melange intre salata shirazi si salsa, in curand.
Aceasta reteta este pentru ziua de Proteine de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile

Va trebuie:
1 piept de pui
pentru marinada
1 lingurita coaja de lamaie
1 lingurita coaja de portocala
2 linguri zeama de lamaie
4 linguri zeama de portocala
sare, piper proaspat macinat
2 linguri ulei de masline
1 lingurita rozmarin tocat (de preferat verde, dar eu am avut uscat)


Carnea de pui trebuie taiata cuburi potrivite: mie nu-mi plac prea mari, mai ales cand nu le fac pe gratar traditional, asa ca acum le-am taiat ceva mai mici. Dar, intai si intai, puneti betele de frigarui la muiat in apa!












Apoi am facut marinda. Coaja de lamaie si de portocala:












Zeama de la lamaie si portocala se pun peste coaja; apoi uleiul, rozmarinul, sarea si piperul peste restul ingredientelor, amestecand bine.













Eu am facut frigaruile simple, pentru ca la o scurta expeditie in camara am aflat ca ceapa rosie nexam. Frigaruile se insotesc de obicei cu legume gratinate, de aceea se fac simple. Asa ca am insirat carnea pe betele inmuiate si le-am pus intr-un vas sa se scalde in marinada cam 30 de minute.










Le-am intors cam la 10 minute, ca sa se marineze bine si le-am plasat intr-o tava pentru grilul cuptorului.









Dupa 10 minute le-am intors si le-am mai stropit cu marinada ramasa in vas, repetand inca o data aceasta operatie dupa alte 10 minute. Grilul meu nu este prea vivace, de aceea a durat chestia asta 30 de minute. Daca aveti unul cu simtul de raspundere intact, micsorati timpii. Sau, cel mai bine, faceti-le pe gratar!









Cam asta e, cu o feliuta de lamaie alaturi, daca cineva simte nevoia!










Au fost foarte bune insotite de salata! Aroma de citrice este discreta, acidul din lichid a facut carnea frageda si zemoasa. Deci... incercati!

15 comentarii:

  1. Foarte frumoase frigaruile tale :) Si mie imi plac in mod deosebit pentru ca dau un aspect de sarbatoare mancarii, desi sunt in general usor de realizat :) Trebuie sa incerc insa si sosul tau, pare delicios!

    RăspundețiȘtergere
  2. M-as bucura sa incerci, asta-i tot schepsisul lor!
    Eu mai am multe variante, dar testul a fost imbucurator si am zis sa-l fac mai bine cunoscut.

    RăspundețiȘtergere
  3. These are wonderful. I made similar chicken skewers with mushrooms and other vegetables, just a few days ago.

    RăspundețiȘtergere
  4. marinata asta suna delicios! si mancarea simpla si buna. cool o sa fa-ac.

    RăspundețiȘtergere
  5. Cred ca sint extraordinare!
    Suna tare bine!
    Bravo Elena!Te pup si o saptamina reusita!

    RăspundețiȘtergere
  6. Mmmmm ce aroma trebuie sa aiba, mi-ai facut o pofta de l-as papa cu betisor cu tot ;). Te imbratisez

    RăspundețiȘtergere
  7. ce bine arata! Trebuie sa fi fost bune. Parca seamana o tenta cu puiul meu marinat in suc de portocale. Felicitari

    RăspundețiȘtergere
  8. j'aime beaucoup l'association entre le poulet et les agrumes ça doit être vraiment divin!!!!
    bonne soirée

    RăspundețiȘtergere
  9. Surac, ma bucur ca am trezit interesul.

    Ivy, I admired more recipes from you and more interesting. He was strong interest on TV that'll try and flavor that was too good to say no. A beautiful week!

    Ralus, asa cum am spus, merg ceva legume gratinate alaturi sau o salata. O sa dau si eu o propunere de salata care merge teribil de bine cu aceste frigarui.

    Mariana, multumesc mult. Si tie o saptamana reusita, in ciuda vremurilor care se anunta.

    Lira, au fost foarte bune, doar cu salata. Multumesc de vizita. Si mie mi-au placut niste retete de pe blogul tau, asa ca o sa mai trec pe acolo sa mai descopar retete.

    Yafa, multumesc mult, au fost bunute rau cu salata. Vine si reteta la salata aceea. Si eu te pup si de-abia astept rezultatele de la propunerea ta cu cadourile.

    RăspundețiȘtergere
  10. Nu m-as fi gandit la o asa combinatie...cred ca mirosea foarte apetisant...

    RăspundețiȘtergere
  11. Simplu,exotic si bun.
    Gustul dulce-acrisor si aroma de grill da clasa carnitei de pui.

    RăspundețiȘtergere
  12. Ana-Maria, este discreta, placuta, fara sa fie prea mult. Este intr-adevar altfel, mai aromat si zemos.

    Lia, este chiar cu aer de Mediterana nitel...

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails