marți, 9 februarie 2010

O meditatie interesanta - Cele zece porunci!

Desi a primit si denumirea de leapsa, eu nu o consider asa. Exista un post pe blogul Marianei, care face referire la o carte si o personalitate aparte - Octavian Paler. De prea multe ori decat mi-ar placea sa recunosc m-am recunoscut in cinismul lui dureros. Paler suferea la propriu ca nu va apuca sa vada tara noastra curata de "jeg", de "raul vicios" si de necuviinta. A avut atatea asteptari... Un om a carui inteligenta am respectat-o... chiar si cand nu am fost perfect de acord cu punctul lui de vedere. Apartinea unei alte lumi... o lume pe care eu am admirat-o, o lume cu o scara de valori si principii. In fine, sa revin la subiect: Laura si Alina mi-au pasat aceasta tema de gandire - aceasta meditatie la zece puncte importante - ca niste porunci - dupa care ma ghidez in viata.
Trebuie sa recunosc: a trebuit sa ma gandesc bine cum sa le formulez!


1. Desi natura umana este preponderent violenta - NU URI!
    Este energie consumata in van si nu vreau sa pierd nimic din ce mi-a daruit Dumnezeu.
2. Mai ales cand iti este greu si nu ai chef - INTINDE O MANA DE AJUTOR CELUI IN NEVOIE!
    Creatorul iti va intinde si el o mana de ajutor cand te impiedici.
3. Chiar si atunci cand momentul e neprielnic sau cei din jur nu corespund dorintelor tale - INVATA!
    Daca altceva nu, macar sa nu faci ca ei. Nu lasa sa treaca pe langa tine o pilda!
4. Daca poti face ceva - FA BINE!
    Nu astepta premii si recompense pentru asta, ci doar pentru ca sta in puterea ta sa faci acel bine!
5. Nu sta pe loc - 
    FA CEVA, CHIAR DACA TREBUIE SA MERGI PE POTECI NEBATATORITE!
    Nu stii niciodata de ce esti in stare daca nu incerci...
6. Chiar daca-ti vine greu - RESPECTA OPINIA ALTUIA!
    Te respecti si pe tine, nu numai pe celalalt.
7. Echilibrul guverneaza un univers, deci - FII ECHILIBRAT!
    Nu lasa ca emotiile sa-ti guverneze judecata! Fac parte din tine, dar ele singure nu te reprezinta.
8. Munceste, nimic nu pica din cer de-a gata - NU ESTI PLANTA, SA STAI SI SA VEGETEZI!
9. Zambeste cat de des poti, trimite un gand bun de fiecare data cand iti trece prin minte - IUBESTE!
    Cineva mai destept decat mine a spus " Daca dragoste nu e, nimic nu e!" 
    In momentul in care s-a nascut fiul meu am inteles pe deplin acest sentiment.
10.Daca ai ajuns intr-o fundatura - AI INCREDERE SI CREDINTA! 
     Ia totul de la capat si nu repeta aceleasi greseli.

GOLDEN RULE (mi-a placut expresia asta!) - NU-TI PIERDE CREDINTA IN DUMNEZEU!


Conform regulilor mele, nu vreau sa oblig pe nimeni la acest exercitiu de sinceritate. M-ar bucura insa ca cine se simte in stare - fie si intr-o nota mai lejera! - sa incerce acest exercitiu. Cine doreste, sa o faca! Sunt curioasa de raspunsurile pe care le veti da.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails