duminică, 10 aprilie 2011

Pui cu sos de ardei

Ziua 54 la dieta, Proteine. Aceasta reteta am remarcat-o de curand, acum cateva zile de fapt, pe Euforia Cuisine. Era propusa de Anna Olson si m-a cucerit prin simplitatea ei. Renuntand la unt, mi s-a parut foarte potrivita la aceasta dieta. Puteti incerca din orice fel de carne de pui dezosata, dar eu am avut piept.
Aceasta reteta este pentru ziua de Proteine de la Dieta Rina, Dieta de 90 de zile.

Aveti nevoie pentru 3 portii de:
350 g piept de pui dezosat
2 cepe 
2 catei de usturoi
2 tije de telina apio
1-2 lingura amidon
2 linguri ulei, plus o lingurita la marinat
2 ardei grasi galbeni si un rest de ardei rosu (in reteta erau numai rosii, dar eu n-am avut!)
cateva crengute de cimbrisor proaspat
2 frunze de dafin
500 ml supa de pui
sare, piper proaspat macinat
zeama de lamaie, dupa gust
patrunjel verde pentru decor

Carnea de pui, taiata fasii ceva mai mari, se condimenteaza cu sare, piper, lingurita de ulei, 1 catel de usturoi zdrobit, zeama de lamaie si se lasa 30 de minute la marinat, in vas acoperit. Reteta nu era asa, dar puteti sa ma credeti pe cuvant ca iese excelent daca marinati carnea mai intai.








Se presoara fasiile cu putin amidon, doar sa formeze un strat foarte fin si se pun intr-o tigaie cu o lingura de ulei sa se brezeze putin, pe ambele parti. Atentie, nu faceti asta la foc iute, ci mediu!









Se scot pe o farfurie si se pune restul de ulei in tigaie, peste resturile de la prajitul puiului, adaugand ceapa si telina tocate si se inabusa vre2-3 minute.








Se adauga ardeiul gras tocat, catelul de usturoi ramas, sare, piper si crengutele de cimbrisor. Eu am pus si cativa fulgi de chili, dar nici acestia nu erau in reteta.









Dupa ce se inabusa putin, cat sa se inmoaie legumele, se adauga puiul si supa, foile de dafin, apoi se lasa la fiert, acoperit, la foc mic, circa 45 de minute.









Se scoate carnea pe o farfurie si se mixeaza sosul format, astfel incat sa devina omogen. Anna Olson a pus acum si un cub de unt rece, sa lege sosul, dar mie nu mi s-a parut necesar un adaos de calorii, plus ca la dieta nu e permis acest amestec de proteine. Se adauga carnea in sos si se mai da un clocot. Atat!









Este o bunatate, un sos dulce si aromat. 









Ce mai tura-vura, incercati!

Un comentariu:

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails