miercuri, 24 februarie 2010

O fantezie cu tofu

Am promis retete cu tofu si, iata, ma tin de cuvant. Avand in vedere ca este post si ca prea multe persoane spun ca nu le place tofu, desi poate nu au gustat, mai vin cu o reteta care incearca sa va convinga. Daca va pregatiti ingredientele, in 5 minute este gata totul si este foarte bun. Are un gust... care poate fi usor corectat dupa obisnuintele alimentare ale fiecaruia. 
Aceasta reteta este pentru ziua de Proteine de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile 

Aveti nevoie de: 
1/2 cutie de tofu cu ardei - adica 150 g 
2 fire subtiri de praz 
3 catei de usturoi 
15 cm tija de telina apio 
2 cm de rizom proaspat de ghimbir razuit 
2-3 morcovi tineri 
1 dovlecel mic sau 1/2 din unul mediu 
1 ardei rosu 
1 ardei galben 
1 ardei iute 
sare, piper 
verdeata, eu am avut marar 
1 fir de ceapa verde - numai partea verde pentru ornat 
1 lingurita pasta dulce de fasole rosie 
2 linguri ulei de floarea soarelui sau altul neutru - nu de masline!  
pentru sos: 
1 lingurita otet balsamic 
1 lingurita otet alb 
3 lingurite vin demi-dulce 
3 lingurite sos soya dark

Eu am ales acest tip de tofu: 








Preparati sosul amestecand ingredientele. Dizolvati pasta de fasole cu 2 lingurite de apa sau supa rece de legume.
 









Taiati ardeii rondele subtiri si lungi, iar dovlecelul feliute subtiri.










Taiati morcovul betisoare.
 








Taiati tofu cum va place, eu am taiat astfel:  
 









Puneti intr-o tigaie adanca antiaderenta sau un wok uleiul, prazul taiat rondele in diagonala, usturoiul zdrobit cu muchia cutitului si tocat, ghimbirul ras, telina taiata cubulete, ardeiul iute taiat rondele subtiri si piper. Totul se va face incepand de acum la foc iute, folosind o paleta sau prin scuturare si rasturnarea continutului din tigaie.
 








Puneti in urmatoarele 20-30 de secunde si morcovul, amestecand si rasturnand amestecul.









Adaugati ardeiul tocat si dovlecelul feliat.
 







Dupa inabusirea legumelor, ramanand crocante, deci nu mai mult de 2-3 minute, adaugati tofu. Din acest moment numai prin rasturnarea amestecului scuturand tigaia se poate, ca sa nu se farame tofu, dar sa-l ia caldura uniform. 









Dupa circa 1 minut, dati deoparte si adaugati sosul cu sos soya si pasta de fasole rosie peste legume.










Se mai lasa foarte putin, cel mult 30 de secunde si se mai adauga sare, daca este nevoie. Se aseaza in vasul de servit si se adauga deasupra frunze verzi de ceapa tocate in diagonala si mararul verde tocat grosier.
 









Este o minunatie la gust, usor picanta, matasoasa de la pasta de fasole si echilibrata ca gust. 









Si... plina de vitamine si proteine!

 







E de post! Va vine sa credeti? Incercati si n-o sa va para rau, promit! Daca tineti aceasta dieta, puteti renunta la pasta de fasole rosie, desi cantitatea este mica!

18 comentarii:

  1. Ce meniu colorat!
    Arata super de bine!Si sant sigura ca este tare gustoasa!
    Te pup

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce palaria mea are gogle-blo azi...Iar scriu.. Deci nu zic degeaba "chinezoaica" mea. Te admir ca-l prepari misto. Noi nici nu ne atingem de el.O seara frumoasa! Cu drag Cami

    RăspundețiȘtergere
  3. Oh, Daniela este foarte bun pentru o zi de post! Si, ma repet, tofu este foarte bun daca este preparat ca lumea... Un sarut si de la mine!

    RăspundețiȘtergere
  4. Cami, nush ce are, ca nu puteam posta nimic, se bulinozase editorul... Am trecut pe vechiul editor si mi-a dat o mie de erori... Am bombanit in toate limbile pamantului! Dar... si-a revenit!!!!
    Incearca, sigur este pe la voi si tofu, cred chiar ca mai multe sortimente decat pe la noi. Daca il combini, este foarte bun!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce sa zic?Arata apetisant rau...cred ca as manca 2-3 tigai de alea....:)

    RăspundețiȘtergere
  6. Elena, eu am postat ieri cu alt program si vroiam cu Dashboard sa editez..ciuciu...Pina seara a fost groaza nimic...Tofu e plin cu el, dar cum am mai scris , nu ne atingem de el.. O zi buna! Cami

    RăspundețiȘtergere
  7. Atıt de mult ımi este dor de bucataria Romaneasca...
    Buna Seara,

    RăspundețiȘtergere
  8. pana acuma am avut numai experiente nefericite cu tofu... dar toate prin restaurante sau pe la prieteni, n-am incercat niciodata sa-l gatesc acasa. poate-i cazu, tare bine arata asa cu multe legume!

    RăspundețiȘtergere
  9. Ai incercat , Elena, supa chinezeasca, HOT AND SOUR SOUP????
    Wooooooow, is the best!
    Si e facuta cu tofu!!;)))
    Ahhh, apropo, mi-am reluat si eu blopgul culinar, pe care il parrasisem...
    Sper ca o sa-ti faca placere sa treci pe la mine..
    http://mykitchenandmylife.blogspot.com
    Pupici!Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  10. Alison, ma bucur ca te-am convins! Mi s-au mai propus niste retete pe care vreau sa le incerc...

    RăspundețiȘtergere
  11. Dana, incearca si nu sa-ti para rau. Singura atentie este la calitatea acestui tofu. Cel propus de mine este verificat, deci recomand cu caldura. Dar mai sunt niste sortimente, care erau de-a dreptul oribile la gust, asa ca acele experiente traumatizante s-ar putea sa vina de la calitatea produsului ales. de asta am si pus ambalajul...

    RăspundețiȘtergere
  12. Oh, Tartoras, cum sa nu trec pe acolo? ce bine imi pare ca ai revenit si la Marea iubire, arta culinara. Nu ca celelalte iubiri nu ar fi minunate! Nu stiu reteta aceea de supa chinezeasca, dar o sa caut... Tu ai o varianta? M-ar bucura teritbil sa incerc, bucataria chinezeasca este marea mea iubire!

    RăspundețiȘtergere
  13. EdebiMevzulaR, ma bucur ca ai venit pe aici. Aceasta este mai mult gastronomie internationala, dar am si preparate romanesti si poate gasesti ceva ce-ti place. Bun venit!

    RăspundețiȘtergere
  14. Arata foarte bine, colorat si imbietor. Ma bazez pe gusturile tale, cred ca este si foarte bun. Un week-end frumos

    RăspundețiȘtergere
  15. Sosul de soia nu intra tot in categoria "din alte zile"? Desi e o cantitate mica. Ce e o telina apio? Oricum arata hiperapetisant.

    RăspundețiȘtergere
  16. Yafa, este garantat foarte bun, dar gusturile nu se discuta. Incearca, gusta si s-ar putea sa ai o surpriza - sa-ti placa! Prima data, cand nu am stiut prea bine cum sa-l fac a fost aproape un dezastru...

    RăspundețiȘtergere
  17. Lauras, sosul de soia este practic valabil in aceasta zi, daca ne luam dupa compozitia lui - proteina de soia, sodiu, acid citric, indulcitor natural...
    Telina apio este telina aceea numai pentru tulpina si frunze, care nu are radacina mare. Sigur ai vazut in supermarketurile obisnuite, se vine cate un una sau doua mai mici, la bucata.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails