sâmbătă, 15 decembrie 2018

Quinoa cu legume



Tot prietenii de la Sano Vita sunt "vinovati" ca am gatit quinoa! Dupa crema de carob si curry vegetarian cu naut, nu eram decisa daca acest ingredient sa fie vedeta sau sa fac un dulce. Inca nu e timpul pierdut ca dupa sarbatori sa fac ceva bun, idei am destule. Daca chia am testat-o de mai multe ori, hrisca, meiul decorticat le-am folosit cand am avut chef de ceva nou - sau vechi, dupa caz - cu quinoa nu a fost dragoste la prima vedere. Nu pentru ca am ceva cu ea, dar eu sunt reticenta la trenduri, asa ca dupa ce am gustat-o in diverse situatii, gatita de altii, pot spune sincer ca nu eram fanul ei. Asa ca am citit nitel, am trecut pe la Daria, spre documentare si idei si am purces la drum. Am recunoscut mereu ca eu nu sunt buna la documentare serioasa, dar v-as recomanda sa cititi putin inainte de a o gati, o sa va cam uimeasca informatiile legate de calitatile acestei pseudocereale lipsita de gluten dar bogata in aminoacizi, compusi antioxidanti, proteine, dar si carbohidrati. Mai multe puteti citi de exemplu pe site-ul "Ce se intampla doctore?", facand abstractie de greselile de formulare sau traducere.

Eu pot sa spun doar ca este relativ fada, asa ca de voi depinde sa-i dati gust si sa o folositi in beneficiul sanatatii voastre! 

Aceasta reteta este pentru Ziua de Amidonuri de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile
Pentru 2 portii generoase aveti nevoie de:

1 lingura zeama de lamaie
300-350 ml supa de legume (sau de pui - ce va place sau ce aveti sau daca doriti sa fie de post)
2 linguri ulei de masline
1 lingura de ulei de masline extravirgin (eu am adus din Cipru presat la rece)
1 ceapa (rosie am avut eu, dar nu e musai)
50-60 g morcov (sau cat va place)
1 zuchini mic, cca 70 g
1 ardei gras (rosu am avut eu dar poate sa fie de ce culoare vreti)
sare dupa gust
piper proaspat macinat
boia afumata pentru  un plus de gust la servire (dulce sau iute - optional)

Semintele de quinoa se pun cu zeama de lamaie si 200 ml de apa calduta la inmuiat cel putin 2 ore.  Acidul activeaza digestia cica. Asta este cel mai greu lucru la reteta asta simpla, asteptarea. Apoi se clateste de mai multe ori cu apa rece si se scurge intr-o sita.





Intr-o tigaie incapatoare puneti cele doua linguri de ulei de masline, ceapa taiata pestisori si morcovul taiat rondele subtiri, condimentati cu putina sare si piper si inabusiti la foc mic - nu prajiti! Trebuie doar sa se inmoaie putin legumele si ceapa sa devina translucida, atat!

Adaugati acel zuchini taiat rondele, cubulete, cum va place, amestecati si acoperiti tigaia, apoi lasati la foc mic spre mediu 3-4 minute sa se inabuse.

Adaugati si ardeiul taiat julien, dar nu prea mare, ideea e ca legumele sa se prepare dar sa ramana al dente pana la final. Mai lasati acoperit 2-3 minute.


Adaugati si semintele de quinoa scurse, supa de legume incalzita si acoperiti. Focul trebuie sa fie mediu pana incepe sa fiarba si apoi mic, la fel ca la orez. 


Fiind o leguma care se comporta cam ca orezul, isi mareste de 4 ori volumul, cantitatea de lichid e proportionala cu felul in care doriti sa arate preparatul de uscat sau de umed. Mie aceasta proportie mi s-a parut potrivita si cum supa o aveam preparata si congelata nu am mai condimentat, dar ar fi buna o verificare in prealabil pentru ca nu veti mai ridica deloc de capac pana la final. Deci, acoperiti si din momentul in care clocoteste, dati la mic focul si lasati cel putin 12-15 minute, opriti apoi si mai asteptati macar 5 minute sa se absoarba tot lichidul. Cand ridicati capacul trebuie sa arate asa


Eu am acoperit din nou si am facut o salata verde simpla inainte de a pune in farfurii si a savura preparatul pudrat cu chili macinati. 


A fost o surpriza placuta si va spun cu mana pe inima ca merita sa incercati combinatia!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails