sâmbătă, 15 iunie 2013

Piept de curcan posat cu salsa de ananas la "Provocarea secreta"

Mai e nevoie sa va reamintesc de proiectul Amei "Provocarea secreta"? Nu prea cred. Luna acesta gazda este Lili Dana. De la Ioana am mai facut retete, dar de fiecare data mai gasesc cate ceva de incercat. De data aceasta am fost norocoasa, blogul ei "Pasiune si culoare" mi-a fost repartizat la provocare. Am ales o reteta, am facut si fotografii, dar desi foarte incantata de preparat, m-am razgandit si am ales sa ma prezint de data asta cu aceasta reteta.
Aceasta reteta este pentru ziua de Proteine de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Aveti nevoie pentru doua persoane de:
1/2 piept de curcan proaspat
1 capatana mica de usturoi verde (numai partea alba)
3 tije de lemongrass (nu e obligatoriu, dar am avut!)
2 linguri vin alb sec si tare
1/4 lingurita sare
200 ml apa
3-4 mieji de fistic prajit tocati
3 linguri mieji de floarea-soarelui cruzi

pentru salsa
3 felii de ananas proaspat
1 tulpina de usturoi verde fara frunze
2 linguri patrunjel verde tocat
1/2 linguri ardei iute proasta, tocat (cu seminte sau fara, dupa cat de picant va place!)
1 lingura ulei de masline extravirgin
putina sare

Se pun apa, sarea, vinul, usturoiul taiat in sferturi si tijele de lemongrass la fiert.

Cand clocoteste apa se pun feliile de piept de curcan taiate de 1,5-2 cm grosime, se acopera si se da focul la mic. Se lasa sa fiarba cam 8 minute. Apoi se scoate din lichid, ca sa nu continue prepararea si se tine la cald.

Salsa este de preferat sa fie facuta cam cu 30 de minute inainte ca sa se patrunda gusturile si aromele. Se taie ananasul cubulete, ardeiul iute marunt, usturoiul rondele mici, patrunjelul dupa plac si se amesteca impreuna cu uleiul si sarea totul.



Miejii de floarea-soarelui se toaca putin cu cutitul si se prajesc in tigaie fara grasime ca sa devina usor aurii.


Se monteaza pe farfuria de prezentare, asezand feliile de curcat posat, peste care punem miejii prajiti, crocanti si aromati si fisticul. Apoi salsa alaturi.


Este o bunatate si daca nu incercati "nici nu stiti ce pierdeti"!

Inca una de pofta?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails