luni, 25 februarie 2013

Salata verde cu portocale rosii si un ulei special(Zaffiro)

Totul a fost pura intamplare! Mie imi plac salatele, iar cele postate aici sunt doar cateva din cate improvizez mereu. Sau mai bine zis sunt cele la care apuc sa fac si poze si fac asta ca sa va dau cat mai multe idei. Deeeeeci, uleiul conteaza foarte mult. Ok, o sa ziceti ca pe piata sunt o varietate mare de uleiuri care pot fi folosite, deci, cum poate fi acesta mai special? Ce are deosebit? O sa va spun ce am sesizat eu: are un gust mai pregnant, dar nu greu, si-mi aduce aminte de gustul maslinelor de acum 30-40 de ani. Erau aduse in ulei, nu in saramura si erau tare gustoase. Acum doar de cateva ori am simtit acel gust la niste masline aduse de un importator grec care avea un magazin de prezentare propriu in Piata Matache. "Grecoaica" chiar era grecoaica si aducea ea produsele de la producatori mici si avea o varietate de masline si branzeturi, alte specialitati grecesti originale. Aceste ulei este italienesc si ca sa nu stau eu la discutii, va pun un link aici unde puteti afla mai multe. Domnul Mihai Cristescu, care promoveaza produsul in Romania este o persoana tare agreabila, stie foarte multe lucruri, nu ma lasam dusa de la intalnirea cu dansul si nu mi-a sugerat decat sa-i dau o opinie sincera. ESTE FOARTE BUN IN SALATE SI IL RECOMAND! Gatit, n-as putea spune nimic, mi s-a parut o risipa teribila sa tratez termic un astfel de ulei. Asa ca... vor mai urma salate la care am folosit sau voi mai folosi acest ulei.
Aceasta reteta este  pentru oricare din zilele(fara ulei, chiar si in cea de Vitamine) de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Va trebuie:
1/2 salata iceberg (eisberg?) 
1 portocala rosie de Sicilia, curatata de coaja si feliata
miezul de la vreo 10 nuci, dupa gust
1/2 ardei gras galben
sare, piper proaspat macinat
2 linguri ulei de masline Zaffiro
2 linguri zeama de lamaie poasta stoarsa, dupa gustul fiecaruia

E o procedura extrem de complicata te spalat, zvantat si taiat salata.

Salata se pune pe o farfurie de prezentare, punand deasupra cubuletele de ardei gras. Apoi se pun feliile subtiri de portocala, miezul de nuca netratat termic, deci crud si tocat. Dupa asezonare cu sare si piper, zeama de lamaie, se toarna uleiul in fir subtire peste salata.

Ati vazut cat de complicat e? Va trebuie neaparat o diploma de doctor in salate pentru asta.

A fost o gluma! Mai demult, pe un site de socializare, m-a intrebat cineva foarte serios, fara nici o urma de gluma, cum fac eu salata... Ei, uite una din ele!

A, si uleiul:

5 comentarii:

  1. Imi place combinatia de salata cu portocala! Merge foarte bine si salata obisnuita

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, si mie mi se pare ca gustul de citrice imbogateste o salata obisnuita si fada cum este eisberg de exemplu. Portocalele rosii mai ales, nu numai ca sunt mai interesante colorisic,au un gust usor diferit care mie imi place mult.

    RăspundețiȘtergere
  3. minunata , sunt fan salate , multumesc de idee !

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna ziua ,

    Salata este foarte usor de preparat si foarte buna sunt sigura . Ati tinut dieta Rina si daca da aveti cartea in format electronic ? Nu stiu cum sa fac si eu rost de ea , am mai intrebat in stanga si in dreapta dar nu am primit nici un raspuns . Adresa mea de mail : iuliadanciu@yahoo.com Multumesc !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai, tot blogul este dedicat acestei diete Iulia! Gaseti la Sectiunea Diete informatii, iar la Jurnal de dieta si experienta mea in cateva situatii. Iti trimit cat de repede posibil cartile in format electronic si sper sa te ajute.

      Ștergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails