luni, 25 februarie 2013

Rotolo cu ricota si spanac la "Bucatar curajos"

Ehehei, aceasta reteta m-a pus la incercare, dar cum n-a fost timp sa o refac, e un prilej numai bun de a scoate in evidenta chicitele care fac sa fie un preparat extraordinar. La categoria Mancare de la Provocarea "Bucatar curajos", despre care aflati mai multe aici, Angela Lapadat cu al ei blog delicios ne-a propus aceasta reteta de rotolo. Cu aceasta ocazie inaugurez o rubrica noua: COMBINATII NEPERMISE LA DIETA RINA. Va fi cat mai scurta posibil, dar sunt unele retete la provocarile la care am acceptat sa particip care fac imposibila respectarea conceptului Dietei Rina. Cum cei din familie nu respecta aceste principii decat arareori, ei vor fi cei care vor testa incercarile mele culinare din aceasta categorie.
Combinatii nepermise la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Va trebuie:
pentru aluat
200 g faina
2 oua, un praf sare
1 lingura apa

pentru umplutura
200 g spanac proaspat
250 g ricotta (sau urda dulce)
1 ou
50 g parmezan ras
1 ceapa
25 g unt
1 lingura ulei
sare, piper proaspat macinat
busuioc, nucsoara

pentru sos
125 g unt
75 g parmezan ras
1 lingura rasa de salvie uscata tocata

Aluatul l-am obtinut framantand bine ingredientele si lasandu-l in odihna pana am facut umplutura. 

Am pus ceapa tocata marunt in unt si ulei sa se inabuse putin.
Am dat deoparte sa se raceasca si am  pus spanacul in grasimea ramasa cu putin sare si piper sa se inabuse usor.

Am lasat la racit nitel si l-am tocat marunt dupa ce l-am scurs prin presare intr-o sita. L-am adaugat la ricotta, langa care am pus parmezanul ras, oul, busuiocul tocat, nucsoara, sare si piper.

Am intins o foaie cat mai corect dreptunghiulara din aluat. Foaia trebuie sa fie cat de subtire puteti sa o intindeti. Eu am lasat-o cam de maxim 2 mm, dar nu este suficient pentru ca la fiert a mai crescut si au parut grosute rulourile. Intindeti compozitia pe foaie

Rulati strans si uniform, avand grija sa rasuciti putin capatele ca sa nu iasa umplutura la fiert.

Strangesti bine ruloul intr-un prosop curat si puneti la fiert in vas cu apa multa si cu sare. Se ferbe 30-35 de minute din momentul inceperii clocotirii.

Eu nu am  avut un vas suficient de larg si am pus ruloul putin curbat. L-am scos din prosop, l-am taiat felii de 4-5 cm si le-am pus intr-un vas pentru cuptor. Am preparat sosul din untul topit, salvie si parmezanul ras. L-am turnat peste rulouri, am mai presarat parmezan ras peste fiecare si am dat la cuptor preincalzit pentru 15 minute.




Am servit preparatul cu o garnitura de carpaccio de ciuperci brune cu sare, piper, ulei de masline si otet balsamic.

Este o bunatate, asa mi s-a spus! Trebuie doar sa aveti grija la doua lucruri: Sa aveti un vas suficient de larg sa incapa ruloul ca lumea si sa va munciti sa faceti foaia de aluat cat mai subtire. N-o sa las lucrurile asa, voi mai testa pentru ca familiei a placut preparatul.

Extra! Este o exclamare pe care fiecare o asteptam de la incercarile noastre, iar acest preparat, la care trebuie sa va dati putin silinta, le merita cu prisosinta.

Un comentariu:

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails