luni, 21 ianuarie 2019

Cobbler cu prune africane



Dupa sarbatorile de Craciun, petrecut pe meleaguri straine dar langa oameni dragi, Revelion in stil intim, am simtit nevoia  unui desert mai altfel. Cum cei de la Koliba mi-au trimis niste produse spre testare inainte de sarbatori, despre care am vorbit aici, mi-am zis ca este ocazia perfecta sa folosesc untul de la ei intr-un desert fin si fructat. Eram nehotarata, dar am gasit in market-ul din apropiere niste prune din Africa de Sud la un pret rezonabil si imediat mi-a venit ideea unul cobbler. Cum nu stiam ce gust au respectivele fructe, rezultatul  a fost o surpriza extrem de placuta. Consumate proaspete nu stiu daca m-ar fi incantat gustul amarui, dar la cobbler au fost un deliciu.

Aceasta reteta este pentru ziua de Carbohidrati de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile
Aveti nevoie pentru 6 portii de: 
110 g unt Koliba moale (la temperatura camerei)
120 g faina alba
60 ml lapte batut sau sana
110 g zahar brut, plus 2 linguri de pus peste fructe
1 ou,
1 lingurita bicarbonat de sodiu sau praf de copt
coaja de lamaie rasa
zahar pudra pentru pudrat (optional)

Astea sunt ingredientele

Eu am folosit o tava rotunda de 26 cm, dar puteti folosi si una patrata de aprozimativ 20x30 cm, unsa tot cu unt moale

Am taiat prunele spalate cam in 3 si am pus bucatile pe fundul tavii unse, am presarat cele 2 linguri de zahar brut peste ele

Apoi am pus in vasul robotului untul moale, zaharul si coaja de lamaie si am mixat cat sa se dizolve zaharul - nu chiar de tot, dar m-am straduit.

Am adaugat oul  si am mai mixat putin.

Am adaugat laptele batut si faina, alternativ si am mai mixat pana s-a format un aluat omogen cam ca o smantana mai groasa.


Am pus amestecul uniform peste fructe cu lingura si am pus tava in cuptorul preincalzit la 170 de grade cu aproximatie - eu am cuptorul cu gaz inca si nu pot aprecia temperaturile exact.

Se coace 30 de minute pana se rumeneste frumos deasupra, dar la nevoie se poate face si testul cu scobitoarea.

Se lasa putin la racit ca sa se poata taia, sau se poate servi cald - dar se va scoate din tava faramitat - cu inghetata de vanilie alaturi. Mie imi place vag caldut, taiat si pudrat cu zahar aromat cu vanilie. 

Atat si nimic mai mult!

O sa va placa, sunt convinsa ca o sa va surprinda gustul amarui. Acuma daca nu gasiti prune din astea, clar ca este perfect si cu alte fructe!



Un comentariu:

  1. Marvelous, what a weblog it is! This blog gives useful facts
    to us, keep it up.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails