duminică, 24 martie 2019

Pui cu arome exotice, garnitura de orez brun si o surpriza


Cum totul e in miscare si apar idei noi, nu puteam sa lipsesc dintr-un proiect in care cei de la Sano Vita se promoveaza pentru ca - am mai spus-o dar o repet - sunt fanul lor de mult timp. Cand am primit coletul am fost entuziasmata, am scos tot si am trecut in revista fiecare produs, constatand ca sunt unele pe care nu le stiam si pe care abia astept sa le testez. Eu sunt incantata de unele produse pe care le-am testat si de la alti distribuitori, cele de la SanoVita sunt de calitate net superioara si pot covinge persoanele cele mai reticente. Eu nu sunt fanul bauturilor care-si zic beri dar sunt dulci de unde si ideea pentru reteta ce urmeaza, am vrut sa vad cum se comporta la preparare Ginger beer.
 

Care este surpriza de la Sano Vita?  “Comanda pe www.sanovita.ro introducand codul promotional ‘bucatariaelenei’ si primesti 15% reducere de fiecare data!” Oferta este valabila nu doar acum, nu doar cateva zile, ci pana la sfarsitul anului 2019!!!

Aceasta reteta face parte din COMBINATII NEPERMISE LA DIETA RINA - Dieta de 90 de zile!
Pentru 4 portii aveti nevoie de: 

800 g piept de pui proaspat (eu am avut de la pui crescut cu porumb)
2 tije de telina apio
2 fire sanatoase de praz, numai partea alba si cea verde dar fara frunze
3 morcovi din cei tineri 
1/2 ardei gras verde
1/2 ardei gras portocaliu
2 linguri ulei de floarea-soarelui
150 ml ginger beer de la Sano Vita

pentru marinada:
sare, piper proaspat macinat (dupa gust)
1/2 lingurita cimbrisor uscat (dupa gust)
1/2 lingurita boia dulce de buna calitate
2 lingurite ulei de masline
150 ml ginger beer de la Sano Vita

pentru garnitura de orez:
orez brun de la Sano Vita cat incape intr-un vas de 240 ml
2 masuri de 240 ml apa
un praf de sare
1 lingurita de ulei de masline

Ca sa iasa totul la timp, ambele preparate sa fie calde, punem sa se faca mai intai garnitura. Se pune intr-un vas orezul, apa, un pic de sare, lingura de amestec de legume si se pune la fiert. Cand incepe sa clocoteasca, se acopera si se lasa la foc mic 15 minute sa fiarba bine


Cand au trecut cele 15 minute, se pune uleiul de masline, se afaneaza cu furculita, se acopera si se mai lasa asa cateva minute pana e gata preparatul pe baza de pui. 
 
Nu stiu ce inseamna "crescut cu porumb in spatii largi", dar a fost bun ca textura si gust pieptul de pui - eu sunt traumatizata, asa ca folosesc destul de rar piept de pui. L-am taiat si fasonat in fasii cam de jumatate de palma, pe lung - de a mea, nu lopeti!!! L-am pus intr-un vas, am pus sare, piper si boia, cimbrisor si i-am facut un masaj profesionist

Am turnat cele 150 ml de ginger beer si uleiul de masline, am amestecat, acoperit cu folie alimentara si lasat la marinat 6 ore (al meu a stat mult din motive obiective, dar nu e obligatoriu, 2 ore sunt suficiente!)

Am pus uleiul de floare in tigaie, am pus prazul taiat rondele nu prea groase cu sare si piper sa se inabuse putin. 

Am adaugat morcovul taiat julien si telina apio rondele in diagonala - o puteti face cum doriti, mie asa mi-a trasnit pe moment! Dar sa fie cam de aceeasi marime ca sa se prepare in acelasi timp, atat. Dupa inabusirea impreauna cateva minute este momentul sa puneti si ardeiul gras taiat fasii. Dupa adaugarea lui mai trebuie lasat 2-3 minute la foc mediu. Eu am avut ardeiul de la congelator, de aceea nu l-am pus acum!

Am scos legumele intr-un vas si in aceeasi tigaie am pus fasiile de piept de pui scurse de marinada la foc mediu spre tare ca sa se rumeneasca usor pe ambele parti. Atentie mare, de la zaharul din bere, are tendinta sa se caramelizeze, nu e momentul sa lasati tigaia nesupravegheata pentru ca 4-5 minute pe fiecare parte este suficient.


Scoateti carnea si lasati-o sa se odihneasca 2-3 minute, apoi taiati-o fasii ceva mai mici.

Repunem totul in aceeasi tigaie, carne, legume, ardeiul gras decongelat, marinada si restul de 150 ml de ginger beer. Lasati pe foc mediu cat sa se imbine totul, 4-5 minute, sa scada berea dar sa ramana legumele crocante. Lasati acoperit pana se face garnitura.



Se serveste preparatul cu garnitura de orez alaturi dupa preferintele fiecaruia, eu doar cu boia afumata presarata, atat.

Berea ii da o savoare deosebita preparatului, gustul si aroma de ghibir este evidenta, dar fara sa-l domine. Merge orice garnitura dar cea de orez brun parca il intregeste.


Nu uitati surpriza: 

“Comanda pe www.sanovita.ro introducand codul promotional ‘bucatariaelenei’ si primesti 15% reducere de fiecare data!” 




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails