duminică, 20 octombrie 2013

Omleta coapta cu ciuperci si pak choi la Provocarea "Dulce Romanie"

Din nou la provocarea "Dulce Romanie, initiativa Mihaelei, editie aniversara. In aceasta luna aceasta provocare implineste 3 ani! Gazda este Cristina si al ei blog minunat Cristina's World. Propunerea facuta de ea a fost poate cea care m-a solicitat cel mai mult din toate editiile la care am participat pana acuma. Si asta pentru ca ea nu ne-a propus niste ingrediente ci doar cateva restrictii: fara faina, ulei, zahar! M-am gandit si sunt sigura ca foarte multi vor face la fel la tot felul de variante dar cum-necum ma loveam de ulei ca ingredient. Pana la urma m-am decis pentru aceasta interpretare proprie a unei retete care mi-a placut mult de aici. Adaptarea a vizat nu numai uleiul dar si combinatia branza+oua, nepermisa la dieta. Sper sa va placa ideea mea.
Aceasta reteta este pentru ziua de Proteine de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Aveti nevoie pentru 3 portii de:
3 oua mari
sare, piper proaspat macinat
1 manunchi de baby pak choi (bok choy)
200 g ciuperci
20 g unt
putin unt pentru uns formele (ideala ar fi o tava cu forme de muffins pentru ca se coc mai bine)
marar verde pentru ornat
3-4 rosii cherry la portie

Tulpinile de baby pak choi se spala si se taie in lung.

Ciupercile se feliaza si se opresc 6 feliute cu picior pentru pus deasupra.

Ouale se bat cu sare si piper, dar nu foarte spumos.

Se pune intr-o tigaie untul si ciupercile si se inabusa putin, cat sa se inmoaie.


Se scot intr-un castron sa se raceasca putin si se adauga tulpinile de pak choi peste restul de unt si o lingura de apa, se pune capacul si se inabusa 2 minute. Trebuie sa fie doar usor inmuiate, dar crocante.


Se scot si se pun peste ciuperci in castron, se adauga si ouale peste 5 minute cand s-au racit. 

Se amesteca si se toarna in forme de muffins unse cu foarte putin unt moale. Se pune in fiecare forma o feliuta de ciuperca.


Formele se pun intr-o tava cu hartie de copt si se dau la cuptor preincalzit la 180 de grade pentru 15 minute.

Cam asa trebuie sa fie, dar daca aveti un cuptor cu ventilatie, atunci 10 minute ar trebui sa ajunga si nici nu se gratineaza atat de mult deasupra. Eu sunt cu un cuptor pe gaz si par mai rumene decat au fost cu adevarat.

Tare bune sunt aceste portii de omleta coapta. Pot fi asociate si cu o salata foarte bine cred.

Merita sa incercati, pentru cei care nu au o problema sa adaugati si putina mozzarela sau parmezan, devenind un fel de quiche.

Mie mi-au placut asa!

2 comentarii:

  1. Elena, esti prima care si-a dat seama ca putea inlocui uleiul cu unt :D Eu nu am dat acest mic detaliu pe blog si ma asteptam ca el sa fie evident :D Se pare ca nu a fost :D
    Multumesc frumos pentru participare si te mai astept si cu alte idei interesante :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Uite ca omleta in forme de muffins nu mi-a dat prin cap sa fac! De buna, nu ma indoiesc ca-i buna !

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails