marți, 21 iunie 2011

Dulceata de caise cu stafide si mac

Ideea a fost prinsa din zbor, de la emisiunea matinala a Antenei 1. Daca vreti sa vedeti, gasiti aici. Din pacate n-am prins reteta in timpul emisiunii, dar era in proiect combinatia caise si stafide. Macul a fost ca cireasa de pe tort. Mi s-a parut tare interesant si ca merita intercat. Deci, go it. Numai ca, la fel ca-n bancurile de la Radio Erevan, nu a fost gem ci dulceata, nu cu rom ci cognac, nu atat de mult zahar si eu i-am mai pus ceva in plus, coaja de limette. Dar ideea conteaza si ea a fost preluata de la sursa mentionata. 
PS De ce folosesc pectina naturala cristalizata? N-are legatura cu modul cum faceam dulceturile sau cu retetele invatate in timp sau cu sponsorul emisiunii respective, ci cu fierberea mai putin a dulceturilor, pastrarea mai bine a texturii fructelor sau legumelor folosite si ca este un produs natural cu efecte foarte bune.
Aceasta reteta este pentru ziua de Carbohidrati de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Va trebuie:
300 g caise coapte, dar ferme nu moi
50 g stafide galbene jumbo (adica din alea mari, iar voi puneti 100 g, eu cu atat ramasesem din pacate)
1 limette, de la care luam coaja de pe jumate din fruct si zeama ei toata
1 lingura plina cu mac
225 g zahar
100 ml apa
1 lingurita pectina cristalizata
2 linguri de cognac bun (restul se pastreaza pentru alta data, nu-l beti cu ocazia asta, da?)

Deeeci, caisele cu bujori in obraji, spalate. De ce doua? Pai, e suficient sa va faceti o parere.









Stafidele astea jumbo, bune rau, luate tot din Kaufland, intr-un pachet de 250 g de la Orlando parca. S-au papat asa, de aia am gasit numai vreo 50 g desi stiam ca sunt mai multe. Le-am imbatat in cognac vreo 15-20 de minute.  Ce fericire pe ele!









Le-am taiat in 4 caisele si le-am pus cu zaharul si apa la fiert, la foc mediu, pentru circa 10 minute.









Dupa aceea adaugam stafidele cu tot cu cognacul care le-a hidratat.









Coaja de limetta taiata fasii subtiri si nu prea lungi, zaeama de la limetta si macul se adauga dupa vreo 2-3 clocote. In reteta originala macul era macinat, dar eu l-am preferat asa.









Se mai fierbe circa 5 minute si se adauga pectina dizolvata in 2 linguri de sirop din dulceata. e lasa sa clocoteasca inca 1 minut si o lasama apoi sa-si traga sufletul nitel.








Se pune in borcane sterilizate si se intorc pe capac pentru 10 minute.










Se intorc borcanele si se lasa sa se raceasca incet. Apoi, va puteti surprinde musafirii cu o farfurioara de dulceata si un pahar de apa rece.









Deh, sa va vad cum rezistati tentatiei aceste surprize!









Ce parere aveti?

9 comentarii:

  1. vai de capul meu Elene ce super retete de dulceturi faci.la iarna m-as putea muta la tine?sincer ador retetele tale de dulceata/gem pentru originalitatea lor.pup cu mult drag

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce minunatie.. una dupa alta!! n-am mancat nici din asta ever... dar sigur e pe lista mea de to do !! o zi frumoasa

    RăspundețiȘtergere
  3. Interesant trio:caise, stafide si mac.Si pentru ca-mi plac toate as incerca macar cateva borcanele.

    RăspundețiȘtergere
  4. Elena ,ce combinatii faci la dulceturile astea ale tale,mai lasat masca si ce bine arata,stau si salivez la ele,trebuie sa le salvez,am prea multe dulceturi in pivnita ,dar la anul fac toate combinatiile,ca tine,mersi de idei,pupici

    RăspundețiȘtergere
  5. Hai ca m-ai dat gata cu dulceata asta! super combinatia, parca ii simt aroma deosebita, hmmm, trebuie sa fie un deliciu!

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu-s cum n-am comentat eu nimic la minunatia asta !un deliciu trebuie sa fie.asa ca te premiez ! premiile te asteapta sa le ridici !

    RăspundețiȘtergere
  7. ffff interesante aceste combinatii de dulceturi , trebuie sa fie fff bune !!
    felicitari !!

    RăspundețiȘtergere
  8. Hey! I realize this is kind of off-topic but I
    needed to ask. Does running a well-established website such as yours take a massive amount work?
    I am brand new to running a blog but I do write in my diary every day.
    I'd like to start a blog so I can easily share my personal experience and feelings online. Please let me know if you have any kind of ideas or tips for new aspiring bloggers. Appreciate it!

    Here is my website :: vakantiehuisjes frankrijk :: ::

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails