duminică, 15 septembrie 2019

Vita angus (rump steak) la grill cu garnitura de conopida picanta



Eu si carnea de vita ne-am imprietenit relativ devreme, dar totul se limita aproape la rasol sau tocanita de vrabioara cu legume, iar mai apoi cateva preparate asiatice. Oricat am incercat sa o folosesc pe gratar tot "talpa de pantofi" mi se parea. De curand au aparut si tipuri de carne de vita deosebita de cea din rasele crescute la noi, dar pretul lor este destul de mare. Nu-mi spuneti ca se gaseste in restaurante ca in cea mai mare parte preparatele nu sunt accesibile pentru omul de rand decat la momente festive! Am fost in vizita in Irlanda si la Belfast si am constatat ca ei au in macelarii si market-uri carne de vita pentru consum din cu totul alte rase si am mancat poate cea mai buna friptura de pana acum. Asa ca invitatia facuta de cei de la Karpaten Premium Angus a sosit pe un teren pregatit, dornica fiind sa incerc si sa gust o carne de vita de calitate, facuta medium rare, asa cum imi place mie. Daca o sa dati click pe link, o sa aflati ca preturile sunt rezonabile si merita cu prisosinta sa incercati si sa vedeti cat de buna este carnea de la ei. Pe pachetul achizitionat este specificata data sacrificarii animalului, locatia, in afara de celelalte informatii uzuale de pastrare si valabilitate. Eu am avut o bucata generoasa din chiulota (rump steak) - care se preteaza a fi preparata la gratar sau in tigaie. Am transat la momentul primirii pentru 2 preparari la gratar sau tigaie si cateva bucatele de la fasonat pentru o mica tocanita, ca sa ma conving cum se comporta. Ce nu am folosit a doua zi, am etichetat, ambalat si pus la congelator.


Aceasta reteta este pentru ziua de Proteine de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile

Aveti nevoie pentru 2 portii de:

- 2 felii generoase de circa 220-240 g fiecare de rump steak
- sare, piper, cimbrisor uscat pentru condimentare
- 1 lingurita ulei de masline pentru grill

Garnitura:

- 400 g conopida spalata, scursa si data pe razatoare
- 1 lingura cubulete de ardei gras rosu
- 1 lingura cubulete ardei gras verde sau galben
- 1 morcov mic ras
- 1 lingurita de ardei iute tocat, dupa gustul fiecaruia
- 2 linguri ceapa tocata marunt
- 2 catei de usturoi zdrobiti
- sare, piper, fulgi de chili pentru cine mai doreste - eu am dorit
- 2 linguri ulei de masline

Asa arata pachetul vidat

si aici bucata intreaga de carne, care provine de pe pulpa din zona lombara

Cele 2 felii de pus pe grill, tamponate pentru a nu fi umede

si cea pastrata pentru tocanita - ii vine randul si ei intr-o alta postare

Acum sa trecem la prepararea garniturii: se pune o lingura de ulei de masline intr-o tigaie si ceapa tocata pentru a se inabusi putin la foc mic spre mediu.

Se adauga morcovul ras si se continua pana devine ceapa translucida

Se adauga apoi tot ardeiul gras, sare, piper, ardeiul iute tocat marunt sau boia afumata picanta si se mai inabusa putin

Se amesteca bine ca sa se prepare uniform

Se adauga conopida razuita, fulgi de chili si restul de ulei de masline, amestecand mereu pana se inmoaie legumele dar raman usor al dente


Dupa condimentare, daca mai este cazul de sare si piper, se da deoparte pana se fac fripturile



Se incinge grillul, se stropeste cu lingurita de ulei de masline, mai mult pentru gust ca este o carne marmorata care nu are nevoie de supliment de grasimi

Se pun feliile de carne pe grill si stati langa el ca trebuie sa va miscati repejor, nu stau mai mult de 3-4 minute pe fiecare parte - mai ales daca le-ati taiat cam de 1,5 cm grosime ca mine

Dupa cele 3-4 minute se intorc folosind un cleste nu o furculita pentru ca se pierde bunatate de lichid care exista in fibra

Se lasa tot asa, circa 3-4 minute si apoi se transfera imediat pe suport de hartie de copt, sub care ati pus folie de aluminiu, ca sa nu intre aceasta in contact direct cu friptura. Se condimenteaza cu sare, piper si cimbrisor pe ambele parti, se imbraca in hartia de copt si apoi in folia de aluminiu si se lasa la odihnit cateva minute


Se feliaza friptura cu un cutit subtire, se pune garnitura pe farfurie - mai mult sau mai putin artistic, dupa posibilitati - apoi carnea



Ea trebuie sa fie macar usor roze ca sa fie frageda si gustoasa! Bine, mai sunt si din cei carora le plac "talpile de pantofi" si le place friptura bine facuta, numai ca eu am senzatia ca e doar o chestiune de "open mind" ca sa intelegi diferenta de gust dintre cele doua. 

Fiecare cu preferinta lui, nu?
Asa

sau asa?


Ce incerc sa va conving este ca merita cu prisosinta sa mancati o carne de vita buna si sa o preparati asa cum va place!

PS Pe site-ul oficial Karpaten Premium Angus veti gasi o sectiune de retete care va propun modalitati de preparare diverse, informatii despre provenienta si transare corecta.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails