luni, 7 martie 2016

Pancakes cu lamaie si merisoare (fara gluten si fara lactoza)



Mi s-a facut pofta de pancakes... Ei, da, mi se intampla si mie, nu e o crima din cate stiu! Cele mai bune le-am facut dupa o reteta de la Andreea. Dau search pe blogul ei dupa pancakes si mi le afiseaza pe toate si incep sa poftesc. Norocul (o sa vedeti de ce noroc!) meu a fost sa se impiedice cursorul de aceasta reteta fara gluten. Nu ca as fi avut vreun dubiu, dar am avut ceva emotii pentru ca nu aveam acelasi tip de faina fara gluten si am vrut sa evit sa folosesc lapte. Am avut eu motivele mele, personale, pentru ca aceasta reteta sa fie compatibila pentru cineva drag mie. Inca o data, o reteta facuta de la Andreea este o reusita cu toate schimbarile intervenite si sper sa nu se supere ca i-am "masacrat" reteta! Cu toate acestea, este un dulce, o prajitura, deci cei de la dieta trebuie sa consume cu moderatie!

Aceasta reteta este pentru ziua de Carbohidrati (cina) de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Aveti nevoie de:

250 g faina fara gluten, mix universal de la Schar
5 g praf de copt fara gluten
un praf sare
50 g unt de cocos moale
1 ou
40 ml miere
1 lingurita extract de vanilie
coaja de la o lamaie
20 ml zeama de lamaie proaspat stoarsa
200 ml apa minerala carbogazoasa
100 g merisoare confiate
putina apa pentru hidratat merisoarele
1 lingurita de ulei pentru uns tigaia

merisoare pentru decor
miere pentru turnat peste pancakes dupa gust

Am pus merisoarele cu putina apa calduta la hidratat.


Am pus intr-un vas faina, sarea si praful de copt si am amestecat.


Am adaugat mierea, extractul de vanilie, coaja si zeama de lamaie, plus untul de cocos moale si am amestecat, obtinand o compozitie ca un aluat de tarta moale. Ma gandesc foarte serios sa-l testez :)


Ca poate v-ati intrebat cum vine asta 40 ml miere, iaca asa, ca volum, ca mierea are alta densitate decat apa si e grea si nu stiu in grame ca nu am cantarit


Am adaugat oul si apa carbogazoasa, in etape aceasta din urma, amestecand usor ca sa nu se disperseze tot bioxidul de carbon si aluatul obtinut sa ramana pufos.

La sfarsit am adaugat si merisoarele scurse bine de apa si le-am incorporat in aluat.


Am incins o tigaie si am pus cateva picaturi de ulei pe care le-am intins cu ajutorul unui mic "mop" din prosop de hartie, ca sa elimin surplusul. Am pus cu lingura aluat, aproximativ 2 linguri, si am intins sa se formeze un cerc de circa 10 cm. Se coace la foc mediu pana apar bule pe toata suprafata - 2-3 minute - si apoi se intoarce cu o paleta si se mai lasa 2 minute sa se coaca.


Se pun pe o farfurie unele peste altele, pe masura ce se coc, ca si clatitele obisnuite. Se mai intorc, sa fie aburite si sa se racoreasca uniform. Dupa fiecare clatita facuta se unge cu mopul uleios tigaia ca sa se desprinda foarte usor la copt. Cand le-am terminat le-am mai pus cateva merisoare pastrate pentru decor si am turnat cam 2-3 lingurite de miere in fir subtire peste ele.

Asta-i tot! 

Ia priviti cat sunt de pufoase!

Recapitulare: 
-fara gluten, fara lactoza, gust aproape divin. Ce motiv ati avea, chiar si cei care nu aveti probleme de sanatate, sa incercati?
-ies 8 clatite de fix 11 cm diametru daca stati cu sublerul si le faceti pe toate identice. Dar, cine sta? Aia mica de deasupra, sunt sigura ca ati observat-o, e smechera pentru ca a mai ramas o lingura de aluat si nu era sa o arunc!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails