sâmbătă, 28 martie 2015

Prajitura cu cacao si crema de cocos, fara zahar


De curand am fost contactata si intrebata daca vreau sa testez un tip de indulcitor din stevie care rezista la coacere. Eu la dieta m-am obisnuit de multi ani sa nu mai pun zahar in cafea - si asta pentru ca la inceput nu aveam voie zahar, apoi incercand dulcitorii de pe piata nu mi-a placut gustul cafelei. Stiti de ce? Pentru ca majoritatea isi altereaza gustul la copt, la fiert sau in alimente fierbinti. Asa ca am fost foarte deschisa sa testez indulcitorul Green Sugar produs de laboratoarele Remedia. Am primit cateva produse de la ei si un sort si am trecut la treaba pentru ca eram foarte curioasa dupa ce am citit pe site-ul lor despre calitatile indulcitorului. Vreau sa va spun ca eu fac multe dulciuri, dar de obicei nu le consum eu, gust doar din cand in cand, pentru ca nu-mi plac foarte dulci. Asa ca am vrut sa testez o prajitura care m-a tentat pentru ca s-a tot vorbit de ea pe Facebook. O sa va spun pe parcurs ce modificari o sa fac a doua oara, dar nu au legatura cu produsul recomandat. Ce am facut eu din proprie initiativa? Am injumatatit cantitatile de indulcitor, pentru ca senzatia de dulce data de el este mult mai mare decat a zaharului. Ce pot sa spun dupa acest al doilea test - pentru ca primul a fost un ceai fierbinte indulcit cu Green Sugar si a fost peste asteptari de bun - este excelent la copt si nu modifica deloc gustul preparatului!Deci, sa trecem la exemplificare, dar nu inainte de a mentiona ca la dieta se consuma in cantitati mici orice prajitura!
Aceasta reteta este pentru ziua de Carbohidrati (cina) de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Va trebuie:

pentru blat:
230 g faina
8 g praf de copt (adica atat avea pachetelul meu)
30 g cacao
3 oua
140 g unt
80 g indulcitor Green Sugar granulat, pentru copt
90 ml smantana dulce

pentru crema:
1 albus scrie in reteta dar trebuiau cel putin 2!
50 g indulcitor Green Sugar granulat, pentru copt
90 ml smantana dulce
200 g nuca de cocos razuita

in plus:
1 lingura indulcitor facut pudra pentru prafuit pe deasupra

Intai si intai, iata produsul folosit, care are aspectul zaharului tos.


Apoi am amestecat faina cu cacao si praful de copt


Untul moale l-am frecat cu 40 g indulcitor si apoi am adaugat galbenusurile pe rand, unul dupa altul, amestecand bine pana la incorporarea fiecaruia.


Am adaugat apoi in trei etape smantana dulce si amestecul de faina cu cacao si praf de copt. Apoi am incorporat albusul de la cele trei oua batut cu restul de 40 g de indulcitor.

Pentru crema am batut spuma albusul, dar ar fi trebuit clar doua, asa ca altadata asa voi proceda. Am adaugat indulcitorul si am batut in continuare sa se faca o bezea. Am adaugat nuca de cocos si smantana dulce. S-a facut un amestec un pic prea dens, de aici si diferenta de smantana in plus. Data viitoare voi sti ce sa fac ca sa o imbunatatesc! 


Am pus jumatate de compozitie cu cacao intr-o tava rotunda de 24 cm diametru. Deasupra am pus crema de cocos, apoi restul de compozitie cu cacao.


Am pus tava in cuptor preincalzit, la 180 de grade pentru circa 30 de minute. Veti sti si fara aceste detalii, daca va cunoasteti cuptorul, pentru ca va avea crusta bine definita deasupra si va creste corespunzator. Pentru ca a fost un pic prea densa crema si nu a avut suficient liant - bezea - s-a crapat putin deasupra, fortat de blatul cu cacao de dedesubt care avea praf de copt.

Mi-a placut insa enorm, eu nefiind un fan al nucii de cocos, gustul prajiturii in general.

Uitati cum arata feliata, dupa ce a fost pudrata tot cu indulcitor si cu o jumatate de capsuna pe care am "salvat-o" de la consum ca atare si putina menta!

Nu-i asa ca va place? Are insa si un gust fantastic.

Iar indulcitorul s-a comportat excelent la copt!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails