marți, 18 septembrie 2012

Chiftelute de dovlecei la "Provocarea secreta"

In aceasta luna sortii au decis ca blogul de pe care imi voi alege o reteta este al Craitei. Cunoasteti deja proiectul initiat de Ama, numit "provocarea secreta", care luna de luna ne rezerva suprize placute. Sunt tare incantata de aceasta initiativa, dovada ca doar o luna am ratat startul. Deci, de pe blogul Craitei am ales niste chitelute. De ce? Mi-au trezit curiozitatea ingredientele si nu am facut decat o mica schimbare, la modul de coacere. Mi-au placut foarte mult (dupa cele din varza, a caror reteta poate ajung sa v-o arat pana nu dispare varza de pe piata). E o reteta numai buna pentru lacto-ovo-vegetarieni. Eu le-am insotit cu niste conopida gratinata si tare bune au mai fost.
Aceasta reteta este pentru ziua de proteine de la Dieta Rina - Dietra de 90 de zile
Va trebuie:
230 g dovlecei rasi si storsi bine (dupa ce au stat 10 minute cu o lingurita de sare)
80 g morcov ras si stors
1 ou mare
2 linguri faina
2-3 catei de usturoi razuiti sau zdrobiti bine
1 ceapa mica inabusita
sare, piper proaspa macinat
marar proaspat pentru ornat (ca am uitat sa-l pun in compozitie, cum trebuia sa fac!)
2 linguri ulei

Dovleceii curatati, taiati in sferturi pe lungime pentru a li se scoate miezul daca au seminte, rasi pe razatoarea cu ochiuri mici se sareaza si se lasa 10 minute, dupa care se storc bine
La fel si morcovii. Eu am cantarit totul dupa stoarcere, ca sa aveti niste proportii intre legume si oua. Am adaugat, oul, faina, sare, piper, usturoiul, ceapa.










Am amestecat bine. Trebuie sa fie o compozitie destul de densa, nu zemoasa, dar reusita sta in legumele bine stoarse, nu in adaos de faina mai multa.










Apoi am pus o lingura de ulei in tigaie, ca am "copt" in doua transe. Asta ca sa vedeti ca nu mint. Ba, chiar ma batea gandul sa le fac in forme de briose unse, la cuptor. Poate incerc si asa, sa vedem cum se coc la mijloc.







Am pus din compozitie in tigaie, formand chiftelutele cu lingura, sa nu fie prea mari si sa se coaca bine la foc potrivit spre mic









Am acoperit cu un capac de sticla, sa le vad, sa nu se arda si le-am intors cu o paleta de vreo doua ori. Le-am asezonat cu marar, pasta de usturoi si conopida gratinata. O sa va arat intr-un post separat cum e conopida asta. Faceti abstractie ca pare prea coapta, a fost mi-nu-na-ta asa, trasformata in chipsuri. 









Imi pace la nebunie si combinatia, dar chiftelutele au fost o surpriza tare placuta. 







Inca un sfat: Vizitati blogul Craitei ca veti avea numai surprize!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails