vineri, 11 noiembrie 2011

Dovleacul e vedeta - 5 Un fel de chesecake cu dovleac

Am revenit la serialul meu, in care vedeta este dovleacul. Alta reteta era in program, dar necesita achizitionarea unor ingrediente care lipsesc pe stocul din camara, asa ca am trecut la una care mi-a atras atentia imediat ce am vazut-o aici. La aceasta reteta am ajustat cantitatile si le-am adaptat formei pe care o aveam eu. A... si decorul putin. Nu eram sigura ca o sa reusesc, asa cum imi doream eu, dar reteta chiar a fost o delectare din stadiul de preparare. Se lucreaza in doua etape si daca nu va grabiti, crusta se poate face cu o zi inainte. De multa vreme nu am fost atat de incantata de o reteta atat de elaborata si sunt tare curioasa daca o sa va placa ce am reusit eu.
Aceasta reteta este pentru ziua de Carbohidrati de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Aveti nevoie:
pentru crusta
200 g unt
130 g zahar pudra
2 galbenusuri
1/2 lingurita sare
1/2 pastaie vanilie (Bourbon am folosit eu!) 
5 linguri cacao (atentie! nu din cea instant)
250 g faina

pentru crema
550 g crema de branza (eu am folosit 2 cutii Crema Fagaras de la Monor si 150 g smantana grasa)
300 g zahar brun (s-ar putea sa vi se para mult, dar nu este asa, depinde de crema de branza)
4 oua
45 g pulpa de dovleac fiarta la steamer si scursa bine
50 g faina
1 lingura cognac
2 lingurite condiment pentru dovleac (2 lingurite scortisoara, 2 lingurite nucsoara, 1 lingurita ghimbir, 1 lingurita cuisoare, toate macinate in prealabil si folosit la nevoie dupa plac)

pentru decor
200 ml frisca naturala lichida
50 + 50 g zahar
50 g mieji de dovleac cruzi


Deeeci, crusta se lucreaza in KA, sau cu furculita. Nu se lucreaza cu mana, ca sa ramana rece. Eu am pus la mixer untul rece taiat cuburi si zaharul, la viteza medie ca sa se formeze o crema in circa 2 minute. 









Galbenusurile le-am frecat cu sarea si miezul de la pastaia de vanilie si le-am adaugat in mixer peste crema de unt.









Am adaugat faina cate putin si pudra de cacao.








Se formeaza un aluat moale oarecum dar maleabil pentru a fi modelat.









Se acopera cu aluat o forma cu pereti detasabili, folosindu-ne numai de degete, ca o crusta de tarta. Crusta trebuie sa acopere peretii formei  de 22 cm diametru pana la 1 cm sub margine. Se pune la copt in cuptor incins, dar la temperatura cam de 200 de grade pentru 15-20 minute, ca sa arate doar mat, dar sa ramana moale. Se lasa la racit bine.









Se poate lasa de pe o zi pe alta, dar si dupa 2-3 ore, important este sa fie rece. Acum trecem la crema. Se pune in acelasi mixer profesionist tip KA crema de branza si se bate putin, la viteza maxima, cat sa devina spumoasa si se adauga zaharul brun. 


Se mixeaza cel putin 2 minute ca sa devina cremoasa si se adauga ouale unul cate unul. Se mixeaza dupa fiecare cateva secunde, ca sa fie bine incorporat.









Se adauga pulpa de dovleac, scursa foarte bine si 2 lingurite condiment pentru dovleac, mixand pentru incorporare.









Se adauga coniacul si faina, mixand sa devina spumos amestecul, apoi se toarna in forma, peste crusta. Se coace la o temperatura cu cel putin 10 grade mai mica decat crusta circa o ora, poate o ora si 15 minute. Trebuie ca atunci cand scuturati usor forma amestecul sa tremure putin. Se lasa apoi in cuptorul intredeschis si se mai coace circa 30 de minute. Asa arata frumusica si sunt extrem de incantata ca nu s-a crapat deloc.









Se lasa sa se raceasca bine, cateva ore. Cat se raceste, se face din 50 g zahar si 1 lingura de apa un caramel, miejii usor prajiti intr-o tigaie fara grasime se pun pe o suprafata plana unsa cu ulei si se toarna caramelul. Cand este aproape racit se trag fire subtiri pentru decor, daca sunteti indematici. Daca sunteti cu doua maini stangi, ca mine, dupa racire rupeti bucati sau creati forme neregulate.








Se bate frisca, apoi se adauga zaharul, ca sa devina spumoasa si cremoasa. |Se decoreaza prajitura si se foloseste zaharul caramalizat pentru a da o nota speciala decorului de frisca. 









A fost o surpriza taaaaare placuta gustul si amestecul de texturi. Crusta ciocolatoasa si sfaramicioasa, blatul cremos de branza cu dovleac, aromat, spuma de frisca si krantzul cu mieji de dovleac - totul a fost asa cum trebuie sa fie.








Ba chiar mai mult decat atat!








Enjoy, ca sa fie in ton cu sursa ideii, adica Jessie!

5 comentarii:

  1. Salut Elena draga!
    Imi permit sa apelez la bunatatea ta ... mesajul meu este inafara subiectului ... este o rugaminte ... baietelui prietenei mele este fff bolnav ... Vladut are doar 3 ani jumate si are cancer ...poate fi salvat dar costa 30 000 euro ... eu si grupul "Sa-l ajutam pe Vladut" de pe facebook incercam sa strangem acesta suma ...suntem pe drumul bun ...problema e ca banii ne trebuie cat mai repede pt ca tratamentul il incepe din 17 noiembrie data cand trebuie platit jumatate din suma adica 15000 euro ... te rog daca poti ajuta-ne si tu ...cum poti ... chiar si mediatizarea cazului e fff important ...pt detalii intra te rog pe pagina mea si vei gasi toate detaliile, iar la finalul acestei campanii eu voi trece pe pagina mea de blog si al acestui copil minunat numele bloggerilor care ne-au ajutat ...
    Vladut este un copil ...merita sansa sa TRAIASCA ... sa creasca, sa termine gradinita, apoi scoala, sa mearga la facultate, sa se afirme profesional, sa se indragosteasca, sa se casatoreasca, sa aibe copii si sa imbatraneasca ...merita sa treaca prin toatele fazele vietii asa cum o facem orice OM ...
    multumesc si imi cer scuze daca acest mesaj te-a deranjat intr-un fel ...o zi buna
    cu toata stima
    Tunde Pantea

    RăspundețiȘtergere
  2. ti-a iesit super! atata doar ca m-ai indus in eroare cu miejii de dovleac,ca eu ma gandeam la pulpa dovleacului nu la seminte !!!hi,hi,...

    RăspundețiȘtergere
  3. Pansy, a fost o experienta extrem de placuta si rezultatul pe masura. Sigur insa, cu mana pe inima, n-am sa ma inham s-o fac prea des ca ia tare mult timp prepararea. Sa stii, caramelul ala cu mieji a fost o sursa de rontaiala pentru toti.

    RăspundețiȘtergere
  4. Sarut mana pentru reteta doamna Elena! Mi-a plouat in gura in timp ce o citeam, si tare mi-ar fi placut sa o pot gusta, ca eu sigur nu ma apuc sa fac asa ceva complicat.... :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Inchiriere baloane, nici eu nu ma inham asa des la chestii complicate. Asta nu e complicata, ci doar cere timp si putina rabdare. Eu stau prost la ambele capitole, asa ca poate conving pe altcineva sa mai faca! E singurul defect al acestui dulce.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails