luni, 20 iunie 2011

Dulceata cu cirese, caise si migdale

Aceasta lipsa a mea din lumea virtuala m-a tinut departe de un proiect tare drag mie, "Dulce Romanie", initiat si promovat de Mihaela. Luna de luna am participat cu cate o reteta construita si gandita cu mare drag din ingredientele vedeta propuse de fiecare gazda. Da data aceasta gazda este una la fel speciala, care se deda la dulcegarii culinare, Antonina. Ea ne propus ca ciresele si menta sa fie vedetele lunii iunie. Cum tocmai aveam de testat o combinatie neobisnuita, ideea ei a venit la tanc. Iata ce a iesit, si cu ce ma prezint la aceasta provocare, despre care puteti citi mai multe pe blogul Antoninei, care a facut o trecere in revista a momentelor impartasite impreuna in acest proiect minunat. 
Aceasta reteta este pentru ziua de Carbohidrati de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Aveti nevoie de:
300 g cirese
300 g caise
1 crenguta de menta (fiti generosi, fara sa exagerati!)
225 g zahar
50 ml apa
25 g migdale taiate
1 lingura zeama de lamaie proaspat stoarsa
1 lingurita pectina cristalizata
Ciresele, frumoasa, grasune si tari, de plesneau frumos in dinti, le-am spalat si scos coditele si samburii.









Caisele, imbujorate si parfumate, dar aveau un defect - miezul samburelui era amaaaaar... 









Ciresele le-am pus cu zaharul si apa la fiert, la foc iute vreo 10 minute. Sa adunati spuma formata ca e de la zahar si contine toate impuritatile.









Caisele le-am taiat sferturi si le-am adaugat peste cirese, adaugand migdalele, menta si zeama de lamaie.









Am mai fiert cam 5 minute, dupa care am adaugat pectina dizolvata in 2 linguri de sirop si am lasat sa mai dea 2-3 clocote.









Se lasa putin sa-si traga sufletul si o punem in borcane sterilizate. Cam asa arata in borcan.










Dar si pe farfurioara, gata de a fi servita langa apa de la gheata.









Si inca una ca sa va deschida pofta si mai mult. Asta este a doua combinatie pe care mi-am propus sa v-o arat si sa va provoc sa incercati.









Curaj, surpriza va fi placuta, garantat!

3 comentarii:

  1. O combinatie interesanta , cred ca a iesit o dulceata delicioasa!

    RăspundețiȘtergere
  2. Tare interesanta si menta a fost cea mai potrivita aroma in combinatia asta.

    RăspundețiȘtergere
  3. Mmm ce bine arata dulceata ta.
    Imi aduce aminte de gemul meu cu migdale, ce bine! Trebuie neaparat sa-l fac din nou, ca de mult mi s-a terminat.
    Te pup si-ti doresc o saptamana frumoasa.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails