luni, 16 august 2010

Tocana cu vinete (care se poate conserva)

Aceasta tocana este o mancare de sezon foarte gustoasa. Care se poate si conserva, pentru cine doreste. Eu n-o mai fac de ceva ani, fac doar proaspata si se consuma toata imediat. Dar, au fost vremuri cand puneam tocana in borcane fierbinti, inchideam capacele si le lasam pe capac pana a doua zi. Apoi le puneam intr-un vas mai mare cu un gratar pe fundul vasului si ziare mototolite intre borcane si fierbeam cate 30 de minute, in doua zile consecutive. Apoi le lasam la racire lenta si rezistau 3-4 luni foarte bine. Acum, cand legumele se gasesc si iarna, chiar daca nu mai au gust si sunt aduse de pe alte meleaguri, nu mai conserv. Dar este o mancare de post care merita incercata pentru gustul ei excelent.
Aceasta reteta este pentru ziua de Amidonuri de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.


Va trebuie:
3 vinete frumoase
2 ardei grasi
1 ceapa echalotte
1 ceapa galbena
3 linguri ulei
sare, piper proaspat macinat
1 crenguta de cimbru
1 ardei iute
4-5 catei de usturoi
100 g orez (basmati salbatic am folosit eu0
3 rosii
2 morcovi 
1 lingura zahar brun
350 ml supa de legume


Vinetele le spal, le curat de coaja o fasie da, una ba, ca la pijama. Le tai cuburi potrivite.









Cuburile de vinete le pun intr-un vas si le presor cu sare, lasand sa actioneze cam o ora.










Ceapa taiata feliute subtiri si 2 catei de usturoi se pun intr-o tigaie cu 2 linguri de ulei, sare si piper. Se inabusa la foc mediu cam 30 de secunde.










Se adauga morcovul curatat si taiat feliute si lingura de zahar brun. Se inabusa circa 2 minute, amestecand cu o paleta.










Se adauga apoi cuburile de vinete spalate bine in multe ape si stoarse usor ca sa nu se farame. Tot acum se adauga si cuburile de ardei gras si ardeiul iute. Se inabusa 2-3 minute prin rasturnarea continutului, fie cu o paleta, fie prin metoda intoarcerii clatitelor, dupa dexteritatea fiecaruia.








Se adauga orezul, rosiile, restul de usturoi pisat, 1 lingura de ulei si supa. Se acopera si se lasa sa fiarba la foc mic 15 minute.









Dupa 15 minute se amesteca usor, se adauga crenguta de cimbru, se acopera si se lasa inca 15 minute cu focul stins.








Cam asa arata cand e gata de pus pe farfurii si consum imediat.








Daca se doreste conservarea, in acest moment se pune in borcane si se procedeaza cum am mai spus. Mie imi place proaspata, acum in sezon, cu ceva verdeata deasupra si o idee mai zemoasa.









Este un preparat aromat, gustos, iar daca nu va place, puteti renunta la ardeiul iute. Nu va recomand insa, pentru ca ii da un gust aparte si nu este foarte iute. Fiecare pune dupa gust, mai mult sau mai putin iute.








Ce ziceti? Incercati? Este o banala tocana, nu e greu, dupa ce ati pus orezul nu trebuie sa stati langa ea si  merita efortul de jumatate de ora pentru ca are un gust foarte bun. Cine doreste, poate adauga crenguta de cimbru odata cu orezul, dar atunci aroma este mult mai puternica si nu asta este ideea.

14 comentarii:

  1. Nu am facut/mancat niciodata tocana de vinete. Observ ca ai lasat un pic de coaja, nu e neplacuta la gust?

    RăspundețiȘtergere
  2. Tocana cu vinete! Mmmmm! Imi ploua in gura!
    Am vazut un concurs pentru retete cu vinete, poate te-ar interesa sa iti inscrii si reteta ta, uite pentru detalii citeste aici: http://olioeaceto.blogspot.com/2010/06/la-mia-prima-raccolta.html

    Asta in caz ca te intereseaza, daca nu imi cer scuze pentru link, nu vreau sa fac reclama, dar mi s-a parut interesant concursul, nu vezi prea des concursuri tematice.

    RăspundețiȘtergere
  3. DiAnais, nu chiar deloc nu dauneaza restul acela de coaja. Mentine fermitatea cuburilor si daca sunt pregatite asa cum am aratat or sa fie excelente. Sarea scoate gustul neplacut sin vinete in lichidul rezultat. Prin spalare cu apa rece se curata bine de pe cuburi si excesul de sare si gustul neplacut.

    Alina, multumesc.

    Kadia, de ce sa ma deranjeze? O sa caut si sa vad despre ce concurs este vorba. Incearca prepararea vinetelor in acest mod si o sa fii incantata de gustul tocanei.

    RăspundețiȘtergere
  4. si eu fac mancarica de tipul asta,dar fara orez si cimbru ci cu marar mult si branza.

    RăspundețiȘtergere
  5. Panseluta, draga mea, orice varianta ma intereseaza. Eu asa o faceam acum cativa ani, cand o puneam la borcane pentru iarna. Dar, intotdeauna mancam si proaspata. De care branza folosesti? Ai reteta pe blog?

    RăspundețiȘtergere
  6. Excelenta reteta si prezentarea !!!!Imi place si procedeul de preparare si ingredientele, ce mai nota 100 de la mine !

    RăspundețiȘtergere
  7. o tocana asemanatoare facea mami dar parca nu punea orez.sincer nu imi mai aduc aminte bine dar stiu ca mancam cu mare pofta.de dragul amintirilor dar nu numai merita incercata.pupici

    RăspundețiȘtergere
  8. excelenta ,elena,trebuie sa o fac si eu cit de curind!

    RăspundețiȘtergere
  9. Sylvia, multumesc! Am rosit cand am vazut nota si ca ai fost atata de draguta sa-mi dai 100 de puncte.

    Sarah, normal ca sunt multe variante si probabil ca n-o facea cu orez. Eu zic sa testezi si asa, pentru ca aceasta combinatie s-ar putea sa merite. Bine, ce face mami, intotdeauna are un gust special, nu pot concura cu gustul din copilarie, ci sa dau si eu o alternativa dupa care sa nu ma balacaresti in gand.

    RăspundețiȘtergere
  10. elena foarte buna tocan...cum am vazut reteta am si facut...cred ca o sa fac sa pun si in borcane...multumesc...pupici..

    RăspundețiȘtergere
  11. Salut, am pentru tine 3 propuneri de parteneriat.
    unul cu blogul:
    Coafuri tunsori frizuri
    http://coafuritunsorifrizuri.blogspot.com/

    Diet
    http://best-dietss.blogspot.com.

    Hoteluri Mamaia
    http://hotelurimamaia.blogspot.com/

    Dacă te-ar interesa un schimb de link cu unul dintre bloguri sau cu toate 3, trimite-mi un Reply la mesaju acesta.
    Toate cele bune şi sper că nu te-am deranjat cu acest mesaj.

    RăspundețiȘtergere
  12. este exzelenta eu am mai adaugat si putin busuioc este si mai buna.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails