luni, 15 februarie 2016

Dulceata de portocale rosii - o prima varianta


Normal ca am mai mancat dulceata de portocale, dar de facut ba! Tot ce mi se spusese ca tehnologie nu ma multumea si mi se pare prea migalos, asa ca de fiecare data renuntam. Cum imi place dulceata de nuci verzi, dar am facut o singura data in viata si de atunci am zis ca nu mai repet experienta... Dar - ca exista cate un dar din asta care ma pune in miscare de multe ori - am cumparat la oferta o galeata de portocale. Plina cu fructe coapte si mult prea multe pentru a renunta si de aceasta data la ideea cu dulceata. Am intrebat insa niste doamne dragi dintr-un grup de pe Facebook si mi-au dat niste exemple, iar pentru una din variante am ales sa ma inspir din aceasta reteta. Eu am testat trei variante per total, o sa vi le arat pe toate rand pe rand, dar asta este prima din ele. 

La dieta se consuma foarte putina in ziua de carbohidrati, sa ne intelegem!
Aceasta reteta este pentru ziua de Carbohidrati de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Va trebuie pentru 4 borcane de 380-400 ml:
920 g portocale feliate (au fost un kilogram, dar se mai pierde la fasonat)
1 limette feliata
250 zahar brun
350 zahar tos alb
450 ml apa
4-5 frunze de lemongrass

Se spala cu apa calda si cu ajutorul unui burete curat fiecare fruct. Se pun fructele intr-un vas cu apa rece si se lasa 24 de ore intr-un loc racoros. Eu am profitat de vreme, peste zero grade si noaptea, deci am lasat vasul afara, pe geam.


A doua zi se scot fructele si se taie capetele, apoi se taie in jumatate fiecare. Dupa aceea se taie in felii subtiri, dar nu transparente, de circa 2 mm. Se aduna intr-o casoleta, inclusiv sucul care rezulta la taiere. Asa s-a ajuns ca dintr-un kilogram sa rezulte 920 g. La fel se procedeaza si cu fructul de limette.




Se pun feliile de portocale si de limette intr-un vas cu fundul gros, se pune zaharul si se lasa putin sa stea. Se adauga frunzele de lemongrass si se pune pe foc mediu, ca sa inceapa sa se topeasca zaharul. 


Se adauga si apa, se amesteca foarte putin si se fierbe la foc mediu, in clocote mici circa 30 de minute, pana dulceata scade si se leaga.



Este inca relativ fluida, dar asa trebuie sa fie. Se pune in borcane sterilizate cu apa fiarta. Se inchid dupa umplere si stergerea cu atentie a gurii borcanului apoi se pun intoarse pe capac 15 minute pentru etanseizare. Se intorc si se acopera ca racirea sa se faca treptat.


Pentru ca portocalele nu au fost de un rosu intens in toata pulpa, la fiert s-au omogenizat nuantele si dulceata are o culoare aramie.


Este usor amaruie, asa ca se preteaza si langa carne preparata fara sos, dar si langa branzeturi. Mie imi place la clatite!


Merita sa incercati, aroma ei o sa va convinga sa mai faceti! Nu va grabiti, mai am doua variante...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails