luni, 18 ianuarie 2016

Branzoaice cu urda si stafide


Brusc mi s-a facut pofta de placinte, asa ca am inceput sa ma gandesc de care sa fac. Mie imi plac mai mult cele sarate, aveam ce-mi trebuie dar parca urda asta de la Solomonescu ma imbia din frigider sa fac ceva dulce. Am cedat pentru ca o luasem sa o consum ca atare cu salata si paine cu secara dar parca era prea seaca. Mi s-a parut ideala insa pentru umplutura dulce si asa a fost. Cum pofta asta m-a apucat duminica dupa-amiaza, am framantat rapid aluatul si l-am pus la dospit, apoi le-am modelat si pus placintele in tava si le-am lasat pana a doua zi dimineata la dospire lenta, ca asa imi ies fara gres pufoase. Azi dimineata, normal, am intredeschis putin usa de la intrare ca sa iasa mirosul placut de placinte coapte. Nu, nu din sadism, desi nu-s vreo sfanta, dar aveam inca maseaua umflata si sa stau cu geamul intredeschis nu era o solutie viabila.  Bineinteles ca la dieta mancati doar cel mult una, fara sa mai repet asta la fiecare dulce, nu? Si, mai ales, fara sa mai explic a nu stiu cata oara ca desertul e permis in cantitati mici la cina chiar daca are oua, lapte etc.

Aceasta reteta este pentru ziua de Carbohidrati (cina) de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Va trebuie:
aluat de la reteta aceasta, exact acea cantitate pentru 10 placinte maricele

pentru umplutura:
400 g urda scursa bine sau din cea pe care am indicat-o eu
2 oua
30 g gris
100 g zahar
coaja de lamaie
vanilie
un praf de sare
stafide, cat va lasa inima si cat va place, eventual inmuiate in rom

pentru uns
un galbenus
1 lingura de smantana sau iaurt
1 lingurita zahar brun

Cat aluatul dospeste prima data facem umplutura. Am amestecat urda zdrobita cu furculita, am adaugat grisul, galbenusurile si coaja de lamaie.


Separat am batut albusurile ca la bezea cu zaharul si sarea. Apoi am incorporat bezeaua in branza in doua etape. A rezultat o umplutura pufoasa care e de prefarat sa nu fie lasata sa astepte prea mult..


Deci aluatul dupa dospire l-am impartit in mod egal in zece bilute. 

Le-am modelat pe planseta unsa cu ulei, cu mana, in foi de circa 12 cm diametru. Am pus umplutura in mijloc, am presarat stafide si am taiat marginile acelei foi in 6 parti egale ca in imagine.

Am luat cate o felie si am invelit umplutura cu ea, avand grija sa iau de fiecare data una opusa celeilalte, tot ca in imagine. Intai primele 3 si apoi urmatoarele trei, ca sa sustina umplutura. 

Am pus apoi placintele in tava in care am pus si hartie de copt, mai mult pentru a fi usor de scos ca oricum nu se lipesc. Am acoperit cu folie transparenta alimentara si am lasat la dospit lent, la rece, pe masa din bucatarie - sau se poate in balcon inchis, depinde de ce spatiu ferit de curent dar racoros are fiecare - pana a doua zi dimineata.

A doua zi, dupa dospirea lenta, cand aproape ca a fost acoperita umplutura si au crescut frumos, le ungem cu galbenus amestecat cu smantana si zahar si le punem in cuptorul neincalzit la copt pentru 30-35 minute, timp in care treptat temperatura va creste pana la cel mult 160-170 grade. Dupa 10 minute insa e bine sa scoateti tava si sa le mai ungeti o data - va ajunge galbenusul sigur. Se vor rumeni frumos deasupra la copt.

Le scoateti din tava cu ajutorul hartiei pe un gratar de racire si acoperiti cu un prosop curat si uscat. Daca nu rezistati sa se raceasca bine, se pot consuma caldute, asa cum sunt rumene in obraji sau ninse cu zahar pudra.

Incercati si n-o sa fiti dezamagiti(te), chiar daca e lenta aceasta procedura. Efectul merita cu prisosinta!


Si sectiune ca sa vedeti ce pufoase sunt.


Pofta buna!

2 comentarii:

  1. Mie mereu mi.e pofta de placinte ,mai ales de
    alea cu brînza şi mai ales de alea dulci. Elena, sa faci neaparat tigaretele cu yufka în varianta dulce. O sa ma pomeneşti. :) Luminita-Meryem

    RăspundețiȘtergere
  2. Iubesc placintele, de orice fel! Se poate face si sarata?

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails