sâmbătă, 15 august 2015

Un chec de post reinventat la Provocarea secreta

In luna aceasta la Provocarea secreta, care a fost initiativa Anei-Maria Nicolae, gazda sunt chiar eu. Este vara, lumea pleaca in vacante, deci probabil ca vom fi foarte putini participanti, dar de luna viitoare sper sa revina in forta cat mai multe bloguri la aceasta provocare interesanta. Sortii au decis ca eu sa pregatesc ceva de pe blogul Stefaniei Anastasiu. Am ales aceasta reteta de chec din alte ratiuni decat ca era perioada de post, ci mai mult ca m-a incitat sa o reinventez. Initial ma gandisem doar la arome si la un adaos de mar razuit in compozitie - chestie pe care eu o mai fac la dulciurile de post, prin adaos de fructe sau legume razuite. Ei bine, faptul ca am achizitionat din Lidl niste forme foarte interesante din silicon, pe care de multa vreme mi le doream, a facut ca sa schimb si forma checului. Sper sa va placa ideea mea. 

Aceasta reteta este pentru ziua de Carbohidrati de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Aveti nevoie pentru 9-10 forme (functie de marimea lor) de:

2 si 1/2 cup faina 
10 g praf de copt
1 cup zahar 
1/3 cup ulei
1 praf mic de sare
1/2 lingurita coaja de portocala de Spania pulbere
1/2 lingurita coaja de limette
1 cup apa minerala (carbogazoasa, nu natural mineralizata)
1 lingura cu varf cacao
2 mere medii (circa 150 g), razuite sa umple o forma de 1/2 cup
putina margarina moale pentru uns formele

Precizare: 1 cup are 250 ml volum pentru lichide, deci puteti folosi orice alt vas care are acest volum, daca nu aveti in dotare aceste masuri internationale.

Pentru inceput faina masurata se amesteca intr-un castron cu praful de copt.


In alt vas se pune zaharul, sarea, coaja de portocala si cea de limetta, uleiul si marul razuit si se amesteca bine.

 Cum am ratacit forma de 1/2 cup, am pus merele razuite in cea de 1/3 cup cu mot!



Se adauga in trei etape faina cu praful de copt si apa minerala, avand grija sa ramana 1-2 linguri de apa si pentru partea in care vom adauga cacao. Cele doua tipuri de aluat, cel deschis la culoare si cel cu cacao trebuie sa aiba aceeasi consistenta.


Am pus in vasul in care a fost faina jumatate din compozitie, peste care am pus cacao si restul de apa minerala si am amestecat usor.


Formele - pentru ca voiam sa se vada perfect - le-am uns, desi sunt de silicon, cu putina margarina moale. Stiu, o sa spuneti de ce nu cu ulei? Pai, nu afecteaza aluatul si face priza mai bine, uleiul fiind fluid va curge pe fundul formei. Astea sunt formele.

Am pus in forme intai aluat deschis la culoare, din cel cu cacao si iarasi din cel deschis. Cu o scobitoare am amestecat usor ca sa iasa marmorat, dar, fiind forme atat de mici munca aceasta a fost cam dificila, eu fiind antitalent la migaleala fina. 



Pentru ca mai ramasese aluat dupa ce am umplut cele 6 forme de silicon, am uns niste forme de unica folosinta pentru briose, trei mai bine spus, si am pus si in ele compozitia ramasa, tot asa, marmorat.

Am pus formele pe o tava si le-am pus in cuptor preincalzit la 180 de grade pentru 40 de minute. Daca aveti un cuptor mai lenes, faceti testul cu scobitoarea si cand iese curata, inseamna ca este copt aluatul din forme.

Erau tare frumusele si rumene, asa coapte. Bineinteles ca cele din formele de unica folosinta s-au transformat in niste ciupercute cand au crescut.

Asa ca aluatul e de chec, dar e in forme de briose copt. Mai are importanta ce nume dam? 


N-ati zice ca e de post acest chec, nu-i asa? 

Este un desert delicios langa o limonada sau langa o cafea!


Si am muscat din una, ca sa vedeti cat este de pufoasa!

Un comentariu:

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails