sâmbătă, 8 august 2015

Dulceata de pepene galben cu migdale la provocarea Virtual Hug


Dulceata asta m-a incitat foarte mult, am vrut sa o mai incerc si m-am luat cu altele si uite asa acum i-a venit randul. Dar, nu oricum, ci cu o imbratisare pentru Angelica Nistor de pe al carei blog am mai incercat retete si au iesit minunate. Angel's Food este un blog pe care gasiti multe retete grozave si mie imi place foarte mult cum sunt prezentate preparatele, cu o mare grija pentru privitor. Deci, la Provocarea "Virtual Hug" din luna aceasta trimit aceasta imbratisare virtuala pentru Angelica si varianta mea la dulceata de pepene galben si migdale.

Gazda de luna aceasta a provocarii este Loredana Caia. Imi cer scuze autoarei proiectului, Cristina Pana, si tuturor celor care sunt implicati in proiect pentru lipsa mea, dar sper ca de acum incolo sa am timp sa onorez acest proiect drag mie.
La dieta aceste produse se consuma in cantitati controlate (a se citi mici)!
Aceasta reteta este pentru ziua de Carbohidrati de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile
Va trebuie:
800 g pepene galben taiat cuburi sau cum va place
210 g zahar brun
210 g zahar tos
1 limeta
80 g migdale in coaja
12 g pectina cristalizata

Am gasit pepene galben din acela cu miezul portocaliu, nu fainos ci zemos si foarte parfumat, ceea ce a si decis ca reteta va fi in sfarsit incercata! L-am taiat sub forma unor mici dreptunghiuri, ca asa mi-a venit mie, dvs faceti cum credeti. Am pus pepenele taiat cu zaharul brun si zeama de la limeta sa stea vreo ora si sa se formeze lichid pentru fierbere, nu inainte de a amesteca usor.


Am pus apoi zaharul tos si cam jumatate din coaja limetei taiata cubulete mici, pectina, migdalele intregi si am amestecat totul apoi am pus la fiert.

Mai intai la foc iute si apoi la foc molcom, nu mai mult de 15 minute, timp in care am adunat si ceva spuma formata de la zahar.

Am oprit apoi focul si am lasat sa se odihneasca un pic dulceata, sa-si traga sufletul, apoi am pus-o in borcane sterilizate. Am sters bine marginile, am pus capacele si am pus borcanele sa stea pe capac cam 15 minute, apoi le-am indreptat, le-am acoperit (da, chiar si acuma pe canicula!) si le-am pus in loc racoros sa se raceasca treptat.


Cam asa arata in borcan, are o culoare frumoasa si o aroma "dumnezeiasca".

Am optat pentru varianta fara alte arome suplimentare pentru a se simti parfumul discret de pepene galben in toata plenitudinea lui. Daca pepenele ar fi fost din cel dulce, zemos, dar nu foarte aromat, probabil ca as fi respectat si aromele propuse de Angelica.

Uitati ce aspect are, de gust nu mai spun.

PS din aceste cantitati au iesit asa: 1 borcan de 420 ml, unul de 380, unul de 280 si unul mic de 180, asta in afara de ce a fost pe farfurioara si s-a papat.

2 comentarii:

  1. Vai de mine cat de bine arata! Sa stiti ca nu va trece vara asta fara sa o fac!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar sunt curioasa ce impresie lasa si altora! M-ar bucura mult sa stiu ca e incercata...

      Ștergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails