duminică, 21 iunie 2015

Lasagna ovo-lacto-vegetariana


Aceasta reteta este o adaptare personala la mai multe variante gasite pe internet. Cele mai multe erau cu legume fara ciuperci, cele cu ciuperci nu aveau suficiente legume pentru gustul meu, asa ca am facut propria mea varianta. Trebuie sa precizez ca nu sunt un fan al acestui preparat, dar varianta asta vegetariana ma atrage si simt uneori nevoia de o astfel de combinatie. Acuma, eu de cele mai multe ori o fac vegetariana si atat. Crusta aceea care o scoate dintre preparatele indicate la Dieta Rina de cele mai multe ori lipseste la mine, deci o puteti adapta si la dieta reteta. Dar, cum a fost ceruta in aceasta varianta, e clar ca nu avem ce discuta despre acest aspect.
COMBINATII NEPERMISE LA DIETA RINA - DIETA DE 90 DE ZILE.
Va trebuie pentru o tava de 23X37 cm:
200 g ceapa tocata cubulete
160 g ardei gras tocat cubulete
280 g dovlecel razuit pe razatoarea mare
50 g morcov razuit pe razatoarea mare
160 g ciuperci brune tocate, dar nu foarte marunt
3 vinete maricele, din cele moi si cu miez alb pufos
500 ml pure de rosii
30 g pasta de ardei picanta - optional, dar mie imi place
200 ml apa
sare, piper
5 linguri ulei de masline
15 foi de lasagna uscate - proaspete, vedeti cat sunt de mari fata de tava dvs
5 frunze de busuioc proaspat

 pentru crusta:
2 oua
180 ml iaurt gras 10% grasime
200 cascaval ras
30 g parmezan ras (sau pecorino, cum am avut eu)

Ceapa, ardeiul gras si morcovul le-am pus cu o lingura de ulei intr-o tigaie la inabusit, acoperite cu capac, pana devine ceapa translucida. 


Apoi am adaugat dovlecelul razuit si am mai lasat 3-4 minute la foc mediu, dar tot acoperit, sa se inmoaie si acesta putin.


Dupa aceea am adaugat ciupercile, sare, piper si am mai lasat 3-4 minute acoperit la foc mediu. Am descoperit si am adaugat 200 ml de pure de rosii peste legume si am amestecat, potrivind gustul.

Asta este pureul de rosii folosit de mine

Am pus peste restul de pure de rosii pasta de ardei picanta si apa, am dat un clocot si am pus deoparte.

Am trecut la preparat vinetele, taindu-le felii subtiri cam de 5 mm pe lungime si punandu-le in apa cu sare si o lingura de otet de mere sa stea cam 10 minute. Am facut asta in etape, unele stateau in saramura, altele se coceau s.a.m.d. pana am terminat. Le-am scos din saramura, le-am stors cu atentie si le-am copt pe gratar pe fiecare parte cu cate o picatura de ulei pe fiecare felie. Am folosit in total cam 2 linguri cu ulei de masline la vinete.



Dupa ce am copt toate feliile de vinete am inceput asamblarea preparatului. Am pus in tava cele 2 linguri de ulei ramase, jumatate din sosul de rosii picant si am asezat foile de lasagna una langa alta pe fundul tavii, dupa ce in prealabil le-am tinut in putina apa calduta cam 5 minute.


Am pus peste foi jumatate din legumele inabusite, in strat uniform. Peste legume am pus felii de vinete, cam jumatate din ele, acoperind legumele.


Apoi am pus alte foi de lasagna inmuiate, presand usor, uniformizand suprafata. Apoi am pus restul de legume in strat uniform si feliile de vinete care au acoperit legumele.


Peste toate acestea am pus alte foi de lasagna inmuiate putin si tot sosul picant ramas. Am presarat deasupra frunzele de busuioc rupte.
PENTRU DIETA RINA VA OPRITI AICI SI DATI LA CUPTOR - OMITETI PASUL CU ADAOSUL ELEMENTELOR PENTRU CRUSTA!

Am batut bine ouale cu sare si piper, am adaugat iaurtul, omogenizand compozitia si apoi cascavalul ras, formand un amestec fluid pe care l-am repartizat pe toata suprafata preparatului. Am presarat apoi pecorino si am dat la cuptor.


Se coace la 170 de grade pe treapta din mijlocul aragazului, fara ventilatie, cam 30 de minute. De fapt pana se rumeneste frumos crusta.

Apoi se scoate si se lasa putin sa se linisteasca, sa se aseze si sa se poate taia pentru a putea fi apoi savurata o portie sau mai multe.

Este foarte buna si calda si rece. Este minunata, dar nu ne cazul sa abuzati, indiferent ca este vorba de un preparat vegetarian, are totusi carbohidrati destui, ciuperci si vinete. Moderatia este legea in orice alimentatie sanatoasa.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails