miercuri, 26 februarie 2014

O tocana de cartofi si conopida cu arome indiene la "Provocarea secreta"

O noua participare la "Provocarea secreta", stiti, proiectul demarat de Ama. Luna aceasta gazda este Paula Iulia Gafitescu, al carei blog special o sa va placa negresit. Iar blogul repartizat de sorti este mai nou intrat in provocare si ma bucur ca am ajuns la el si am ales ceva exotic pe care sa-l reinterpretez in felul meu. Apartine acest blog, asa placut "Lecturi si arome", Claudiei Rusu. De fapt, am intervenit foarte putin, si am ales ceva pe gustul meu, pentru ca gastronomia si aromele indiene reprezinta o continua fascinantie pentru mine. Profit de multe ori sa folosesc aromele indiene, mai ales la preparatele vegetariene, chiar si la unele tocanite traditionale. Le reinventez in stilul meu de cate ori mi se face pofta de asa ceva. 
Aceasta reteta este pentru ziua de Amidonuri de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Aveti nevoie de:
2 cartofi cu coaja rosie pentru ca raman mai fermi la fierbere
1 conopida mai mica ( eu am avut cam 300 g buchetele puse la congelator)
2 cepe mici rosii
3-4 catei de usturoi tocati (mai mici am avut eu)
1 lingura ulei
1 lingurita cu varf de ghimbir proaspat razuit
1 rosie, in loc de bulion
1 lingura ardei copt tocat mai mare
sare, piper proaspat macinat
1/2 lingurita  turmeric
1/2 lingurita curry pudra
1 lingurita amestec zdrobit (1/2 lingurita coriandru boabe, 1/2 lingurita mustar boabe, 1/2 lingurita schinduf, 1/4 lingurita seminte de ajwain, 1/4 lingurita seminte de chimion, nu chimen - prajite usor uscat si zdrobite in mojar)
200 ml apa

Am pus intai semintele la prajire usoara fara grasime, insemnand temperatura mica si cand se degaja aromele, fara a incepe sa sara semintelem se da deoparte. Se pun in mojar si se strivesc. Nu puneti in rasnita ca cea mai multa aroma va ramane acolo, nu in pulberea rezultata.



Am pus uleiul, ceapa taiata Julien, usturoiul tocat, ghimbirul razuit, sare, piper macinat, pudra de turmeric si cea de curry, lingurita de amestec de condimente zdrobite, 1 lingura de apa. Se acopera cu capacul si se lasa 2 minute pana se inmoaie usor ceapa.


Se adauga cartofii curatati si taiati cuburi, rosia si ardeiul copt, restul de apa si se mai lasa 5 minute la fiert.



Se adauga conopida si se lasa la fiert pana se evapora lichidul si ramane ca o tocana scazuta.

Se aseaza pe farfurii, se presoara din amestecul de condimente zdrobite, dupa gust. Asta-i tot! Este o mancare simpla si aromata care va face sa visati la locul de provenienta al aromelor.


Pentru ca mie imi place iute, am pus si un ardei iute, care sa o faca mai "zglobie" tocanita asta cu arome indiene. Multumesc mult, Claudia!

Curaj, majoritatea acestor seminte se gasesc la magazinele naturiste, iar la ajwan la nevoie puteti renunta daca nu-l gasiti. Data viitoare voi pune frunze de curry si nu amestecul pudra denumit asa. Dar m-am gandit mai mult la puterea culorii data de acest amestec alaturi de turmeric decat la gust.


2 comentarii:

  1. Buna seara,

    Am citit postarea dvs. de aici:http://bucatariaelenei.blogspot.ro/2014/03/pilaf-din-bulgur-cu-pak-choibok-choy.html

    dar nu am putu posta comentariul.

    Intrebarea este: unde se poate gasi/cumpara bok choy in Bucuresti.

    Multumesc anticipat pentru raspuns.

    Mihai

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi cer scuze, domnule Mihai, ca nu am verificat faptul ca nu aparuse casuta de comentarii la postarea de care ma intrebati. A fost o eroare. In Bucuresti, bok choy se poate cumpara numai din Dragonul Rosu, la standurile de legume proaspete care se afla chiar in fata dvs, inainte ca soseaua sa faca stanga si sa treaca peste calea ferata spre cladirile din acea parte. Chiar vizavi de statia de autobuz a liniei 254(capat de linie), care s-a desfiintat din pacate. Asta, daca veniti dinspre Europa. Sper ca am explicat eu inteligibil.

      Ștergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails