duminică, 26 ianuarie 2014

Pasta de naut cu verdeturi la Provocarea 'Dulce Romanie"

Despre Provocarea "Dulce Romanie" plecata de peste ocean catre noi toti, de la Mihaela, nu mai e nevoie sa spun. Gazda din aceasta luna este Corina de la "Pofta vine... gatind". Ea ne-a facut o propunere mai mult decat pe gustul meu - naut sau linte, la alegere, si clatite. Am facut ba chiar doua preparate, dar nu stiu daca o sa apuc sa le public pe amandoua pentru ca ma sacaie o raceala. Aceasta pasta ne naut nu am rezistat insa sa nu o arat si sa o recomand pentru ca e un fel de amestec de idei din cultura noastra traditionala si cea a Orientului. A noastra la aceste ingrediente abunda in supe si mancaruri scazute - sau cel putin asa era inainte vreme cand lintea si nautul reprezentau mancarea oamenilor saraci sau celor truditori ai pamantului. Lor le trebuiau mancaruri consistente, care sa le umple stomacul ca sa reziste muncilor fizice. Aceasta pasta este influentata de aici, dar este transformata dupa incrediente cat mai traditional romanesti pe cat a fost posibil. Nici nu va imaginati ce bunatate a iesit!!!
Aceasta reteta este pentru ziua de Amidonuri de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Aveti nevoie de:
200 g naut fiert (cantarit dupa fierbere si scurgere de lichid)
50 g macris verde (eu am in jardiniera desi afara ninge si e iarna - se poate inlocui cu spanac, leurda, swiss chard)
2 linguri marar verde tocat
2 linguri praz tocat (numai partea verde!)
1 lingurita mustar
1 lingura tahini
sare, piper proaspat macinat
1 lingura zeama de lime (poate sa fie si de lamaie, dar eu am razuit coaja la briose, asa ca trebuia sa folosesc zeama nu?)
2-3 linguri ulei de masline extra virgine + plus 1 lingurita pe deasupra la servire
un praf de chimion (eu nu am gasit semintele in camara si am renuntat de data asta)
2 catei de usturoi zdrobiti

Nu e nici o filozofie prepararea. Macrisul e vedeta jardinierei insa si am pus o mana de frunze, deci am apreciat din ochi ca sunt 50 g.

Pe farfurie aveti o parte din ingrediente: naut, marar, mustar, tahini si lime (din care am stors zeama)


Am pus in vas mixerul vertical si apoi de jur imprejur ingredientele. Am dat de cateva ori pulse, ca sa nu iasa o crema ci doar un amestec ca o pasta. Cred ca daca le tocati marunt verdeturile, merge sa zdrobiti boabele cu o furculita si cu o lingura sa faceti acest amestec care are un aer mai paysan asa.

Am pus pe farfuriuta asta smechera pasta, picurand lingurita de ulei peste pasta aceasta fresh, alaturi o rosie feliata si ceva paine prajita pe aproape.

Este ceva foarte simplu, dar fresh si bun pe care vi-l propun cu draga inima.

4 comentarii:

  1. Arata delicios! O sa incerc si eu reteta asta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! E foarte usor de facut si este excelenta pe ceva paina neagra sau prajita, dupa gust pentru o cina sau un pranz usor.

      Ștergere
  2. Era fain daca aveai si etichete de genul carbohidrati, amidon etc. pe langa eticheta cu rina dar retetele sunt super! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aveti dreptate, dar in initial mi s-a parut suficient ca la fiecare reteta am scris pentru ce zi este recomandata. Mi-am dat seama prea tarziu ca ar fi fost mai usor la cautare sa le grupez pe zile. Poate reusesc sa fac aceasta schimbare, desi e vorba de foarte multe retete.

      Ștergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails