vineri, 15 noiembrie 2013

Tarta cu varza la Provocarea "Dulce Romanie"

Din nou la Provocarea "Dulce Romanie"! Stiti deja ca initiatoarea proiectului este Mihaela. Dar si ca luna trecuta a implinit ideea asta 3 ani!?! Cu fiecare luna sunt bucuroasa pentru o noua participare, dar si putin trista ca mai sunt doar cateva luni si acest proiect se va incheia. Luna aceasta gazde vor fi Liana si Laura de la Transylvanian kitchen. Ele au propus ca varza sa fie vedeta acestei luni. Dar, cum din varza e cam greu sa faci si un desert, au adaugat si fursecurile ca vedeta dulce. Deci, o multitudine de idei noi sper sa vad luna aceasta de la ceilalti participanti. Mie imi place varza foarte mult, asa ca o consum mai tot timpul, fie proaspata, fie murata. Voiam initial sa fac o placinta de varza, asa cum o facea sora tatalui meu adoptiv, ca un strudel, pe care o cocea intr-un cuptoras mic de la o soba de portelan pe picioare, o adevarata capodopera, care mi-a ramas in minte dupa atata amar de ani. Dar cum foile de strudel, asa cum le facea ea insemna indemanare multa si rabdare de fier, iar eu de cand am avut mana dreapta rupta nu prea mai stau bine cu indemanarea, am zis sa o transform in tarta aceasta placinta. Umplutura insa este cea pe care o facea ea, asa ca sper sa va incante ideea. Cat despre fursecuri, intr-un alt post, ca sa nu amestecam borcanele, da?
Aceasta reteta face parte insa din COMBINATII NEPERMISE LA DIETA RINA
Va trebuie:
500 g varza
2 oua
2 linguri ulei de masline
sare, piper proaspat macinat dupa gust
1/2 lingurita chimen macinat
1/4 lingurita seminte de fenicul
2 linguri marar verde tocat
aluat foietaj pentru 3 forme mici de 12 cm diametru

Am tocat varza cu acest cutit specia (foarte eficient si util), am presarat cu putina sare si am frecat-o putin in maini, ca atunci cand framantati aluat pe planseta de lucru.


Am pus intr-o tigaie antiaderenta adanca uleiul si varza, am acoperit si am inabusit la foc mediu circa 5 minute, am mai amestecat si apoi la lasat la foc mic, tot acoperit, aproximativ 10 minute. Mie imi place un pic al dente, dar daca va place se fie foarte moale varza, turnati 2 linguri de apa si mai lasati sa se inabuse pana se evapora lichidul.

Am adaugat 2/3 din oale batute cu putina sare si in care am adaugat mararul tocat, chimenul, feniculul, piperul, apoi am amestecat bine.



Am pus in forme aluatul foietaj. Eu am avut foi dreptunghiulare si le-am pus semicongelate, de aceea s-au rupt putin. Dar sa stiti ca nu are importanta, mie mi-au placut asa cu margini neuniforme. Chiar mi s-au parut haioase. Dar daca vreti sa fie arate altfel, aranjati uniform marginile.

Am repartizat compozitia in cele 3 forme, am turnat cu lingura restul de ou batut cu marar in fiecare forma pe deasupra pentru o crusta frumoasa. Am pus apoi formele intr-o tava, iar tava in cuptor incins la 200 de grade, pe raftul de mai sus, nu cel de la mijloc, pentru circa 15 minute. 



Trebuie sa prinda crusta frumoasa de rumen deasupra si se se coaca aluatul.

Cam asta a fost tot, dar are un gust deosebit aceasta tarta simpla. 

Daca nu as fi pus ou, ar fi fost buna la ziua de Carbohidrati de la Dieta Rina!!! Daca nu vi se pare migalos si puteti, faceti aluat simplu din faina, sare, apa, putin ulei si o lingura de otet care poate fi intins subtire, aproape in foi transparente. pe care sa le umpleti cu aceasta compozitie de varza si pe care se la rulati ca la strudel. Sunt o bunatate!!!

Curaj, incercati!

Un comentariu:

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails