duminică, 13 octombrie 2013

O tocana cu naut, mai neobisnuita

Reteta asta am facut-o de cateva ori, de fiecare data mi se pare o nebunie. Nici nu mai stiu de unde m-am inspirat, dar oricum am adaptat-o, preluand de ici de colo, combinand doua sau mai multe retete. Iata ce a iesit si sper sa va placa si voua. Este o tocana, dar de fapt seamana mai mult a pilaf, asa ca nu dati cu parul ca n-am stiut cum s-o numesc mai bine. Pare complicat, dar nu e, daca aveti pregatit totul in jurul vostru.
Aceasta reteta este pentru ziua de Amidonuri de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Va trebuie pentru cel putin 3 portii (depinde de cat de flamand e comeseanul!):
240 g naut fiert (dupa ce l-am pus la inmuiat de cu seara si l-am curatat pe cat posibil de pielite)
2-3 manunchiuri de pak choi (bok choy)
2-3 catei de usturoi
1 ceapa mai mare
1/2 lingurita de ghimbir razuit
150 g orez cu bob rotund
3 linguri ulei
2 cartofi frumosi din cei cu coaja rosie cu textura mai ferma
sare, piper proaspat macinat
1/2 lingurita firicele de sofran
500-600 ml supa

Pak choi, spalat bine, apoi taiate capetele si clatit din nou sub jet ca sa nu ramana nisip. 


Partea alba de la pak choi se pune cu cartofii taiati cuburi nu foarte mari la fiert cinci minute in 600 ml apa cu sare, putin piper si 1 lingura de ulei.

Intr-o tigaie antiaderenta adanca se pun cele 2 linguri de ulei, ceapa tocata, usturoiul si ghimbirul sa sa inabuse putin.

Se adauga orezul, se amesteca bine si se lasa sa se devina transparent orezul, cam ca la risotto.

Se pune supa de la cartofi, dupa ce se scot deoparte legumele. Se fierbe 2-3 minute la foc mediu, amestecand mereu.

Se adauga cartofii si tulpinile fierte de pak choi, se amesteca si se mai fierbe 2 minute.

Se adauga nautul fiert si sofranul inmuiat intr-o lingura de supa.

Apoi la sfarsit frunzele de pak choi (bok choy). Se amesteca in compozitie, se potriveste de sare si piper, se pune un capac si un prosop deasupra, se opreste focul si se lasa 7-8 minute sa se odihneasca mancarea.


 Consistenta este o unei tocare sau a unui pilaf dar mai zemos.

Apoi se serveste in castronele care sa mentina caldura.

Foarte gustos, consistent, desi este o mancare de post! Eu am pus si ceva fulgi de chili proaspat rasniti deasupra.

Nu? Ce parere aveti?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails