sâmbătă, 26 octombrie 2013

Ciulama fusion

Nici nu stiu de unde sa incep. Sincer. Logic ar fi cu inceputul, dar ar insemna sa va plictisesc. Deci, atentie, o sa ma dau nitel in stamba, dar prietenii stiu de ce! In rest, bucurati-va de reteta. Stiti cum e in viata, admiri unii oamenii, te dezamagesc, ramai cu un gust amar, cunosti altii si mergi mai departe. Cineva (a nu se intelege ca are vreo valoare, doar ca nu vreau sa-i dau numele!) s-a trezit vorbind. Nu-i nimic rau in asta, tuturor ni se intampla! Dar, cineva (iarasi nu vreau sa dau nume!) s-a gandit, din motive de popularitate si orgoliu, sa dea curs ideii si sa faca o analiza pe baza intrebarii "Blogurile culinare, care e rostul lor?" Ca a fost o analiza subiectiva, e firesc, fiecare privim dintr-o anumita perspectiva. Dar unele expresii de acolo... In fine, a ramas de poveste ideea ca unele bloguri culinare nu au evoluat deloc si sunt inca la nivelul unei ciulamale si ca nu sunt suficient de active, asa incat sa aiba cate o postare in fiecare zi. Ei, asta suscita multe discutii. Ca sa inchidem subiectul si sa nu ajungem sa-l dezbatem si in dunga, ne-am adunat o mana de bloggeri care nu publicam in fiecare zi, care deci am ramas sub nivelul acelei "analize", sa sarbatorim evenimentul postand in acelasi moment o reteta de ciulama. Dom'le, dupa bere, vodka si multe chestii din astea alta idee mai buna n-am avut! Deci... Ziua nationala, ba chiar internationala a ciulamalei! Sper sa va placa ciulamaua mea si sa nu mi-o aruncati in cap... La sfarsit veti avea o lista de link-uri la blogurile care participa la aceste eveniment, asa ca va invit sa vedeti fiecare reteta in parte ca sa va faceti o colectie de idei, una mai grozava ca alta!
Aceasta reteta este pentru ziua de Proteine de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Va trebuie pentru o portie:
250 g ciuperci proaspete
sare, piper proaspat macinat
2 lingurite ulei de masline
3 tulpini de baby pak choi
2 lingurite faina
70-75 ml smantana dulce de gatit
1 lingurita apa
1 lingura mieji de floarea soarelui (optional)

Am oprit 2 ciupercute curatate bine cu un prosop de hartie, fara a fi spalate si le-am taiat sferturi. Le-am pus cu o lingurita de ulei si lingura de mieji de floarea soarelui la copt practic in tigaie antiaderenta la foc mediu. Le-am scos apoi pe o farfurie, le-am presarat cu putina sare si le-am lasat pentru decor.


Am oprit 4 frunzulite de baby pak choi, tot pentru decor, iar restul le-am spalat bine, am taiat din partea alba si le-am rupt pe lung ca niste fasii.

Am pus in aceeasi tigaie cealalta lingurita de ulei, restul de ciuperci feliate, sare si piper, totul pe foc mediu, spre mic, cu capac, ca sa se inabuse.


Am adaugat frunzele de baby pak choi (bok choy), lingurita de apa si am pus capacul la loc si am lasat sa fiarba 4-5 minute. Frunzele trebuie doar sa se inmoaie dar sa ramana crocante, pentru ca asa imi place mie. Voi faceti cum va place si mai lasati 2-3 minute daca vreti sa fie foarte moi.


Am dat capacul la o parte, am presarat faina si am amestecat vreo 30 de secunde, cat sa se omogenizeze, apoi am turnat smantana si am mai lasat sa fiarba 2-3 minute cat sa se ingroase sosul. Se condimenteaza cu sare si piper daca mai este cazul si se aseaza pe farfurie.


Ideea cu sferturile de ciupercute coapte si frunze proaspete este a acelui "analist" caruia intentionat nu-i dau numele. Plus ca la el erau frunze de salata valeriana. Fotografiile imi apartin si, da, nu sunt facute cu un aparat performant si profesionist pentru ca sunt doar o persoana pasionata de gastronomie, cu multa curiozitate si vointa. Nu sunt bucatar profesionist si nici fotograf (aici am cel mai mare regret!), dar ma stradui sa fac poze decente, care sa exemplifice cat mai bine preparatul.

Momentan astea sunt limitele ideilor mele! Dixit! Ce pot sa promit? Ca voi avea mintea si sufletul deschise si ca voi face tot ce pot sa invat mai multe...

Ei, sper ca v-a placut ciulamaua mea fusion...

Iata si participantii
IOANA
DIA
BUCATARESELE VESELE
ANDREEA
IULIANA FLORENTINA
VIOLETA
LAURA LAURENTIU
CERASELA
GETA
LILI LILIANA
RADU
CRISTINA
ALICE
IULIANA
ADINA
DANA
ANETA
CRISTIAN
BUNNY


28 de comentarii:

  1. super interesanta si varianta asta! o s-o fac si eu!

    RăspundețiȘtergere
  2. Tine-o tot asa cu blogul,posteaza cand si ce vrei,cine nu e de acord sa te plateasca sa postezi zilnic:) Faina ciulama ai facut,tare rau imi pare ca pe la mine nu se gaseste bok choi . Traiasca ciulamaua!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adina, multumesc. Sper sa mai evoluez macar in ceea ce priveste fotografia, unde am un mare of. Imi pare rau ca nu se gaseste bok choy, dar cred ca iese foarte buna si cu ceva spanac (dar trebuie lasat foarte putin in cazul asta) sau frunze de mangold, ori kale (swisse chard).

      Ștergere
  3. Răspunsuri
    1. Happy sigur a fost! Cred ca merita sa mai conspiram si pe alte teme...

      Ștergere
  4. Lasa-l Elena ca-i tanar si nelinistit ! Cand mai mergem la cules de bok choy , nu de alta da' sa incerc fuziunea ta !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai, sper sa-i treaca. E bun din cand in cand cate un dus rece pentru a sti care e realitatea. Am inteles ca ne pregateste ceva. In fine, vineri sau sambata viitoare putem face o vizita la Dragon sa facem ceva provizii.

      Ștergere
  5. O reteta interesanta, foarte frumos si explicit prezentata!
    Traiasca ciulamaua noastra in toate variantele ei :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iuliana, multumesc frumos. Cata inventivitate a pus fiecare si ce frumos a iesit!

      Ștergere
  6. Haahah, am citit si eu postarea cu pricina, m-am simtit si eu cu musca pe caciula la faza cu postarea zilnica si la faza cu ciulamaua. Pacat ca am ratat conspiratia asta, daca tot suntem sub nivel,macar sa fim satule si multumite:)))))))))))))))))))))))))))))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lauras, cum zicea o prietena, are angoase, e tanar si nelinistit! Dar invazia asta de ciulamale a fost de efect. M-am simtit extrem de placut cand am vazut atatea idei. Tu cum ai sarbatorit azi?

      Ștergere
  7. Buna ciulamaua ta fusion. Si mi-a placut mult avantul asta al vostru. As fi vrut sa particip si eu, pacat ca saptamana trecuta n-am avut nici un strop de timp liber ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Brandusa, am vazut ca ai fost foarte prinsa, dar mi-ar fi placut sa fii si tu in gasca si sa ne desfatam si cu o idee de la tine. Nu-i nimic, de-abia am inceput, asa ca poate organizam si pe alte teme.

      Ștergere
  8. Wow, ce idee faina! Bravo, imi place mult de tot :) Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tare ma bucur ca-ti place ideea! Merita incercata, chiar daca e o combinatie mai neobisnuita...

      Ștergere
  9. Faina reinterpretare a ciulamalei! Altii lasa sa vorbeasca, noi facem tot ce stim noi, ca facem bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vio, adevarat ai spus. Extrem de putini inteleg ce munca este in spatele unui blog "de nisa" culinar sau gastronomic mai bine zis. La cata chilotareala este pe blogurile din topul de la Zelist, prefer ciulamaua si bunul simt.

      Ștergere
  10. <minunata reinterpretare, imi place.pupici

    RăspundețiȘtergere
  11. Faina ideea cu ciulamaua fusion am sa fac si eu dar cu swisse chard ca n-am vazut bok choy desi sunt multi chinezi aici.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cerasela, e o chestiune de sezon cu bok choy-ul. Acum ar trebui sa gasesti, pentru ca este din familia verzei si varza este im plin sezon. Cam din ianuarie pana la sfarsitul primaverii nu se mai gaseste nici aici. Dar sigur merge si cu frunze de swisse chard. A fost o combinatie tare interesanta, cu texturi diferite si arome placute.

      Ștergere
  12. Asa deci, cu ocazia asta am inteles si eu de unde a plecat distractia :) Mai trebuie sa fie una cu snitele cu cartofi prajiti si e poza completa. Frumoasa initiativa! O zi frumoasa iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bunny, daca vrei si numele persoanelor carora nu le-am spus numele numai pe privat. Nu merita mai mult, pentru ca este irelevant. Mobilizarea insa a fost grozava si nu stiu care reteta s-o incerc mai intai din banala ciulama

      Ștergere
  13. Buna Elena, chiar ca ciulamaua ta isi merita numele de Ciulama Fusion :) Ingredientele s-au "fuzionat" perfect intre ele . Pupice :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mersi mult! Venind de la niste maestre ca voi, la ale caror retete am poftit extrem de des - si nu numai la cele din zona mea, ci si la cele ardelenesti! - inseamna foarte mult pentru mine. Daca n-ar trebui sa mai incerc si din ce am vazut postat ieri in raiul ciulamalelor, as repeta-o imediat ca tare buna a fost! Trebuie sa mai gasim teme din astea mobilizatoare!

      Ștergere
  14. Fuziunea imi place mult de tot.Cred ca a fost o combinatie excelenta ca si gust !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Flory, poate parea neasteptata combinatia, dar gustul usor de copt de la cele de pe margini, de la mieji si de la ciupercile celelalte doar cu smantana din aia dulce de gatit, nu fermentata, pana la frunzulitele crocante din interior, totul a fost bun. M-am felicitat ca nu am gasit spanac, pentru ca reteta era cu spanac ce vazusem eu. Si pentru miejii aia nu mi-a parut rau deloc, de aceea oricat ar prea de ciudata merita incercata. Poate ca unora nu le va placea, dar macar vor fi curiosi si vor incerca! Asta era ideea cu ramasul la nivelul "ciulamalei" de parca noi am fi inca in Evul Mediu, iar persoana respectiva e cel putin in secolul XXII!

      Ștergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails